Translate

יום שבת, 20 במאי 2017

חגיגות יום ירושלים ייפתחו השנה באירוע המרכזי במלאות 50 שנה לאיחודה של ירושלים. וארועים נוספים במוזיאון מגדל דויד המקרא ועוד..מאת: שרית יוכפז


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
האירוע המרכזי בחגיגות יום ירושלים ה- 50
חגיגות יום ירושלים ייפתחו השנה באירוע המרכזי במלאות 50 שנה לאיחודה של ירושלים. הטקס, יתקיים מול חומות העיר העתיקה בירושלים ביום ראשון ה-21 במאי 2017 בשעה 20:30. האירוע יתקיים במעמד נשיא המדינה מר ראובן ( רובי) ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב, השר לענייני ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין וראש העיר ירושלים מר ניר ברקת.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
מיצג אומנותי ראשון
מסוגו שייערך על חומות העיר העתיקה שיביא את סיפורה של ירושלים, החל מתקופת המקורות דרך הקרבות וסיפורי הגבורה ועד לימינו. מופע אורקולי עוצר נשימה שיוקרן על חומות העיר העתיקה באורך של 250 מטר. כ-100 רחפנים יטוסו בשמי ירושלים וייצרו מיצג שטרם נראה בישראל.
עוד יופיעו באירוע מיטב אמני ישראל, שרית חדד, אביתר בנאי, שולי נתן, אברהם טל, עידן עמדי, בן סנוף, עמיר בניון ועוד – שיבצעו עיבודים חדשים לכמה מהשירים הידועים שנכתבו לאורך השנים על ירושלים. הכניסה חופשית. המיצג יתקיים בשער יפו, על חומות העיר העתיקה. המיצג יתקיים בין 23 למאי ועד 17 ליולי.
מיטב האמנים, היוצרים המוסיקליים והספורטאים בישראל עולים לירושלים! לרגל חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים אגף תרבות בעיריית ירושלים מזמין אתכם ללילה לבן גדוש מופעים, מפגשים ומסיבות רחוב סביב השעון החל מערב שלישי ועד לבוקר יום רביעי.
                                                  23.5.2017- יום שלישי 
  • 21:00 – קונצרט חגיגי לציון 50 שנה לאיחוד העיר בכיכר ספרא. כניסה חופשית, חלוקת כרטיסים מהשעה 19:30.
  • 19:00-02:30 – מופעי יום הסטודנט בגן סאקר. כרטיסים בימות  6226*
  • 22:00-02:00 מופעי יום הסטודנט למכללות הדתיות והחרדיות בגן מיטשל. 
  • כרטיסים בימות  6226*

  • 20:00-04:30 – מפגש בלתי אמצעי עם מיטב ספורטאי ישראל ב- Beer Garden בכיכר החתולות  כניסה חופשית.
  • בין מופע להרצאה ועד השעה 4:30 בבוקר – מוזמנים המבלים לקחת הפסקה קלה בביר גרדן המיוחד שיוקם בכיכר החתולות, להנות מבירה איכותית, מפגשים מרתקים, מוסיקה טובה ונשנושים.
  • 03:00 – מופע רחוב בכיכר ציון עם להקת מיומנה  – כניסה חופשית
חניון כיכר ספרא יפתח חינם למבלים בליל 23.5 מהשעה 19:00.
לכבוד חגיגות 25 שנה למוזיאון וחגיגות 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים,

 מוזיאון ארצות המקרא מזמין את הציבור הרחב לתערוכה המחודשת

 "ירושלים שהייתה בבבל".

 התערוכה "ירושלים שהייתה בבבל" מגוללת את סיפור חורבן ירושלים וגלות בבל: בעקבות חורבן ירושלים ובית המקדש הראשון, נעקרו אלפים מתושבי ירושלים ויהודה ויצאו לגלות בבבל הרחוקה. השלכותיה של הגלות היו הרות גורל ובעקבותיה גיבשו אנשי יהודה את זהותם הדתית והלאומית והפכו לעם שהצליח לשרוד כנגד כל הסיכויים ומעולם לא איבד את התקווה לשוב לציון. אוסף התעודות, חושף את שמותיהם של עשרות גולים מיהודה וצאצאיהם ומהווה עדות ראשונה מסוגה לחייהם ולמנהגיהם בבבל במשך כמאה שנה.

מוזיאון מגדל דוד עם תערוכת 50 שנה 50 פנים- צילום: ריקי רחמן.

מוזיאון מגדל דוד, שמספר את סיפורה של העיר ירושלים בדרכים רבות ומגוונות, 



הגיע אל תושביה של העיר שחוו, כל אחד בדרכו, את הרגע בו אוחדה העיר ירושלים. כל אחד מהתושבים שחי בעיר באותם ימים יודע לשחזר בדיוק רב, בדיוק כמו אירועים מכוננים אחרים, היכן הוא היה באותה עת, מה עשה, כיצד הרגיש ומה עבר עליו ועל סביבתו. המוזיאון פנה אל אנשים ממזרח וממערב העיר ואיחד אותם לפסיפס יוצא-דופן שמספר את פניה הרבות של העיר ברגע גורלי אחד. פגשנו את האנשים האלה וצילמנו את הסיפור שלהם, האישי והפרטי, המשפחתי והלאומי – כל אחד וייחודו. הסרטים המרגשים והמיוחדים שהופקו על ידי צוות מקצועי יוצגו החל מיום ירושלים במקומות שונים במוזיאון 

ויעלו באתר המוזיאון הגולשים מוזמנים להציג באתר גם את הסיפורים האישיים שלהם והשאיפה היא ליצור פסיפס רחב ככל האפשר של הפנים של העיר.ביום ירושלים, יום רביעי 24.5.17 בשעות 09:00-18:00 ייפתח המוזיאון לקהל הרחב למפגשים ופעילויות עם מגוון דמויות מההיסטוריה של העיר, יושק פרוייקט "50 שנה 50 פנים" ותתקיים קבלת הפנים המסורתית של ראש העיר מר ניר ברקת. בנוסף, לכבוד יובל לאיחוד העיר יתקיימו סיורים בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים ומפגשים עם דמויות שהיו משמעותיות בעיר.
הסיורים יתקיימו בימי חמישי בשעה 17:00 
  • משפחות חוסייני ונשאשיבי שתי המשפחות הפלסטיניות המכובדות 
  • שהובילו את התנועה הלאומית הפלסטינית בשלהי התקופה העות'מאנית 
  • ובתקופת המנדט הבריטי, שהתחרו ונלחמו זו בזו בעבר והתגוררו באותה השכונה בירושלים
  • האתיופים הנוצרים קהילה נוצרית ששורשיה נעוצים בירושלים כבר מהמאות הראשונות והיא אפופת מסתורין

  • חסידי בעלז חסידות שהייתה מהמשפיעות והגדולות בעולם היהודים המשיחיים
  •  והקשר שבין בני הקהילה היהודית-משיחית לבין חברי הקהילות היהודיות-נוצריות שהלכו בעקבות ישו בארץ ישראל והאמינו בו ובתורתו
פרטים והזמנות באתר מוזיאון מגדל דוד <<< בטל': 2884*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה