Translate

יום שלישי, 14 באפריל 2020

פראמדיקית מד"א יסמין מזאוי תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל מאת שרית יוכפז



פראמדיקית מד"א יסמין מזאוי תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל


שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בישרה לפני זמן קצר ליסמין מזאוי (21) מנוף הגליל, פראמדיקית מתנדבת במגן דוד אדום, כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.

השרה בישרה זאת ליסמין בשיחת וידאו, כשהייתה במוקד השליטה הארצי של מגן דוד אדום, יחד עם מנכ"ל מד"א אלי בין ועשרות חובשים ופראמדיקים, שהתרגשו מאוד למשמע הבשורה.

השרה מירי רגב: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור ביסמין מזאוי להשיא משואה ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל. יסמין, מתנדבת מצטיינת, נציגת הדור הצעיר של המתנדבים במד"א שבנצרת, החלה את דרכה לפני מספר שנים כמגישת עזרה ראשונה וכיום מוכשרת כפראמדיקית מהשורה הראשונה. יסמין מייצגת את רוח הנתינה של אלפי המתנדבות והמתנדבים  מכל חלקי העם  בארגון מד"א. יסמין מביאה לידי ביטוי את מסירותו, מקצועיותו ואנושיותו של ארגון "מגן דוד אדום", העומד בחזית המאבק למען בריאות העם  בישראל מידי יום וכעת, ביתר שאת, בעת המלחמה בנגיף קורונה. ארגון מד"א, ארגון ההצלה הגדול והוותיק בישראל, חוגג 90 שנה להקמתו וזה אך טבעי להצדיע לעובדותיו, לעובדיו ולמתנדביו מכל חלקי האוכלוסייה כל יום מימי השנה, כל שכן בימים אלה של התמודדות אמיצה עם התפשטות נגיף הקורונה. יסמין פועלת להגביר את ההיכרות עם זיכרון השואה בקרב סביבתה כדי לטפח רגשות של ערבות הדדית בקרב נוצרים, מוסלמים ויהודים בישראל. בעשייתה המבורכת כמתנדבת מצטיינת במד"א וכמי שמבקשת להנחיל את מורשת השואה בקרב נוצרים ומוסלמים בסביבתה, יסמין מחזקת את גשר האיחוד הרב תרבותי בין הקהילות השונות ובין אדם לאדם בישראל".

פראמדיקית מד"א יסמין מזאוי, התרגשה מאוד והתקשתה לעצור את הדמעות. "בבית גדלתי על ערכים שתואמים את ערכי מד"א", היא סיפרה, "ערכים של אהבה ועזרה לאחר, מבלי לדעת מי הוא, ומאיזה דת, גזע ומין הוא מגיע. התחלתי להתנדב במגן דוד אדום עוד כנערה, ולפני ארבע שנים, כשחזרתי מהמסע לפולין עם משלחת מד"א, החלטתי לפעול להגברת זיכרון השואה. מאז שהייתי ילדה קטנה, ההורים שלי היו אומרים לי שאני בין סוכני השינוי של החברה הערבית להשתלבות במדינה. זה מה שאני עושה, ואמשיך לעשות".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אלו חדשות טובות ומרגשות מאוד, בימים הלא פשוטים שאנו עוברים במגן דוד אדום ובמדינת ישראל בכלל. אנחנו גאים ביסמין מזאוי, פראמדיקית מוכשרת ומסורה, שתייצג בכבוד בטקס הדלקת המשואות את 30,000 העובדים והמתנדבים של מד"א, שהמשותף לכולם הוא המחויבות התמידית לסיוע לכל מי שזקוק לכך ולהצלת חיים, ללא כל הבדל דת, גזע או מין. אני רוצה להודות לשרה מירי רגב על בחירתה, ועל הוקרת ארגון מגן דוד אדום כולו".
 להורדת סרטון מרגש https://we.tl/t-Hjpa6UFDlF


צוותי מד"א ממשיכים בדגימות הנרחבות בבתי אבות ומוסדות נוספים גם במהלך החג; מחר יגיעו מתחמי "היבדק וסע" הניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות גם לתרשיחא וראמה

במקביל למערך הכוננות הנרחב של מגן דוד אדום במהלך החג, ממשיכים אלפי חובשים ופראמדיקים של מד"א לעמוד בחזית המאבק בנגיף הקורונה, לקחת דגימות מאזרחים, ולפנות חולים מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז. לצד כל אלה, שירותי הדם של מד"א פועלים לאיסוף מנות פלסמה ממחלימים מנגיף הקורונה, לטובת הטיפול בחולים במצב בינוני וקשה.

לצד המשך ביצוע הדגימות במתחמי "היבדק וסע", בבתיהם של אזרחים שאינם מסוגלים להגיע למתחמים ובמלונות האשפוז, ממשיכים גם היום צוותי מד"א להגיע לבתי אבות ומוסדות סיעודיים רבים ברחבי הארץ, ולקחת דגימות לבדיקת נגיף הקורונה מהדיירים והצוותים.

עוד במהלך היום, פינו החובשים והפראמדיקים של מד"א לבתי החולים ומלונות האשפוז עשרות חולי קורונה מאומתים.

מחר (ד'), חג שני של פסח, יפעלו משעות הבוקר מתחמי "היבדק וסע" הקבועים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ולצידם המתחמים הניידים במודיעין, רהט, מזרח ירושלים, תרשיחא וראמה. בצאת החג יפתח גם מתחמם "היבדק וסע" הנייד בבני ברק, שם מפעיל מד"א שירות מיוחד ללא עלות, לאזרחים שאין ברשותם רכב פרטי, לאיסוף מביתם באמבולנסים מיוחדים אל המתחם, והחזרתם לאחר ביצוע הדגימה.

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות. שבעה מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה, מתוך עשרים ושישה שתרמו עד כה. לצידם, חמישה חולים קיבלו היום פלסמה, מתוך שישה עשר חולי קורונה שקיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל). חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101 או במייל hadarm@mda.org.il .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה