Translate

יום ראשון, 7 ביולי 2024

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בטקס חילופי מנכ"לים של המשרד בירושלים/מאת שרית יוכפז

 



טקס חילופי מנכ"לים: מאת: שרית יוכפז


השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בטקס חילופי מנכ"לים של המשרד בירושלים: "אני מודה לגיא סמט על שנה וחצי של שותפות, ומברכת את אסף יזדי. עכשיו העת להמשיך בעשייה המרובה והמוצלחת. אני שמחה על ההזדמנות להחזיר אנשי מקצוע מצוינים שצמחו במשרד ושיובילו אותו קדימה"

 

היום (א'), התקיים בירושלים טקס חילופי מנכ"לים במשרד להגנת הסביבה, במעמד השרה, עידית סילמן; מנכ"ל המשרד, אסף יזדי; מנכ"ל המשרד היוצא, גיא סמט; בכירי ועובדי המשרד להגנת הסביבה וגופי הסמך.

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הודתה לגיא סמט, ואמרה: "תודה רבה לגיא על השותפות והחברות, אני שמחה על מינוי מקצועי ומצוין, על יישום מוצלח של האסטרטגיה במשרד. ביחד הצלחנו להניע את המשרד לעבר מטרות נכונות, לקדם רפורמות וחוקים משמעותיים ולייצר מנועי צמיחה כלכליים - חברתיים. בשנה וחצי האחרונות הצליח המשרד לקדם נושאים רבים, בהם: חוק רישוי סביבתי משולב שנכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, חוק האקלים שעבר בקריאה ראשונה ונדון בימים אלו בוועדת הפנים והסביבה של הכנסת, וכך גם עם חוק פסולת הבניין. בנוסף, המשרד חרט על דגלו את המשך העשייה הסביבתית לצד חדשנות, מניעה ואכיפה. נכחנו הרבה בשטח, שם מצויים האתגרים אך גם הפתרונות והגיוון – יחד עם השותפים בשלטון המקומי, היחידות הסביבתיות והארגונים הסביבתיים השונים.

 

"אני מברכת את אסף יזדי עם כניסתו לתפקיד. בכל תפקיד אנחנו יושבים על כתפי קודמינו ומסתכלים קדימה. עכשיו העת להמשיך בעשייה המרובה והמוצלחת. אני בטוחה שתעשה חייל, ואני שמחה על ההזדמנות להחזיר אנשי מקצוע מצוינים שצמחו במשרד כדי שיובילו אותו קדימה אף יותר".

 

אסף יזדי, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, שב לשורות המשרד להגנת הסביבה לאחר שורת תפקידי ניהול בשירות הציבורי ובמשרד, בין היתר כיהן כסמנכ"ל בכיר שלטון מקומי, חינוך וקהילה במשרד להגנת הסביבה וכמתכנן יחידת קמ"ט יו"ש במנהל האזרחי וסגן הקמ"ט. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל.

 

אסף יזדי, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה: "דווקא בשנה מורכבת שכזו מתחדדת החשיבות של העבודה הציבורית. בהכנה לקראת התפקיד עברתי על חוק האקלים שנמצא בדיונים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, והמשפט הראשון שבחוק הזה תפס את עיני: 'הגנה על חיי אדם על בריאותם ורווחתם'. המשרד ואנשיו נמצאים בקדמת העשייה להשגת מטרה זו ולשם כך אני מגיע. אני רואה זכות גדולה והכרת תודה על האמון שהשרה נתנה בי, ונכנס לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בחרדת קודש, ובכוונתי לעשות הכול כדי להצעיד את המשרד קדימה. לבסוף ברצוני להודות להודות לגיא, מנהל מהשורה הראשונה בשירות הציבורי - זו זכות גדולה להחליפו".

 

גיא סמט מסיים תקופה של כ-24 שנה בשירות הציבורי, בהן 23 שנה בתפקידים שונים במשרד להגנת הסביבה. בשנה וחצי האחרונות שימש סמט כמנכ"ל המשרד בה הוביל בין היתר מהלכי מדיניות ויישום בתחומי קידום מדיניות הטיפול בפסולת והקמת תשתיות ומערכי טיפול בפסולת, קידום חוק פסולת בניין, משבר האקלים והיערכות מדינת ישראל לשינוי האקלים, והתמודדות עם האתגרים הסביבתיים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל.

 

גיא סמט, המנכ"ל היוצא של המשרד להגנת הסביבה, אמר בטקס: "אחרי 24 שנה בשירות הממשלתי, המסר שלי הוא שעל המשרד להמשיך ולדבוק באידאולוגיה הסביבתית. עליו לחשוב על הציבור, בריאותו והדורות הבאים, אבל למדנו שהצלחות סביבתיות כשהמשרד פעל באופן חד-צדדי לא מחזיקות מעמד לאורך שנים ואינן לטובת הסביבה והמדינה. חשוב להיות נחושים, להציב קווים אדומים, אך לצד זה לפעול במתינות, בראייה כוללת, בשיתוף פעולה. אני מודה לשרה, על ההזדמנות ועל שנה וחצי של עבודה משותפת. אסף שנכנס לתפקיד הוא בן המשרד, ליווה את המשרד בתפקידים קודמים, עבר למשרדים אחרים וכעת שב עם מטען ידע אשר יסייע לו בתפקיד. הוא האיש הנכון במקום הנכון".

 

ד"ר ניצן לוי, יו"ר איגוד ערים יהודה ויו"ר פורום היחידות הסביבתיות, אמר בטקס: "המשרד להגנת הסביבה, הוא משרד חשוב ביותר, וללא המשרד להגנת הסביבה לא יהיה לנו עתיד לדורות הבאים. אני חושב שהעובדה הזו צריכה להיות לאורם של כלל אנשי המשרד. יש לי מחלוקות טקטיות עם המשרד, אך הן לא אסטרטגיות. כל היחידות הסביבתיות מחויבות לקשר ולמטרות האסטרטגיות הרחבות של המשרד למען הדורות הבאים" .

 

בהצלחה לאסף יזדי בתפקיד ולגיא סמט בדרכו החדשה!

 

📷 צילום: עוז שכטר, לע"מ:

מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה