Translate

יום שני, 22 ביולי 2024

עיריית תל אביב-יפו- שומרים על הנוער בקיץ: לילה בטוח לנוער בתל אביב-יפו 2024/מאת : שרית יוכפז

 


עיריית תל אביב-יפו- שומרים על הנוער בקיץ:

לילה בטוח לנוער בתל אביב-יפו 2024

 

מתחילת החופש הגדול שמה עיריית תל אביב-יפו דגש על יצירת מרחב בטוח, נקי ונעים לתושבי העיר ולנוער שלנו. בזמן זה מתקיימות פעילויות חברתיות לנוער בשעות הלילה, הפעלת "נגרר", סיורי צוותים של הסיירת לבטחון ולשיטור עירוני ועוד. פעילויות אלו נועדו לשמור על הנוער ועל רווחת התושבים והתושבות במהלך חופשת הקיץ.


מגוון התכניות הפועלות והפעילויות המבוצעות:

·         "אכפת בלילה"- תכנית הפועלת בפרישה עירונית רחבה, מדרום ועד צפון העיר, וכוללת צוותי הדרכה מקצועיים שמגיעים לחופים ולפארקים המהווים מוקדי בילוי של הנוער בשעות הלילה. זאת במטרה למנוע ולצמצם התנהגויות ומצבי סיכון של הנערות והנערים.

המדריכים והמדריכות פוגשים את הנוער, מקיימים פעילויות חברתיות, מעניקים תמיכה רגשית, מתערבים במצבי משבר ובעת הצורך אף מפנים לטיפול המשכי של גורמים נוספים במחלקה לקידום הנוער של מינהל החינוך . הפעילות כוללת גם את ניידות "אכפת בלילה" - פרישה עירונית של כלי רכב ייעודיים וייחודיים, המהווים מרכז נוער נייד שמאפשר יצירת קשר של צוותי הדרכה עם הנוער. הניידות משמשות כחלופה לשוטטות מסכנת בלילות ומרחב לפעילות חברתית. הן מאובזרות בציוד ישיבה, משחקים, סנוקר, פלייסטיישן, כיבוד ועוד.

השנה התרחבה הפעילויות לשלושה מתחמים:
מתחם חדש בשפירא, הפועל שנה ראשונה בגינת דה מודינה, מתחם בחוף ירושלים ומתחם בפארק מנחם בגין. כמו כן, פועלים צוותים בניידות הפרושות בגן מאיר ובכפר שלם בנוסף לצוות במלונות שבהם נמצא נוער מפונה. למידע נוסף>> https://bit.ly/44dUrD2

 

·         "נגרר"- מרכז הנוער הנייד -  מתוך הבנת צרכי הנוער וכחלק מהשאיפה להגיע במהלך הקיץ לכמה שיותר נערות ונערים, גם השנה יפעלו "הנגררים" שלנו - מרכזי נוער ניידים, העמוסים במשחקים, מולטימדיה, אביזרים ספורטיביים ועוד .

הם פועלים יום יום בשעות הערב, במבנה מודולרי, מעוצב ומדליק על גלגלים. הצוות המקצועי בנגרר מורכב מאנשי חינוך המנוסים בעבודת רחוב אשר מייצרים מרחב בטוח ומצמצמים התנהגויות סיכוניות תוך יצירת קשרים משמעותיים עם נוער שלא בהכרח לוקח חלק בפעילויות במסגרות אחרות. בקיץ הזה הנגררים פועלים בשני מוקדים בעיר- בדרום בפארק מנחם בגין בשיתוף אכפת בלילה, ובגן מאיר שבמרכז העיר.

 

·         "שיחה לילית - "פרויקט המורכב משישה צוותי חינוך וטיפול, הפועלים מדי ערב בשלושה אזורים ברחבי העיר, בשעות 22:00 עד 2:00. מטרת הפרויקט היא לקיים מרחב נעים ובטוח לנוער המשוטט ברחובות במהלך חופשת הקיץ, תוך הפעלה חברתית ויצירת קשר אישי. הנוכחות של הצוותים נותנת מענה רגשי וחינוכי למתבגרים ולמתבגרות במהלך הלילה ופועלת למנוע מצבי מצוקה וסיכון.

 

·         מועדונים, בתים חמים ומרחבים טיפוליים-חברתיים-  הפועלים כל ימות השבוע, ומספקים לנוער טיפול פרטני, תמיכה רגשית ומסגרת קבוצתית מוגנת, מכילה ומחזקת.

 

·          תכנית הד ספייס-  פועלת גם במהלך הקיץ לטובת טיפול בבני נוער על רצף ההתמכרות ובעיות הקשורות לאתגרי גיל ההתבגרות.למידע נוסף>> https://bit.ly/3JEX5JR 

·         מית"ר  מסגרת הפועלת משעות הצהריים ועד הלילה לנוער במצבי סיכון ומעניקה לנערות ולנערים מעטפת טיפולית העשרתית במהלך הקיץ

 

·         צוות מסיל"ה - פועל כדי לצמצם סכנות ושוטטות בקרב נוער מהקהילה של מבקשי המקלט וחסרי המעמד. לקראת הקיץ מתקיימות הדרכות הורים בנושא ומונגש מידע על מסגרות קיץ רלוונטיות, במטרה להגביר את מוגנות הילדים והנוער בתקופה זו. בנוסף, צוות מסיל"ה נמצא בשטח ומקיים קשר עם כל מסגרות הנוער מתוך רצון לקדם את מוגנות הילדים והנוער. גם השנה פועלות מסגרות לילדים ולנוער במהלך חודש יולי
למידע נוסף https://bit.ly/3JINiSR

 

·         היערכות מיוחדת של סל"ע -  (סיירת לבטחון ולשיטור עירוני), הכוללת כ-23 צוותים המסיירים במהלך שעות הלילה, מתוכם כ- 10 צוותים עם שוטר/ת, שמטרתם לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע מעשי וונדליזם ורעש בסביבות מגורים. מיקוד הפעילות בגינות ובפארקים מתבצע בהתאם לניתוח קריאות שירות ופניות תושבים לעירייה.

כמו כן, שמה העירייה דגש על ניקיון במוקדי בילוי, בחופי הים ובגינות הציבוריות.

זיהית פעילות חריגה בגינה ציבורי, בפארק או במרחב הציבורי?

ניתן ליצור עמנו קשר דרך המוקד העירוני 106+ ונגיע לטפל בהקדם.

להורדת היישומון:

מכשירי אנדרואידhttp://bit.ly/androida106

מכשירי אייפוןhttp://bit.ly/IOS106app 

 

ישנה אפשרות לדווח בצורה אנונימית ובלתי מזוהה.לדיווח אנונימי>> bit.ly/3Xc2A8r


צילום כפיר.

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה