Translate

יום שלישי, 19 בדצמבר 2017

קרן פרס בראשית הודיעה היום (ד') כי הפילנתרופ הישראלי מוריס קאהן יעניק תרומה של מיליון דולר לקרן פרס בראשית לכבוד כלת הפרס לשנת 2018 נטלי פורטמן. מאת: שרית יוכפז




הנדבן הישראלי מוריס קאהן מכפיל את סכום פרס בראשית לשנת 2018 שיוענק לשחקנית נטלי פורטמן ל-2 מיליון דולר
פורטמן תקבל את הפרס בחודש יוני הקרוב בישראל, הסכום ישמש למימון תכניות לקידום העצמת נשים בישראל ובעולם

מוריס קאהן ציין: "פורטמן היא דמות מופת יהודית אשר יכולה להשפיע ולהביא שינוי משמעותי"
השחקנית נטלי פורטמן ציינה: "נדיבותו של מר קאהן מחזקת עוד יותר את ההבנה עד כמה נושא השוויון המגדרי הוא רלוונטי וחשוב כיום בישראל, בארה"ב ובעולם כולו"

קרן פרס בראשית הודיעה היום (ד') כי הפילנתרופ הישראלי מוריס קאהן יעניק תרומה של מיליון דולר לקרן פרס בראשית לכבוד כלת הפרס לשנת 2018 נטלי פורטמן.

המענק של מוריס קאהן מכפיל את סכום פרס בראשית לשנת 2018 ל -2 מיליון דולר.
נטלי פורטמן - שחקנית בעלת שם עולמי, במאית ופעילה החברתית – הוכרזה כזוכה החמישית בפרס בראשית בנובמבר 2017, פורטמן מצטרפת לרשימת זוכים רמי מעלה שזכו בפרסם בעבר, ביניהם מייקל בלומברג, מייקל דאגלס, יצחק פרלמן ואניש קאפור.

בהתאם למסורת שנקבעה על ידי זוכי הפרס הקודמים, נטלי פורטמן הודיעה כי כספי הפרס יוענקו לפרויקטים המתמקדים בקידום שוויון הנשים בכל תחומי העשייה. חלק ניכר מהכספים יעבור לתמיכה בארגונים לא ממשלתיים הפועלים בתחום זכויות הנשים בישראל.

בפגישה  עם מר קאהן שהתקיימה השבוע בניו יורק, ציינה פורטמן: "אני רוצה להביע את הכרת התודה וההערצה שלי למוריס קאהן על תמיכתו המרשימה בנושא של פרס בראשית בשנת 2018", אמרה פורטמן. "נדיבותו של מוריס מחזקת עוד יותר את ההבנה עד כמה נושא השוויון המגדרי הוא רלוונטי וחשוב כיום - בישראל, בארה"ב ובעולם כולו".

מוריס קאהן הוא איש עסקים ופילנתרופ יליד דרום אפריקה שעלה לישראל ב -1956. קאהן ייסד חברות כמו אמדוקס, מצפה הכוכבים האלמוגים באילת, ועוד. בשנים האחרונות, מיקד את תשומת לבו יותר ויותר בפילנתרופיה.

מר קאהן תומך במגוון רחב של יוזמות הקרובות ללבו, כולל קידום מנהיגות צעירה ומאתגרת לנוער ביצוע ניתוחי עיניים לילדים באתיופיה; הפעלת מחנה קיץ לילדים בעלי מחלות סופניות; הפעלת מרכז רכיבה טיפולית לנכים.

כמו כן קאהן מממן פרויקט ייחודי המספק ניתוח לב מציל חיים לילדים מארצות מתפתחות. עד כה היא הצילה יותר מ -4,000 חיים. הוא תומך בחקר תאי גזע סרטניים ושמירת פוריות בקרב נשים חולות סרטן. היוזמה האחרונה של מר קאהן היא הקמת "מכון מוריס קאהן" ומכבי שירותי בריאות, הארגון מספק פלטפורמה טכנולוגית לתמיכה בפריצות דרך רפואיות בתחומי האנליזה האנליטית והרפואה המדויקת.
על תרומתו לישראל ולעם היהודי, מוריס קאהן מונה לנשיא כבוד של משחקי המכבייה (הידוע גם בשם "אולימפיאדה יהודית") ב -2016.

מייסד שותף ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ ציין: "זו זכות גדולה – לאחד כוחות עם מוריס קאהן, שזוכה להערכה נרחבת על פעילותו הפילנתרופית רבת המחשבה והחדשנית שלו, המענק הזה מכפיל את סכום פרס בראשית לשנת 2018 ל 2 מיליון דולר, מה שיגדיל משמעותית את עוצמת ההשפעה של תוכניות הפרס לסיוע בקידום השוויון של נשים."

מוקדם יותר השנה, העניק מוריס קאהן תרומה לתוכניות של חתן פרס בראשית לשנת 2017 אניש קאפור, אשר מתמקדות בהקלת מצוקתם של הפליטים והעלאת המודעות של הקהילה היהודית לצורך הדחוף לתמוך בפליטים. מענקו של מוריס קאהן מממן טיפולים באובדן שמיעה בקרב ילדים סורים מאזורי עימות שמגיעים לבית החולים זיו בצפת לבדיקות אבחון, טיפולים קליניים, ניתוחים ושיקום.

מר מוריס קאהן ציין: "אני שמח לקבל את ההזדמנות לתמוך בכלת פרס בראשית לשנת 2018 נטלי פורטמן במשימה האצילית שהיא התגייסה אליה" עוד הוסיף קאהן "פרס בראשית ידוע במיקוד הפילנתרופיה שלו בנושאים שהינם רלוונטיים ואקטואליים; נושא השוויון וההעצמה של הנשים הוא ללא ספק אחד מהם. אני מאמין שגב' פורטמן, דמות מופת יהודית, ביחד עם קרן פרס בראשית, נמצאים בעמדה טובה כדי להשפיע ולהביא לשינוי משמעותי. זהו כבוד בשבילי להיות חלק מהמאמץ הזה"
כספי הפרס של גב' פורטמן ישמשו למענקים לארגונים המעורבים בקידום הזדמנויות חינוכיות לנשים, קידום כלכלי, בריאות ובטחון פיזי, והשתתפות מלאה בגיבוש מדיניות ופעילות פוליטית. פרטים על אופן קבלת הבקשות למענקים יפורסמו בתחילת 2018.
נטלי פורטמן תקבל את פרס בראשית בטקס חגיגי בירושלים ב -28 ביוני 2018.
פרס בראשית

פרס בראשית משמש להכרה ביחידים שהם מצטיינים ובעלי מוניטין עולמי בתחומם ואשר בנוסף לפעילותם ולהישגיהם מגלמים את אופי העם היהודי באמצעות מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה ולמדינת ישראל. הפרס על סך מיליון דולר ממומן בידי קרן פרס בראשית ומוענק בידי ראש ממשלת ישראל לזוכה אחד בכל שנה.

הפרס פועל כשותפות ייחודית הכוללת את משרד ראש ממשלת ישראל, את קרן פרס בראשית ואת משרד יושב ראש הסוכנות היהודית לישראל. עד כה זכו בפרס מייקל בלומברג, מייקל דאגלס, יצחק פרלמן ואניש קאפור. קרן פרס בראשית מעודדת את זוכי הפרס להעניק את כספי זכייתם לתמיכה ביוזמות פילנתרופיות בנושאים היקרים לליבם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה