Translate

יום שלישי, 2 במאי 2017

יום העצמאות, ברחבי העיר תל אביב . וטקס הענקת יקיר תל אביב יפו. מאת: שרית יוכפז

חגיגות עצמאות בתל אביב-יפו 2017
ערב יום העצמאות,, ברחבי העיר:
מאת: שרית יוכפז
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


מדינת ישראל בסימן "לך ירושלים", עם מיטב השירים והריקודים, קטעי הבידור וקליפים שיוקרנו על מסכי ענק. בכיכר רבין.
בהשתתפות: אילנה אביטל, אורי בנאי, בן גדסי, אסנת זנו ואילן ליבוביץ'.
*להקות זמר * להקות מחול
מנחה: מתי סרי.

להקת "ארצנו" – מופע נוסטלגי ישראלי

מופע סיום: עברי לידר
אורח מיוחד: מוקי
שעות משוערות - מופעי זיקוקין די נור:21:30  23:00
הכניסה חופשית



צעירי תל אביב, כוכבי הילדים- שי ורועי וידידיה ויטל-כוכב השמינייה.
רוקדים עצמאות במשכן לאומנויות 
ריקודי עם אל תוך הלילה, עם גדי ביטון ושרה אביב.
שעות משוערות - מופעי זיקוקין די נור: 21:05, 22:25
הכניסה חופשית


20:00 הקרנה בשידור חי של הטקס המרכזי מהר הרצל
20:30 כוכב הילדים טוויגי  בפארק דוידוף
21:00 דודו טסה
22:00 יובל דיין
הופעות, זיקוקין די נור והפתעות!
שעות משוערות - מופעי זיקוקין די נור20:30 :, 23:00, 22:00
הכניסה חופשית

20:00 הקרנה בשידור חי של הטקס המרכזי מהר הרצל
בפארק מנחם בגין
20:30 הרכבים מקומיים
21:00 שמעון בוסקילה
22:00 שי צוברי
זיקוקין די נור והפתעות!

יום העצמאות, 2 במאי, ברחבי העיר:


2 במאי, 16:00-10:00, רוטשילד 1 - רוטשילד פינת אלנבי והרחובות הסמוכים
חגיגת ציונות משפחתית בשד' רוטשילד, המקום בו הוכרזה המדינה
חפשו את המטמון - כתב חידה לכל המשפחה, סיורים חוויתיים לאורך היום, כניסה חופשית לאתרים הסטוריים, שחזורים חגיגיים של הכרזת העצמאות , דמויות הסטוריות מהלכות לאורך השדרה, מתחם פעילות ותוכן של הקרן הקיימת לישראל, מופע ריקודי עם והרקדות לקהל ברחבת קצה השדרה, הרכבי מוסיקה.
כניסה חופשית / יש להירשם מראש לסיורים בעמוד האירוע ובאתר העירוני.

 עם המרקיד אלי סגל
הרקדה המונית
18:30 -21:30
הכניסה חופשית


2 במאי16:00-10:00מוזיאון ארץ-ישראל רח' חיים לבנון 2, רמת אביב
פתיחה מחודשת של הבית הישראלי המשוחזר מתקופת המלוכה, ביקור בתערוכות נייר ישראלי, עלייה ב' מאיטליה, הר החלומות – מצפה רמון בראי הזמן, ועוד ועוד.
לכל המשפחהילדים עד גיל 18 ללא תשלום, מבוגרים 10 ₪לרכישת כרטיסים: www.eretzmuseum.org.il .


קרדיט: כפיר סיון.

טקס הכתרת יקירי תלאביב-יפו לשנת תשע"ז -  2017
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.י 
רון חולדאי ראש העיר ושרית יוכפז-תושבת כיכר המדינה

רון חולדאי, ראש עיריית תלאביב-יפו וחברי מועצת העיר מברכים את הזוכים בתואר יקירי העיר לשנת  2017:

פנחס (פיני) בן שחר// סועאד ג'ובראן //ישראל גוריון //יהודית הירשברג// צביה טוויק – ביבי//יוסף לוי (דקלון)//אנט סלין //אורי עופר//תהילה עופר // פרג' פרי // פרופ' שולמית קרייטלר // ד"ר מרק רוסנובסקי
חברי המועצה לשעבר: מאיר ברימן // וברוך גולדפינגר.

יום העצמאות ה 69- למדינת ישראל, יום שלישי, ו' באייר תשע"ז, 2 במאי 2017, בשעה 11:00, בית האופרה על שם שלמה להט (צ'יץ), שד' שאול המלך 19 תלאביב-יפו.



טקס הכתרת יקירי תלאביב-יפו לשנת תשע"ז -  2017
היום, (ג׳) הוענק אות יקירי העיר תל־אביב-יפו לשנת תשע"ז, ל-14 יקירי העיר החדשים המציגים בגיוונם האישי ובקשת תחומי העיסוק שלהם את עושרה האנושי של העיר. נשים וגברים, ילידי הארץ וילידי גלויות ישראל, אנשי רוח ואנשי מעשה, מתחומי המדע, האומנות, התרבות והפעילות החברתית. כולם נבחרו הודות למצוינות נדירה בתחומי פעילותם ועשיה מעוררת השראה למען הכלל – הקהילה והחברה.
טקס ההכתרה החגיגי נערך בבית האופרה על שם שלמה להט (צ'יץ), במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, יקירי תל־אביב-יפו ומוזמניהם, חברי הועדה לבחירת יקירי העיר, חברי מועצת העירייה וחברי מועצה לשעבר, פקידות בכירה בעיריית תל־אביב-יפו ואזרחי כבוד.

הזוכים בתואר יקירי העיר לשנת  2017: פנחס (פיני) בן שחר// סועאד ג'ובראן //ישראל גוריון //יהודית הירשברג// צביה טוויק – ביבי// יוסף לוי (דקלון)//אנט סלין //אורי עופר//תהילה עופר // פרג' פרי // פרופ' שולמית קרייטלר // ד"ר מרק רוסנובסקי. חברי המועצה לשעבר: מאיר ברימן // וברוך גולדפינגר.

מדברי ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "כך בדיוק ראה דיזנגוף את יעודה ההיסטורי של תל אביב. "עתידה תל אביב להתפתח ולהתפשט לאורכה ולרוחבה ולמשוך אליה כל כוחות היצירה הכמוסים בתוך עמנו - במדע, באמנות, בכל ענפי הפעולה האנושית - ולשמש מרכז לעולם היהודי - מגדל אור ובֵית היוצר לכל רעיון נעלה". ותל אביב אכן מילאה את התקווה הזאת של דיזנגוף ושימשה כל השנים - ובעיניי, היא משמשת גם היום - כשאור שבעיסה בחברה הישראלית. דוגמה ומופת המציבה מודל לחיקוי כעיר פתוחה וחופשית השומרת על ערכיה הדמוקרטיים, כ"עיר לכולם", שכל אחד, כל האמונות וכל הנטיות המיניות יכולים לחיות בה כרצונם, כפי שאומרת מגילת העצמאות ללא הבדל דת, גזע ומין. בעיניי, תל אביב-יפו היא מה שמדינת ישראל אולי הייתה צריכה להיות. אבל כמובן, לא העיר היא השאור - אלא אנשיה: הם הקובעים את אופייה וצביונה והם ההופכים אותה למה שהיא.
פעם אחת בשנה - ביום העצמאות - אנחנו מתכנסים כאן, בבית האופרה ע"ש שלמה להט (ציץ'), לומר תודה לעוד קבוצה נבחרת מהאנשים המופלאים האלה - שאנחנו קוראים להם יקירי העיר. תרומתם לחברה באה לידי ביטוי לא רק במצוינות שמאפיינת את עשייתם בתחומי פעילותם - אלא גם בכך שבמצוינות הזאת שלהם הם קובעים לנו סטנדרטים חדשים של איכות - ובכך מרימים מעלה מעלה את רף הציפיות והדרישות שלנו מעצמנו. רשימת יקיריה החדשים של תל אביב יפו מציגה בגיוונה האישי ובקשת תחומי העיסוק של חבריה את עושרה האנושי של העיר הזאת: נשים וגברים, ממוצא יהודי וערבי, ילידי הארץ וילידי ארצות הגולה, מכל שכבות הציבור, ספרדים ובני אשכנז, מדרומה של העיר ומצפונה, אנשי רוח ואנשי מעשה - מתחומי האמנות, הרפואה, התקשורת, החינוך והעשייה הציבורית. פרופסורית באקדמיה ואם בית בהוסטל יפואי, רופא ופעילה חברתית, גננת והיסטוריון. גם היותה של תל אביב יפו בירת התרבות והאמנות של הארץ שלנו כמעט מיום הקמתה מוצאת כאן את ביטויה: לא פחות ממחצית היקירים החדשים באים משני התחומים האלה: יש כאן שני יזמי תרבות, שני אמני במה, צלם אמן וסופרת - כולם מצטיינים בתחומם."

קרדיט: כפיר סיון.


מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית 

תגובה 1:

  1. ום העצמאות, ברחבי העיר תל אביב . וטקס הענקת יקיר תל אביב יפו. מאת: שרית יוכפז
    חגיגות עצמאות בתל אביב-יפו 2017
    שרית יוכפז - לייף סטייל, אופנה, עסקים ותיירות.

    השבמחק