Translate

יום שני, 26 בפברואר 2024

"צעיפים מדברים" #4 "BEYOND THE VEIL" יתקיים בית גבריאל מאת שרית יוכפז

 

"צעיפים מדברים" #4  "BEYOND THE VEIL"                     

            18.2.24-17.3.24  מאת שרית יוכפז

צעיפים מדברים -BEYOND THE VEIL , הינו פרויקט אמנות בינלאומי מתמשך, בהשתתפות כ- 100 אומניות מחמשת היבשות. ביניהן אומניות פלסטיות, סופרות, משוררות, מאיירות, מעצבות ופעילות חברתיות המביעות באמצעות צעיפים אמנותיים את הקריאה להעצמה נשית.

הפרויקט נולד בעקבות מפגש מרתק בירדן בשנת 2018 בין האוצרת איריס אלחנני לאומנית מטוניס שעסק ביחסי החברה לנשים פורצות דרך בחברות מסורתיות המצוות על נשים לכסות את גופן, לבין התייחסות המערב לנשים אלו שלמרות היותן פורצות דרך, עדיין מעוניינות לשמור על המסורת התרבותית שלהן באמצעות קוד לבוש המקובל בחברה המסורתית. בהשראת מפגש זה יצרו איריס אלחנני ודורון פולק את התערוכה הראשונה לכבוד הביאנלה בוונציה בשנת 2019 ,התערוכה הספיקה להציג בפאריס ובפולין ונעצרה עקב מגפת הקורונה .

בעולם, שבו מסורות ונורמות חברתיות הסתירו זה מכבר את קולן ואת הפוטנציאל של נשים, "צעיפים מדברים " מתגלה כעדות אמנותית רבת עוצמה לחוסן והיצירתיות של האומניות אשר רתמו את הכוח הסמלי של הצעיף כדי להעביר מסרים של הגדרה עצמית, שוויון ושחרור. הצעיף, שנראה באופן מסורתי כסמל של צניעות והסתגרות כאחד, הפך למדיום של שחרור וביטוי עצמי על ידי האומניות הבאות מרקעים תרבותיים שונים ומגוונים.

"צעיפים מדברים"  #4 בבית גבריאל , תערוכה מתחדשת אשר תציג לראשונה בישראל, חלק מהיצירות שהוצגו בביאנלה בוונציה לצד יצירות חדשות של אומניות מהעוטף - לימור צרפתי מקס , נדין בר נוי , אומניות מקומיות ובהן - נועה יקותיאלי, עליזה אולמרט, רותי הלביץ כהן, סיגלית לנדאו, רוני טהרלב , דניאלה וקסלר, מיכל פורר, עדינה קיי, ברכה גיא, תרצה ולנטיין, אורלי אפל, טל טנא צ'צ'קס , הילה לזר בז'ה , נחמה גולן, רויטל ארבל, כרמית ויצמן, ניצה גנוסר. כמו כן משתתפות בתערוכה גם אומניות ערביות ישראליות מאגודת אמני איבדע, אומניות אבורג'יניות מאוסטרליה, משבט המסאי בקניה, מאנגולה, מארגנטינה, ארה"ב ,פולין, ושלוש אומניות אירניות המתייחסות למאבק הנשים ומעמדן בחברה האירנית, שנוצרו בעקבות מאבק הנשים באירן ועוד.  

שיטוט בתערוכה מפגיש את הצופה עם מגוון של סגנונות אמנותיים, טכניקות ונקודות מבט. כל יצירת אמנות מייצגת פן מובהק של המאבק המתמשך למען זכויות נשים וחופש הבחירה. באמצעות האמנות שלהן, נשים אלו פורצות את מעטה הדממה, ודורשות להישמע!                           באמצעות קלידוסקופ של מדיומים הכוללים ציור, פיסול, צילום ומדיה מעורבת, האומניות הללו מבטאות את החוויות, החלומות והרצונות שלה .הצעיף הופך לקנבס לחקירה של השפעה המורכבת של זהות, תרבות, דת ומגדר.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 18.2-17.3.24 בכל ימות השבוע בין השעות      10-22:00 הכניסה חופשית.

אירוע הפתיחה- 24.2.24 יום שבת בשעה 11:00 בהשתתפות הרקדנית היוצרת שרון הללי אסא והמוזיקאי אייל ציפור פרידמן.

שיח גלריה- 8.3.24 יום שישי בשעה 11:30 בשת"פ עם העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל בנושא "סולידריות קראפטיביזם ואמנות נשים".  

בית גבריאל , בכנרת, הוא מקום מפגש מיוחד ומקור הנאה ותרבות לאנשי העמק והסביבה, הפעיל  7 ימים בשבוע כמרכז תרבות אזורי הנותן מענה לתושבי הצפון מבית שאן, סובב כנרת ועמק הירדן, רמת הגולן, גליל עליון וגליל תחתון, טבריה ויישובי הסביבה וכן מהווה מקום אטרקטיבי לתושבים ולאורחים  מכל רחבי הארץ. טלפון- 04-6751175

צילום שולה טיבר

מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה