Translate

יום ראשון, 21 במאי 2017

חניכי עמותת "זיו נעורים" מסיימים עוד שנה של שת"פ מוצלח עם מלון רימונים חוף התמרים בעכו מאת: שרית יוכפז


חניכי עמותת  "זיו נעורים" מסיימים עוד שנה של שת"פ מוצלח עם מלון רימונים חוף התמרים בעכו  
כמאה חניכי עמותת "זיו נעורים" הפועלת למניעת נשירת בני נוער ממערכת החינוך, ציינו אתמול (יום שלישי ה-16.5.17) את סיום שנת הפעילות המשותפת והמוצלחת עם מלון רימונים חוף התמרים, השייך לרשת מלונות רימונים. במסגרת שיתוף הפעולה בין שני הגופים, חניכי עמותת "זיו נעורים" למדו את מקצועות הימאות ברצועת החוף הקסומה השייכת למלון רימונים חוף התמרים בעכו והשתמשו במתקנים השונים של המלון כמקלחות ומחסנים ובציוד ימי כסאפים, גלשנים, קיאקים אשר שייכים לעמותה. מדריכי העמותה העבירו קורסים בענפי הספורט הימאים לאורחי המלון שרצו בכך.

באירוע לקחו חלק מנכל מלון רימונים חוף התמרים  - דודי בן גל, יוסי וירט סמנכל מלון רימונים חוף התמרים עכו, אורית אסייג  - ראש מנהל החינוך בעיריית עכו, בני וקנין - מנכ"ל עמותת "זיו נעורים", אפרת סביר מנהלת פיתוח ומשאבים בעמותה, מורן ניב – מנהלת המרכז הימי בעכו של עמותת זיו נעורים, אנשי חינוך ועוד.

במהלך האירוע התחרו ביניהם 7 קבוצות של בני נוער, המונות למעלה מ-100  חניכי העמותה במגוון תחרויות ספורטיביות בים וביבשה. התחרויות שמטרתן לגבש את הקבוצות ולהוסיף נופך חוויתי לאירוע, כללו שלל משימות אתגריות, אליהם נלוו מתנדבים ממכינות גל וקומונת נהריה של "אחריי" ומפנימיית נירים, גורמים מעיריית עכו, נציגי משרד החינוך וכן תורמי העמותה ומהלי המוסדות החינוכיים מהם מגיעים החניכים. בין התחרויות: תחרות חתירה בסאפים, תחרות קיאקים, תחרות שחייה בחליפות צלילה, סנפירים ומסיכות ועוד.

התחרות היוותה המשך ישיר לפעילות הימית אותה עשו במהלך כל השנה במסגרת העמותה, כשלמדו שיעורי ימאות הכוללים את תורת הגלישה, השהייה בים וההתמודדות עם הים, תוך כדי תהליך של העצמה אישית, שנבנה באמצעות מדריכיהם. השיעורים התקיימו ברצועת החוף הנמצאת למרגלות מלון רימונים חוף התמרים עכו.  

בני וקנין, מנכ"ל "עמותת זיו נעורים" פתח את האירוע ואמר: "העמותה פועלת ללא לאות להעצמת בני הנוער באשר הם ועושה כל שביכולתה על מנת להעצים ולהקנות כלים וערכים חינוכיים וחברתיים לכל נער ונערה הזקוקים לכך. זו השנה השנייה בה אנו מציינים פעילות משותפת ומאוד מוצלחת עם מלון רימונים חוף התמרים בעכו שאימץ את פעילות העמותה. שיתוף פעולה זה הינו מתגמל את שני הצדדים ואנו תקווה כי כולם ייהנו ממנו עוד שנים רבות".

דודי בן גל, מנכ"ל מלון רימונים חוף התמרים סיכם את האירוע ואמר: "אנו שמחים על החיבור עם עמותת זיו נעורים המשלב תרומה לקהילה, תוך הענקת חוויה לאורחינו בפעילות ימית מתקדמת. אם לפני שנתיים, כשהתחלנו את שיתוף הפעולה המבורך, הייתי כולי תקווה כי הוא יימשך עוד שנים רבות ויהווה מודל לחיקוי למרכזים נוספים, עתה אין לי ספק בכך ובטוחני כי ניפגש בעוד מספר שנים בטקסים מעין אלו עם מחזורים נוספים שסיימו, לשמחת כולנו".




עמותת זיו נעורים הוקמה על ידי יוצאי שייטת בספטמבר 2000 לזכר חברם זיו לוי ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו. העמותה פועלת ברחבי הארץ בקרב נערים ונערות בגילאי תיכון (12-17) המאופיינים לרוב בפערים רגשיים, חברתיים או לימודיים ולפיכך נדרש סיוע בהעצמתם ובהשלמת פערים אלו. בני הנוער פועלים במהלך השנה במספר קבוצות ברחבי הארץ במסגרת שלושת המרכזים הימיים של העמותה. מאז הקמת העמותה נרשמו אחוזי הצלחה מרשימים ביותר כאשר למעלה מ-85% ממשתתפי התכנית עולים כיתה במוסדות חינוכיים ואחוז הנושרים ירד למספרים בודדים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה