Translate

יום שלישי, 12 באפריל 2016

נשיא המדינה ורעייתו השתתפו הערב בקונצרט חגיגי לרגל יום הולדתו ה-80 של המאסטרו זובין מהטה. מאת: שרית יוכפז




נשיא המדינה  מר ריבלין עם  זובין מהטה 
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, הגברת נחמה ריבלין, השתתפו הערב, יום שני, ג' ניסן, 11 באפריל, בקונצרט חגיגי לרגל יום הולדתו ה-80 של המאסטרו זובין מהטה, שהתקיים בהיכל התרבות בתל אביב. במהלך הקונצרט, הראשון מבין שלושה קונצרטים חגיגיים שיתקיימו בניצוחו של המאסטרו מהטה, נוגנו היצירות: הפתיחה "קרנבל" מאת דבוז'ק, קונצ'רטו לפסנתר מס' 2 מאת פרוקופייב ואילתורי ג'אז עם דניס מטסוייב. בהשתתפות הסולנים דניס מטסוייב (Denis Matsuev) וחטיה בוניאטישבילי  (Khatia Buniatishvili) .



"מגיל שתים עשרה היה לי מנוי לפילהרמונית." אמר הנשיא בראשית דבריו וסיפר כי הוא ואחותו היו הולכים יחד עם אמא שלהם להאזין לפילהרמונית בתורנות. "אני היום בן 76," המשיך הנשיא: "וכבר 64 שנים מאזין לפילהרמונית. עבורי, חגה של הפילהרמונית  הוא חגה של המדינה כולה. בשנה האחרונה, הפילהרמונית חוגגת יום הולדת 80," אמר הנשיא וציין את החפיפה בין חגיגות השמונים של מאסטרו זובין מהטה, לאלו של התזמורת ואמר: "בעל גבורות נוסף הוא ידידי ורעי, מאסטרו זובין מהטה. המנהל המוסיקלי של התזמורת, בן גילה, מאהבה ואהובה, אהובנו, מי שמנצח על מיתרי הלב של כולנו, כמעט חמישה עשורים תמימים. מאסטרו מהטה והתזמורת הפילהרמונית הם זיווג מנצח."
"מי שעובד עם זובין מהטה מספר על אדם גדול וצנוע," אמר הנשיא והוסיף: "אדם שמביט לכל אדם בעיניים, בלי התנשאות. איש שיחה מרתק שבקיא במניפת נושאים רחבה, כזה שהאל חנן אותו בזיכרון פנומנלי ובהבנה עמוקה של המציאות. מנצח שנושם עם הזמרים שלו. מנצח שהוא מחנך. אם נגן טעה הוא לעולם לא יכעס, אלא יוביל אותו לצליל הנכון. הקולגות שלו מספרים כמה סקרן המאסטרו, איזו יכולת אינטלקטואלית ורגשית יש לו לצד חוש הומור מפותח. לא זכיתי לעבוד איתו, אבל זכיתי להקשיב ליצירות עליהן ניצח."הנשיא הודה בסוף דבריו למאסטרו מהטה ולתזמורת הפילהרמונית על שמונה עשורים של היסטוריה מוסיקלית, מצוינות מוסיקלית, ועשיה אמנותית באיכות בינלאומית שהציבה את ישראל בשורה הראשונה של המוסיקה העולמית, ואמר: "יש לנו תזמורת בלתי רגילה בארץ בלתי רגילה, עם מאסטרו בלתי רגיל. פילהרמונית נהדרת בארץ נפלאה. הניגון שאתם מנגנים כבר שמונים שנה אינו דבר של מה בכך. ללא כתב מינוי וללא אמנה- הפכה הפילהרמונית לשגרירה הנאמנה של העם היהודי ושל מדינת ישראל- בכל רחבי הגלובוס. אני רוצה להודות לך פילהרמונית יקרה, ואני רוצה להודות לך, מאסטרו יקר, על השיר על הקצב  ועל השקט שביניהם. יום הולדת שמח."
קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ

מאת: שרית  יוכפז-עורכת.

sarit0404@yahoo.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה