Translate

יום ראשון, 22 במרץ 2020

תקנו פרחים אל תקנו נייר טואלט' ענף מגדלי הפרחים בקריסה בעקבות סגירת השמים הנזק המוערך 150,000,000 ₪ מאת: שרית יוכפז


תקנו פרחים אל תקנו נייר טואלט'
ענף מגדלי הפרחים בקריסה בעקבות סגירת השמים הנזק המוערך 150,000,000 ₪ 
מאת: שרית יוכפז
סרטון שמופץ בימים אלו בהולנד, קורא לאזרחים להפסיק ולקנות נייר טואלט ולהתחיל לקנות פרחים. קריאה זו הגיעה מטעם בורסת הפרחים שנסגרה עם תחילת המשבר ומביאה ועלולה להביא לקריסה של עשרות אלפי מגדלי פרחים מכל העולם, שנערכו במיוחד לעונת האביב.


בישראל ענף הפרחים נמצא בקריסה גם כן, 300 - 500 מגדלי פרחים שרגילים לעבוד בשוק המקומי עם ענף האירועים (בעיקר אולמות אירועים), ענף המלונות, חברות קייטרינג, מסעדות וחנויות הפרחים, נשארו ללא פרנסה ועם תוצרת בשווי מיליוני שקלים לכל משק. מתוכם כ- 300 מגדלי פרחים שמגדלים פרחים לייצוא בלבד, למכירה בבורסות הפרחים בהולנד ובגרמניה, בדרום אפריקה, יפן, רוסיה, קנדה וארה'ב וכעת נאלצו להקפיא את פעילותם, כאשר סגרו להם את השמיים לטיסות, הנזק המוערך בענף הפרחים עומד על 150,000,000 ₪.
בעקבות המצב והפניות הרבות מצד המגדלים, הקימו דוד חי, משווק של תוצרת חקלאית טרייה, יחד עם חברת משוב הפועלת למען החקלאים בישראל ואחראית על תערוכת החקלאות אגרו משוב וועידת ישראל לחקלאות, מערך תמיכה ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה עבור מגדלי פרחים הנמצאים שנייה לפני פשיטת רגל. במסגרת המאמץ המשותף, פנה חיים אלוש מנכ'ל קבוצת משוב, לאנשי מפתח בכירים ברשתות השיווק, כדי שאלו יקנו מהמגדלים וימכרו את התוצרת בזול לציבור, ובכך יעזרו לחקלאי לצמצם נזקים של מיליוני שקלים.
כך פנה השבוע חקלאי ממשק בן צבי ממושב נתיב העשרה, שרצה לסגור את המים במשק ולחסל את הפרחים, כי אין לקוחות. ביחד עם מומחי קבוצת משוב, העלו סרטון לרשת החברתית שהפך עד מהרה לוויראלי בכל הארץ ויצר אלפי פניות של ישראלים שרוצים לרכוש פרחים ולתמוך במשק מקריסה.
במקביל פנו הבעלים של משק אדמונית הגליל ממושב שומרה ,שמגדלים פרח אדמונית ייחודי לטובת מכירה בבורסות בעולם ונתקעו בגלל סגירת השמים והגבולות, עם 700,000 פרחים בשווי 4 ₪ ליחידה (כלומר אומדן נזק של 3 מיליון ₪). בעקבות הפניה לדוד חי ולחברת משוב, נוצר קשר ישיר מול רשת שופרסל לצורך שת'פ של מכירת התוצרת, רגע לפני הקריסה. 
'העולם סגר גבולות ומדינת ישראל בעוצר, וכ-500 מגדלים פרחים לקראת פשיטת רגל כלכלית. בשיא הביקושים ושיא העונה וירוס הקורונה תפס את העולם והכל נעצר. המשקים והחממות בפריחה , המקריים עמוסים בפרחים שנקטפו ואין אף קונה. אנחנו קוראים לנקודות הסחר ורשתות השיווק לעזור לחקלאים ולמגדלים, במיוחד בתקופה זו שהפסקים והיצרנים חווים משבר עמוק' אומר חיים אלוש מנ"כל קבוצת משוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה