Translate

יום שלישי, 2 בנובמבר 2021

אמהות וקריירה בשנת 2021? כן, זה אפשרי.? מאת שרית יוכפז

 


צילום רד צל
אמהות וקריירה בשנת 2021? כן, זה אפשרי.

תקופת הקורונה הזכירה לנו שהאתגר העומד בפני אמהות מורכב יותר, במיוחד בקרב אלו הנדרשות לג'נגל יותר מתמיד בין משפחה וקריירה. נשים משתלבות כיום בצורה טבעית במשרות בכירות בשוק העבודה ושוברות עוד ועוד תקרות זכוכית מקצועיות, משמשות כמנכ"ליות, מהוות רוב במקצועות נחשקים כמו רפואה ועריכת דין ובאופן כללי הפערים הולכים ומצטמצמים. על אף העומס והקשיים, כיצד בכל זאת משלבים בין שני העולמות בהצלחה? הושבנו לשיחה את אנה וילשין-אילן, ראש אגף שירות סטונדטים בהאקריו ואימא טרייה ללני בת השנה, שמתארת את האתגרים והפתרונות שעוזרים לה לשלב בין קריירה לאימהות.

פעם הכל היה ברור יותר. נשים התחתנו מוקדם וטיפלו בילדים או לכל היותר עבדו במשרה חלקית. הגברים לעומת זאת יצאו לעבודה מצאת החמה ועד צאת הנשמה. חלוקת התפקידים הייתה ברורה לטוב ולרע. במציאות של היום בה נשים מבקשות להגשים את עצמן גם בתחום התעסוקתי, אך ביממה עדיין קיימות רק 24 שעות והמטלות בבית לא מתמעטות, נדרשת מיומנות תמרון בכדי להספיק הכל ולעשות זאת בהצלחה.

- איך כאמא חדשה יחסית את מצליחה להיות אמא ומנהלת?

"מהניסיון שלי ומעצות של אמהות אחרות למדתי שיש כמה טיפים חשובים שעוזרים לי לשלב אמהות וקריירה.

זמן איכות עם המשפחה - הזמן שלי אומנם מוגבל ובמובן כלשהו זמן עם המשפחה בא על חשבון העבודה. עם זאת, כל רגעי האושר המשפחתיים שלנו משפיעים לא רק על המשפחה הגרעינית שלנו אלא גם על העבודה. כשטוב לי בחיים הפרטיים שלי, טוב לי גם בעבודה. ככה זה עובד. לכן כשאני מקפידה על זמן איכות משפחתי, גם העבודה שלי מבוצעת טוב יותר.

אין דרך אחת נכונה - כל אישה שבוחרת להיות אמא ולשלב קריירה צריכה לדעת שלכל אחת הדרך שלה. יש אמהות שיסתפקו בעבודה בחצי משרה וירצו להיות עם הילדים מ-2 בצהריים כי חשוב להן להגיש להם ארוחת צהריים. נשים אחרות לעומת זאת יבחרו לתת יותר דגש על קריירה וימצאו פתרונות אחרים לזמן איכות משותף עם הילדים.

לנהל את הזמן בצורה יעילה - כשאני יודעת איפה הראש שלי  נמצא באותו רגע, אני הרבה יותר רגועה. אני משתדלת לתכנן את הלו"ז שלי אבל בצורה גמישה וכך לאפשר לי מצד לבצע משימות שוטפות, אבל מצד שני להתכונן להפתעות מכל מיני סוגים".

-את חושבת שהאמהות הפכה אותך למנהלת שונה? אולי טובה יותר?

"אני רוצה להאמין שהמתח הזה בין קריירה לאמהות עושה אותי אדם טוב יותר וגם מנהלת טובה יותר. אני מרגישה שמידת האמפתיה וההבנה שלי לעובדים בכלל ולעובדים שהם הורים בפרט, הרבה יותר גדולה. מעבר לזה, הרושם שלי הוא שהורים מעריכים את מקום העבודה שבא לקראתם בניסיון לשלב בין עבודה לקריירה ומוכנים להשקיע אקסטרה מאמצים כדי להצדיק את ההערכה הזו".

"עבור הדור הבא השוויון כבר יהיה ממש מובן מאליו"

"מהעבודה שלי בהאקריו שכוללת ממשק עם תעשיית ההייטק, אני שמה לב ליחס החיובי של הרבה מאוד חברות לאימהות. הרבה מאוד חברות מאפשרות לאמהות ליטול חופשות לידה ארוכות יותר על חשבון החברה. מיקרוסופט, פייסבוק ואינטל הן כמה מהחברות הבולטות ביותר שמבינות את החשיבות ומעניקות חופשה בתשלום מלא. גם לגברים אגב.

ולא רק מקומות עבודה - אלא גם ברמה המשפחתית. אני ובעלי שותפים מלאים בגידול הילדה שלנו. זה כבר לא כזה 'ביג דיל' כשהבעל אוסף את הילדים מוקדם לכדי להיות איתם בגינה או בחוגים. אני חושבת שעבור הדור הבא, השוויון כבר יהיה ממש מובן מאליו. כמובן שגם פה יש מתחים, לא קל תמיד להחליט מי ישאר עם הילדה כשיש אירועים בלתי צפויים. מהניסיון שלי למדתי שבעיקר מדובר בעניין של רצון טוב ולראות את טובת הצד השני.

אם לסיים בצורה מעט משעשעת אז אני אומר שהדבר היחיד שעדיין מבחין בינינו הנשים לגברים בגידול הילדים, זו היכולת לבחור פריטי לבוש בצבעים תואמים כששולחים את הילדים לגנים. יכול להיות שגם זה עתיד להשתנות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה