Translate

יום שלישי, 1 בפברואר 2022

בבית ג'ן נחנכה ניידת טיפול נמרץ שתספק מענה רפואי מתקדם גם לחורפיש, לפקיעין לישובים נוספים ולמשתמשי הכבישים הסמוכים / מאת שרית יוכפז

 תקדים היסטורי לעדה הדרוזית: מאת: שרית יוכפז

הקרן לידידות בשיתוף מגן דוד אדום חנכו ניידות טיפול נמרץ ביישובי הדרוזים בעלות של מיליון דולר

 

אישור התכנית המשותפת לקרן לידידות ומגן דוד אדום, מהווה בשורה חשובה ליישובי העדה בכרמל ובגליל

 

בבית ג'ן נחנכה ניידת טיפול נמרץ שתספק מענה רפואי מתקדם גם לחורפיש, לפקיעין לישובים נוספים ולמשתמשי הכבישים הסמוכים

 

הניידת מצטרפת לניידות לטיפול נמרץ שהופעלו לאחרונה בג'וליס ומשרתת גם את תושבי ירכא ואבו סנאן, ובדאליית אל כרמל שמשרתת גם את תושבי בעוספיה

 

בנוסף אושר תקציב לניידת רביעית שתפעל ברמת הגולן ותיתן מענה רפואי מתקדם במסעדה, מג'דל שמס, בוקעתא ועין קיניא

 

הקרן לידידות בשיתוף עם מגן דוד אדום אישרה רכש והפעלת שלוש ניידות טיפול נמרץ של מד"א ביישובים הדרוזים בכרמל ובגליל בעלות של מעל מיליון דולר. בנוסף, אושר תקציב להפעלת ניידת רביעית ביישובי הדרוזים ברמת הגולן. אישור תכנית זו מהווה תקדים היסטורי ובשורה חשובה ומשמעותית ליישובי העדה,  והניידת החדשה תסייע לקצר את זמני התגובה ולשפר את המענה הרפואי. בתחנת מד"א בבית ג'ן פועלים עשרות עובדים ומתנדבים, פראמדיקים, חובשים, ובני נוער מגישי עזרה ראשונה ובעתיד הקרוב יוכשרו עוד מבני הישוב להתנדב ולהציל חיים בניידת הטיפול הנמרץ החדשה.

 

בטקס שנערך בבית ג'ן נחנכה ניידת טיפול נמרץ שאותה רכשה הקרן לידידות. מגן דוד אדום יפעיל את הניידת על מנת לשפר את שירותי הרפואה הדחופה המתקדמים גם בחורפיש, פקיעין והסביבה שעד היום קיבלו שירות מניידות טיפול נמרץ מרוחקות יותר. האירוע התקיים במעמד המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוופק טריף, ראש המועצה המקומית בית ג'ן, ראד'י נג'ם, מנהל תחום החירום והמיעוטים בקרן לידידות, ספואן מריח, סמנכ"ל המבצעים במד"א גיל מושקוביץ ומנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל אורלי אריאל.

 

ביישוב ג'וליס החלה לפעול לאחרונה ניידת טיפול נמרץ שמספקת שירותי רפואה דחופה גם לירכא, אבו סנאן ויישובי הסביבה. החודש נכנסה לפעילות ניידת טיפול נמרץ נוספת שמעניקה שירות בדאליית אל כרמל ובעוספיה כאשר הקרן לידידות העמידה את תקציב עלות רכישתה ותפעולה. כעת גם אושר התקציב להצבתה של הניידת הרביעית ברמת הגולן, וזו תעניק שירות במסעדה, מג'דל שמס, בוקעתא ועין קיניא.

 

ראש המועצה המקומית בית ג'ן, ראד'י נג'ם: "לאחר הכרה בצורך רפואי בבית ג'ן, בשעה טובה קיבלנו תרומה מיוחדת - ניידת טיפול נמרץ מהקרן לידידות. הניידת תופעל על ידי חובשים ופרמדיקים ותהווה הכפלת כוח משמעותי במערך הרפואה והפינוי בבית ג'ן. בכך, הניידת מתווספת לכוח הקיים של כוננים המופעלים על ידי מד"א בכפר ובסביבה. תודה מיוחדת לכל העוסקים במלאכה, תרומתם זו לא תסולא בפז. בשמי ובשם תושבי בית ג'ן, מודים לכל השותפים בפרויקט. נקווה שהניידת תזכה רק להצלת חיים".

 

מנהל תחום החרום והמיעוטים בקרן לידידות, ספואן מריח: "הקרן לידידות מייחסת חשיבות עליונה לביצוע פרויקטים שאמורים לשמש את אזרחי המדינה בשעות חירום ובעיתות מצוקה. צמצום הפערים בתחום הצלת חיים מהם סובלים תושבי היישובים הדרוזים במשך שנים רבות הוא יעד חשוב במעלה. לשם כך, אנו פועלים למימון רכש והפעלת ניידות טיפול נמרץ בשיתוף עם מגן דוד אדום. ניידות אלה, שהשימוש בהן מתאפשר בזכות התורמים היקרים שלנו מרחבי העולם, יהיו זמינות לקריאות מיידיות בתוך יישובי העדה ויצילו חיים".

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שיתוף הפעולה ארוך השנים עם הקרן לידידות מסייע לחזק את חוסנו של מגן דוד אדום לטובת ביטחון ובריאות תושבי מדינת ישראל ע"י סיוע בהרחבת הפריסה של ניידות לטיפול נמרץ בצפון הארץ והצבת מאות מכשירי מפעם (דפיברילטור) במקומות ציבורים. הניידת לטיפול נמרץ שחנכנו היום מצטרפת לניידות טיפול נמרץ שכבר פועלות בג'וליס ודאלית אל כרמל, מסייעות לקצר את זמני ההגעה של צוותי מד"א ומאפשרות לפאראמדיקים שלנו להעניק מגוון רחב יותר של טיפולים למצבי חירום מורכבים ומסובכים למען אזרחי מדינת ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה