Translate

יום שלישי, 1 בפברואר 2022

"יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" יתקיים מחר, יום רביעי, 2.2.22 ויצוין באמצעות באירועי זיכרון ברחבי הארץ /מאת שרית יוכפז

  



משמאלה דיאנה ז"ל שנרצחה ע"י בעלה

ביום  רביעי יתקיים יום הזיכרון לקורבנות אלימות כלפי נשים:

"זה אובדן שאי אפשר לתאר, אל תהיו אילמות- הבושה לא שלכן"

 

"יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" יתקיים מחר, יום רביעי, 2.2.22 ויצוין באמצעות

 באירועי זיכרון ברחבי הארץ כאשר הטקס המרכזי יתקיים באמצעות הזום לאור העלייה בתחלואת הקורונה בהשתתפות שרים, חברי כנסת, וכו'.

מריאנה דיין אחות של דיאנה זדבייב שנרחצה בשנת 2021 ע"י בעלה השוטר סיפרה: "אחותי נרחצה לפני כמעט שנה ע"י בן זוגה לנגד עיניהם של ארבעת הילדים שלה, המעשה תפס אותנו בהפתעה גמורה בגלל הדמות שדיאנה הייתה- מעצימה פנימית וחיצונית, מאוד חזקה ובייחוד לאור העובדה שהיא בחייה שימשה כיועצת זוגית בעלת ידע רב".

לרצח כאמור השלכות אדירות על המשפחה כולה, "הרצח שינה את חיי ואת חיי משפחתי מקצה לקצה, היום אנחנו עסוקים במלחמות משפטיות כואבות, בגידול הילדים לצד הטראומה שהם חוו ובכאב הפרטי שלנו- זו טראומה שאי אפשר לדבר עלייה. איבדנו את הרגל הכי יציבה בשולחן, זה אובדן שאי אפשר לתאר אותו" סיפרה מאריאנה.

בנוסף, יש לה מסר חשוב לנשים: "אנחנו נמצאות בעידן לכאורה מאוד מתקדם, אבל כל נושא האלימות נגד נשים ובכלל הוא נושא שנמצא במקום של הסתרה ובושה והתוצאות קיצוניות בהתאם לכך, וזה רק הולך וגדל. אני באה לומר-אל תהיו אילמות, תדברו תשתפו בלי פחד ובלי בושה, כי הבושה היא לא שלכן".

במהלך שנת 2021 נרצחו בישראל 22 נשים, מדובר בירידה קלה בייחס לשנת  2020, אז נרצחו 24 נשים  אך עלייה משמעותית בייחס לשנת 2019 אז נרצחו 16 נשים  רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. עוד עולה מהנתונים כי 30% ממקרי הרצח הינם על ידי בן זוגן של אותם נשים, מספר דומה נרצחות על ידי בני משפחה ואילו כ-40% מהמקרים נרצחו על ידי זר או שטרם הצליחו במשטרת ישראל לשים את ידם על הרוצח כאשר בסעיף זה נמצאים רוב תיקי הרצח של  נשים מהמגזר הלא יהודי שנרצחו. עוד עולה כי כ- 50% מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחה היו מוכרות לשירותי הרווחה, כ 33% מהנשים שנרצחו הגישו בעבר תלונה נגד בן זוגן על אלימות,  בתקופת הקורונה חלה עלייה ניכרת בפניות למוקד 118 בשל אלימות במשפחה, מדובר בעלייה של 400% בנושא אלימות בין בני זוג! העלייה הניכרת בפניות למוקד 118 הינה בשל כל סוגי האלימות במשפחה כאשר העלייה הגדולה ביותר הינה כאמור במספר הפניות בנושא אלימות בין בני זוג.

השנה ישתתפו בטקס המרכזי השר עודד פורר, חברת הכנסת שרון רופא אופיר, רעיית שר החוץ וראש הממשלה החליפי- ליהיא לפיד, נטלי דדון, ראשי ארגוני נשים, שגרירות, קונסוליות מכל רחבי העולם ואף יתקיים מופע של דנה ברגר וירמי קפלן. הטקס יועבר בשידור ישיר בקבוצת הפייסבוק 'יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים', בעמוד עמותת 'כל הנשים' ובאתר https://kolhanashim.org.il/

עו"ד אפי אומיאל פדידה יו"ר עמותת 'כל הנשים' ומייסדת יום הזיכרון ציינה: "מטרת יום הזיכרון הינה לזכור, להנציח ולהעלות לסדר היום את זכרן של הנשים שאינן איתנו ובאמצעות המודעות לפעול למניעת רצח של נשים נוספות החוות ארועי אלימות. אני מזמינה את עם ישראל לקחת חלק בארוע החשוב לזכרן ולמען אלו שיש ביכולתנו להציל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה