Opendata
תל אביב-יפו פותחת את מאגרי המידע
#הנגשת מאגרי המידע לרווחת מפתחי אפליקציות ומתכנתים, סטודנטים, חוקרים, סקרנים, עיתונאים ועוד
#ממשק ידידותי #העירייה מצטרפת לערים גדולות כמו: ניו יורק, לונדון, ברצלונה, פריס ועוד
בימים אלו, משיקה עיריית תל אביב-יפו את מערכת ה-Opendata, החושפת את מאגרי המידע של העירייה בממשק ידידותי וקל לשימוש. מערכת ה-Opendata, מנגישה מידע לרווחת מפתחי אפליקציות ומתכנתים, סטודנטים, חוקרים, סקרנים, עיתונאים ועוד. הגישה למידע מאפשרת הורדה וניתוח של נתונים עירוניים בכלים שונים, נומריים וגרפים, טרם הורדתם למחשב. בנוסף, מאפשרת המערכת תקשורת, שיח וניתוח של הנתונים בין משתמשים שונים ובשיתוף נציג עירוני.
במהלך זה מצטרפת העיר תל אביב-יפו לשורה של ערים גדולות המקיימות ממשקים דומים שהוחצנו לרווחת התושבים, בינהן: ניו יורק, לונדון, ברצלונה, פריס ועוד. המידע יכול לשמש לניתוח ואיתור נתונים שונים ומגוונים במעל ל-80 תחומים עבור פלחים גדולים מהציבור. כמו כן, נותן מענה על שאלות נפוצות דוגמת: היכן נקודת הוייפיי הקרובה אליי? אלו רחובות סגורים בסביבתי? אלו אירועים יתרחשו קרוב אליי? מהי מכסת האופניים המצויים בתחנת תל אופן הקרובה אלי? איתור נתונים סטטיסטיים לגבי האוכלוסייה המתגוררת בעיר, עליות ותמורות ועוד.
העירייה פועלת לפיתוח טכנולוגיות גם בתחומים נוספים, כגון יישום של תכנית תחבורה חכמה, תכנית חינוך חכם, כלים לניהול מערכת היחסים על הקהילה במוסדות התרבות והספורט העירוניים, ניהול אפקטיבי של העיר ביום יום ועוד. לאחרונה אף זכה מודל 'דיגיתֵל' של עיריית תל אביב-יפו במכרז דיגיתאנה – Digithane. במסגרת מכרז זה יוקם בעיר טאנה, שבמדינה מהרשטרה בהודו, מערך דיגיטלי המאפשר קשר ישיר וממוקד עם תושבי העיר. כמו כן, העירייה מובילה קרוב ל-5 שנים, מהפכה דיגיטלית, תחת השם 'דיגיתֵל', הכוללת בין היתר את כרטיס התושב, אשר כיום מחזיקים בו למעלה מ-160 אלף תושבים.
כרטיס העיר 'דיגיתֵל' הינו פלטפורמה חדשנית לחיזוק הקשר של העירייה עם תושבי העיר, ומאפשר לכל תושב לקבל שירותים ומידע במייל, ב-SMS ובאתר אישי המותאם במיוחד בשבילו לפי מקום המגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד. השירות החדשני, מסייע להורדת יוקר המחייה בעיר, דרך מגוון פעילויות מוזלות ושירותים ממוקדים המוצעים לרווחת התושבים. בנוסף, מיזם 'דיגיתֵל' מאגד בתוכו את האפליקציה הסלולארית, אינטרנט אלחוטי חופשי ברחבי העיר, מערכת מידע גיאוגרפי (GIS), תחרות פיתוח אפליקציות על בסיס מאגרי מידע פתוחים, רישוי מקוון, שירות זימון תורים ועוד.
כמו כן, במסגרת השירות הדיגיטלי, ישנה חשיבות ל"שירות מהבית ועד הבית", כלומר חיזוק יכולת התושב להזמין שירותים באינטרנט ומתן מענה במידת האפשר עד בית מגוריו. כגון: הזמנת תו חניה, רישום לדיגיתל ובעתיד יורחב לשירותים נוספים. בזכות פרויקט 'דיגיתֵל' זכתה העירייה, בשנת 2014, במקום הראשון בתחרות 'העיר החכמה', World Smart Cities Award במסגרת כנס "ערים חכמות" בברצלונה אשר נחשב לכנס המוביל בעולם בתחום חדשנות בערים. בנוסף, בשנת 2013, זכה מועדון 'דיגיתֵל' בפרס הצטיינות מיוחד בתחרות ה-Webi Awards 2013 של מגזין "אנשים ומחשבים". פרס זה מצטרף למספר הישגים אותם רשמה תל אביב-יפו בשנים האחרונות בתחומי פיתוח הסטארטאפ בעיר, לצד ההכרה הבינלאומית כמרכז לחדשנות וליזמות.
ליאורה שכטר - מנהלת אגף מיחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו: "השירותים הטכנולוגיים של העירייה שואפים לתת שירות פרואקטיבי, מותאם אישית לכל תושב ותושב. למצבו בחיים, לתחומי העניין שלו ואף מותאם גם למקומו הגיאוגרפי. תפיסת פתיחת המאגרים הינה אסטרטגייה עירונית למינוף סטאראפים וחברות מסחריות"
מצורפות המחשות לשימוש חופשי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה