Translate

יום שלישי, 12 באפריל 2016

כיצד לשדרג את שולחן החג ללא הוצאות גדולות. מאת: שרית יוכפז


כיצד לשדרג את שולחן החג ללא הוצאות גדולות
טיפים של מרים הוד - מלון בית שלום במטולה

קל לעצב שולחן עם תקציב גבוה, אך קשה לעצב שולחן בתקציב מוגבל, לאור המצב וברוח התקופה- להלן טיפים של מרים הוד ממלון הבוטיק "בית שלום", במטולה:


·        מומלץ לארגן את השולחן יומיים מראש ולא בערב החג, כך ניתן לתכנן הכל בקפידה ולהתבונן בשולחן מספר פעמים. בנוסף, רוב ההכנות נותרות לערב החג כשכולם כבר עייפים, ולכן כדאי להקדיש לכך זמן לפני הארוחה ופשוט לארגן אזור זמני אחר לסעוד בו בבית, לבני המשפחה במהלך היומיים של ארגון ועיצוב השולחן.
·        לא חובה שכל הכיסאות סביב לשולחן יהיו זהים, אך לפחות שיהיו זהים בגובהם ומותאמים ליושבים על פי גילם, לילדים כסאות גבוהים יותר וכד'.
·        על השולחנות להיות בגובה זהה, זה נראה רע מאוד כאשר השולחנות לא מותאמים, הדבר פוגם בעיצוב וברצף האחיד.
·        בבחירת הצבעים המובילים בעיצוב השולחן, רצוי לבחור שני צבעים מובילים למשל: לבן וזהב או לבן ואדום או כחול וירוק וכד' או להחליט על משפחה של צבעים "קרים" או "חמים" משפחת הצבעים החמים: אדום, ורוד, כתום, צהוב, חום או משפחת הצבעים הקרים: כחול, ירוק, טורקיז. ישנם צבעים כמו כסף וזהב שניתן לשלב עם שתי משפחות הצבעים.
·        כדאי לבחור את הצלחות, הכוסות והסכו"ם בהתאם לבחירת הצבעים או להפך, על פי צבע הצלחות לבחור את הצבעים של המפה והאביזרים לעיצוב השולחן.
·        החלטה על אביזרים לעיטור השולחן: לא לרכוש מוכן. הכי קל לקנות צבע תרסיס זהב, כסף וכד', לרסס רימונים, אצטרובלים, עלים וכד' ולקשט בקישוט מינימלי את השולחן. לא להעמיס אביזרים ולא צבעים. שיהיה מראה נקי ואלגנטי. ממילא התבשילים יוסיפו צבעוניות
·        למפה- ניתן לרכוש בד יפה בחנות בדים, לתפור את השוליים ולשלב לאורך השולחן אביזרים ובדים שישדרגו את המראה (רנרים). גם את המפיות ניתן לעשות מאותו בד או לרכוש מפיות ניר יפות בצבע מתאים למפה. ניתן לשלב גם סרטי בד רקומים או חוטי קש ורפיה צבעונית לתוספת גוון, לקשירת המפיות האישיות או להניח על השולחן.
·        יש לזכור, כי במידה ומעוניינים להשאיר סידור פרחים על השולחן לאורך הארוחה יש לעצב סידור נמוך לאורך השולחן ולא גבוה כך שלא יסתירו לאורחים, או לחילופין ניתן לעצב סידורי פרחים בגביעי זכוכית גבוהים ודקים, כך שבנית העיצוב לגובה לא תפריע לאורחים. לחילופין אפשר לשים צרור צמחי תבלין או צמחי בר קשורים בסרט תואם לצבעי העיצוב ולהניח על כל צלחת.
·        לעצב לצייר ולצבוע עם הילדים או הנכדים שמות האורחים ולהניח על צלחתו של כל אחד, ציור קטן על ניר קרטון. כך יקבל השולחן גם נופח אישי וכך גם ירגישו הילדים שהינם חלק מפעילות ההכנות לחג ויהיו גאים שיצירתם מונחת על שולחן החג.
·        בנוסף, זכרו, כי ילדים קטנים מאבדים סבלנות מהר, במידה ואתם מארחים משפחה עם ילדים קטנים, רצוי להכין פינה בסלון, או באחד החדרים עם צעצועים, חוברות צביעה, או פעילות לילדים בכדי שיוכלו להעסיק עצמם במידה והארוחה מתארכת.
·        וגם לא לשכוח בשירותים, מגבות חגיגיות ונקיות, נרות עם ריח וכד'.


חג שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה