Translate

יום ראשון, 24 באוקטובר 2021

בשורה לרוכבי האופניים: נחנך מקטע שביל ישראל לאופניים המחבר בין ערד למצדה מאת שרית יוכפז

 



בשורה לרוכבי האופניים: נחנך מקטע שביל ישראל לאופניים המחבר בין ערד למצדה  מאת שרית יוכפז

 

 

בטקס חגיגי במעמד שר התיירות, יואל רזבוזוב, ראש עיריית ערד - עו"ד ניסן בן חמו, מנכ"ל משרד התיירות - אמיר הלוי וניר ונגר, ראש מועצה אזורית תמר - הורכב חלק נוסף בפאזל של שביל ישראל באופניים. קטע השביל שבין ערד למצדה שאורכו כ - 40 ק"מ, נחשב לאחד מן החלקים היפים ביותר של המסלול, ולטענת רבים גם אחד המאתגרים שבו. כעת, לאחר תקופת הרצה, נפתח רשמית.  שר התיירות, יואל רזבוזוב: "פתיחת השביל מסמלת בצורה כל כך מדויקת את שאיפת משרד התיירות לחבר את הדרום, באמצעות המוצר הדרומי שאנחנו מקדמים, בצורה הוליסטית יותר, לשאר ישראל."

 

מפדלים? הקשיבו:  שביל ישראל לאופניים מקבל תוספת משמעותית והיסטורית בדמות מקטע ערד -מצדה. כאמור, אורכו של מסלול זה מגיע ל- 40 ק"מ, ולוקח כחמש- שש שעות מתחילתו ועד סופו. דרגת הקושי- מאתגרת, כלומר לא למתחילים, והוא מאופיין כולו כסינגלים.

 

שביל ישראל לאופניים הוא פרויקט לאומי שמטרתו ליצור שביל רכיבה רציף לאופני הרים שיחצה את הארץ לאורכה ויחבר בין החרמון בקצה האחד לבין אילת בקצה השני. מקטע ערד-מצדה הוא תא שטח בעל מאפייני מדבר קשוחים (חום, אין צל, סלעים ודרדרות) ומפל גבהים דרמטי שתחילתו בערד, בגובה של כ -600  מטרים מעל פני הים וסיומו באתר מצדה (הסוללה), בגובה של 70 מטרים מעל פני הים

 

את הקמת השביל מובילה רשות הטבע והגנים בסיוע משרד התיירות באמצעות זרועו הביצועית - החברה הממשלתית לתיירות. ייחודיותו של השביל היא היותו אחד השבילים המוסדרים הארוכים בעולם, והותאם לרוכבי אופני הרים. זהו שביל שעובר בין אתרי המורשת הקדומים ביותר בעולם ובהם האתרים הקדושים והחשובים ביותר לשלוש הדתות.

 

שר התיירות יואל רזבוזוב: "אני רואה בעיר ערד ובאזור כולו פוטנציאל תיירותי גדול. קטע השביל שאנחנו חונכים היום, מתחבר לשביל ישראל – והדבר מסמל בצורה כל כך מדויקת את פעולות משרד התיירות לחבר את הדרום, באמצעות המוצר הדרומי שאנחנו מקדמים, לשאר ישראל. יתרה מכך, בכוונתי ובכוונת המשרד משרד התיירות לקחת חלק בתחזוקת שביל ישראל כולו".

 

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו:" ערד היא השער לכל טיול במדבר יהודה. היא הבסיס המחבר בין כל האטרקציות הבין לאומיות של ים המלח, מצדה, תל ערד והיא בית לכל המטיילים במסלולי ההליכה והרכיבה הסובבים אותה. אני גאה על החיבור של ערד לשביל ישראל לאופניים, ומודה למשרד התיירות, קק"ל, רשות הטבע והגנים, למתנדבים הרבים שסייעו בסלילת השביל ולכל הנוגעים בדבר. אני מזמין את כל המגיעים למקטע השביל להנות מהעיר המדהימה שלנו"

 

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "משרד התיירות מוביל בשנים האחרונות את קידום מותג הנגב כחלק מהחזון להפיכתו למוצר תיירותי בין לאומי אטרקטיבי. הפיתוח שאנחנו מובילים מביא שגשוג כלכלי משמעותי לנגב בכלל ולערד בפרט. קידום ההשקעות במותג יגביר בצורה משמעותית את הגעת הקהל האירופאי לנגב. כבר כיום אנו רואים ביקושים גדולים לכך במדינות רבות. לערד יש פוטנציאל תיירותי משמעותי והיום אנחנו עושים עוד צעד חשוב למימושו. במקטע שאנחנו חונכים השקענו 1.2 מיליון ש"ח והוא ישרת עשרות אלפי רוכבי אופניים מדי שנה. החלטת הממשלה לקידום מותג הנגב שאנחנו מקדמים, תהיה בשורה גדולה לנגב".

 

 

 

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, ים המלח:

"רק רשויות חזקות יכולות לייצר  שיתופי פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל ותיירים מכל העולם.  מודה לשר התיירות ומנכ"ל המשרד, ראש עיריית ערד, רשות הטבע והגנים וקק"ל, על המשך פיתוח התיירות בין המדבר והים."

 

 

הלל זוסמן, מקדם השביל מטעם רשות הטבע והגנים: "מקטע שביל שהיה מאתגר לעשות אותו, כיוון שהוא מתאפיין בכמה מצוקים שהיה לא קל לתכנן אותה מבחינת טוואי השטח." מוסיף:" חלק מהחוויה היה ליצור את השביל בטופוגרפיה הלא פשוטה הזו. השביל חושף נופים של ים המלח, הרי אדום, מדבר יהודה והתברך במראות באמת יוצאי דופן".


קרדיט תמונות: עירית עשת מור
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה