Translate

יום שני, 11 באוקטובר 2021

מנכ"ל משרד התיירות בועידת הגולן של מקור ראשון: "אם יתחיל רצף התיישבותי והגולן יאבד את הייחודיות שלו - יהיה קשה להביא תיירים." מאת שרית יוכפז

 


מנכ"ל משרד התיירות בועידת הגולן של מקור ראשון: "אם יתחיל רצף התיישבותי והגולן יאבד את הייחודיות שלו - יהיה קשה להביא תיירים." מאת שרית יוכפז


מנכ"לי משרדי הממשלה השונים ישבו בפאנל משותף בועידת הגולן של מקור ראשון והציגו את עמדתם בסוגיות המהותיות באשר לרמת הגולן. באשר לנושא הרחבת ההתיישבות והכוונה להקים יישובים חדשים - מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן  אמרה כי יש דווקא לעבות את היישובים הקיימים ("המגוון שנמצא ברמת הגולן זה הכפריים וצריך לשמור עליהם"). היא גם הביעה התנגדות לאישור אנרגיה מתחדשת באמצעות טורבינות רוח ואנרגיה סולרית ("יש לזה מחיר גדול"). גם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי הביע התנגדות לטורבינות רוח. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אמר כי המשרד מקדם מכרז ענק של 1560 יחידות דיור בקצרין  והמטרה להכפיל את מספר התושבים במועצה האזורית גולן בתוך 4 שנים.

מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש- "משרד הפנים הוא מעין האבא והאמא של כל הרשויות וחוץ מהדברים השוטפים שראשי הרשויות צריכים- אנחנו רוצים לדבר גם על הצמיחה שיכולה להיות פה. הפסקנו להסתכל על הרשויות כמשהו מקומי אלא כמשהו אזורי. התקציב המשמעותי שאנחנו ביקשנו זה תקציבי פיתוח כלומר להפוך כל שקל לשני שקלים. אנחנו מאמינים שרק אם ניצור פה מוקדי תעסוקה ואפשרות פרנסה לתושבים ונביא להם את הבשורה גם בעוד תושבים נוספים שיוכלו להתפרנס פה ולא רק במרכז, ולכן אנחנו בעיקר נשקיע את התקציבים שלנו בפיתוח מוקדי צמיחה."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן אמר כי כעת יוצאים למכרז ענק של 1560 יחידות דיור בקצרין. עם זאת אמר כי צריך גם כן לעבות היישובים הקיימים- "השר אלקין משוכנע שיש עת רצון וצריך לנצל את עת רצון הזו ולא ללכת בהתקדמויות קטנות, צריכים קפיצות גדולות. קודם כל אנשים צריכים לגור, צריך ללכת על המכרז בכל הכח. במועצה האזורית גולן יש כיום 33 יישובים. המטרה בתוך 4 שנים להכפיל את מספר התושבים. לפני יישובים חדשים- צריך לעבור יישוב יישוב ולהגדיל את מספר התושבים בכל מקום. במועצות האזוריות אנחנו מלפני חודש- החלטנו על 100 שיווקים ראשונים ברמת טראמפ. מאמין שזה יילך עוד קדימה. אין טעם ללכת בצעדים קטנים, צריך לעבות את היישובים הקיימים ולרוץ קדימה בכל הכח."

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן התייחסה לאפשרות של הקמת 2 יישובים חדשים ואמרה כי דווקא עיבוי היישובים הקיימים הוא הדבר הנכון- "המגוון שנמצא ברמת גולן זה הכפריים וצריך לשמור עליהם. נכון לתת את המגוון. יותר חשוב- תשמרו על האופי המקומי. כשאנשים מגיעים לרמת הגולן- זה לא מגיעים לעוד מקום. בא לאיכות אחרת. באים כאן למרחב אחר, מרחב שמאפשר נגישות אל הטבע. נוף פתוח. לא להעתיק דפוסי פיתוח המדינה לכאן ולנסות לחקות את זה. עיבוי יישובים קיימים זה הדבר הנכון."

כהן גם הביעה התנגדות לאנרגיה מתחדשת ברמת הגולן באמצעות טורבינות הרוח והזכירה גם הפגיעה בנדידת הציפורים- "אנחנו בעד אנרגיות מתחדשות, אבל בתוך זה יש את האיזונים. לאט לאט גם עם טורבינות הרוח. בעד יצירה אנרגיה מתחדשת במקומות עירוניים. צריך הכל זה איזונים. לחשוב טוב טוב לפני שמאשרים טורבינות רוח וגם אנרגיה סולרית- גם לזה יש מחיר גדול."

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי הביע גם הוא התנגדות להקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן והוסיף- "יש לגולן חוזקות גדולות. אם יהיה פה עיבוי זה מצוין. אם יתחיל רצף התיישבותי והגולן יאבד את הייחודיות שלו - יהיה קשה להביא תיירים."

מנכל משרד הכלכלה ד"ר רון מלכא אמר כי הם פועלים כדי לקדם יזמות, תעשיה, ותעסוקה איכותית.

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר נעמה קאופמן-פס אמרה כי הרפורמה בחקלאות היא משמעותית במיוחד עבור רמת הגולן. היא הוסיפה גם על הסיוע לחקלאים – גם בתחום המיכון והחדשנות שיסייע גם בפריון בשטח כי לדבריה החקלאות היא אבן יסוד משמעותית ברמת הגולן. המשרד ישקיע גם כסף למכונות ובינה מלאכותית עבור החקלאים.


 קרדיט אנצ׳ו גוש ג׳יני
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה