Translate

יום ראשון, 11 באוגוסט 2019

10 טיפים איך לחסוך משמעותית בהוצאות הציוד והתשלומים לבית הספר. מאת: שרית יוכפז


 זוהר מימון מנכ"ל קבוצת פילת  צילום : דור לובטון.
10 טיפים איך לחסוך משמעותית בהוצאות הציוד והתשלומים לבית הספר
בקושי שרדתם כלכלית את החופש הגדול, ומיד נופלת עליכם ההוצאה הגבוהה הבאה – הציוד לביה"ס ותשלומי ביה"ס, שעלותם מאות עד אלפי שקלים – תלוי במספר הילדים. קבוצת פילת, המלווה כלכלית משפחות בישראל, נותנת 10 טיפים איך לחסוך משמעותית בהוצאות, ואפילו להשאיר כסף לשנה הבאה

  1. בנו רשימה חכמה של הציוד הדרוש לבית הספר וערכו עם הילד בדיקות השוואה למחירים. הכניסו לטבלת אקסל את כל הסעיפים הנדרשים. קחו בחשבון ביגוד, ספרי לימוד, ציוד לכיתה וציוד לאוכל. ערכו רשימה מדויקת של כל הפרטים (מקבלים לרוב רשימה מבית הספר) ושלחו את הילד לערוך השוואה באינטרנט. כך הילד יקבל מושג אודות העלויות, וגם ניתן יהיה לבצע עמו שיח ולגבש ביחד את הסכום הנדרש להוצאה.
  2. מותג אחד בלבד. בחרו עם כל ילד מוצר אחד בלבד שקונים "ביוקר" (מותגים וכו'), כאשר כל יתר המוצרים הולכים על פי הזול ביותר.
  3. בדקו מה המלאי שיש בבית. הורים רבים מקבלים את רשימת הציוד מבית הספר ופשוט מגישים אותה לחנות. פעמים רבות נותר לא מעט ציוד משנים קודמות שלא נוצל, ושאין צורך לקנות מחדש. עשו סדר בבית לפני הקניה ובדקו כמה דברים כאלה נותרו. עודדו את הילדים לבדוק זאת באמצעות תמריץ אם מצאו יותר מחמישה מוצרים שלא צריך לקנות מחדש, ועל הדרך גם למדו אותם שיעור בקיימות.
  4. פצלו את הקניה. לא את הכל צריך לקנות בקנייה אחת. בקניה הראשונה מומלץ לרכוש רק את הדברים ההכרחיים ונדרשים לתחילת השנה, או את אלו שנמכרים במחירי מבצע. שבועיים-שלושה אחרי תחילת הלימודים, המחירים יורדים משמעותית, וכדאי לרכוש את הדברים שאינם הכרחיים לתחילת השנה לקניה השנייה.
  5. מוצרים בסיסיים קונים לבד (בלי הילדים). את כל הניירת, עפרונות, דפדפות וכדומה קונים בקניה נפרדת בלי הילדים. כך תימנעו מלחצים מיותרים ותוכלו להתמקד בדברים הזולים באמת. הבדלי המחירים בין המותגים ובין מוצרים עם תמונה כלשהי הם גדולים, ועדיף לעשות את ההשוואה בראש שקט.
  6. בחרו את החנות בה אתם קונים. אל תתפתו לקנות ציוד לפי החנות בה יש כרטיסים להופעה זולה, או בקניון כבילוי עם הילדים. קחו בחשבון שכל המבצעים האלו נועדו לפתות אתכם לא לחשוב על כמה כל הקניה הזו יוצאת במצטבר, ולרוב זה יעלה לכם הרבה יותר ביוקר.
  7. חפשו במקומות ה"סודיים" בחנותלרוב, בעלי החנויות ממקמים את הציוד היקר בחזית החנות ואת הציוד הזול בירכתיה. אל תתפתו לקנות את הציוד הראשון שאתם רואים ותגלו שפעמים רבות אותו ציוד, במחירים זולים יותר, נמצא דווקא בחלקה האחורי של החנות.
  8. ילקוט. הילקוט הוא המוצר בעל המשמעות הכספית הגדולה בקנייה. בדקו בעצמכם או יחד עם הילד אם יש צורך הכרחי להחליף את הילקוט הקודם, שוחחו עם הילד קודם ובדקו אם באמת יש צורך בהחלפה. במידה שכן, נסו להסביר לילד את ההבדל בין מותג לילקוט יפה – דברים שלאו דווקא עולים בקנה אחד.  הקדישו לילקוט זמן. השוו עם הילד מחירים ורוב הסיכויים שתגיעו איתו להסכמה על ילקוט במחיר סביר, שגם ירצה אותו "אופנתית". כמו כן, עדיף לקנות מוצרים כאלה בחנויות היצרן – שם הם זולים משמעותית.
  9. תשלומי בי"ס. בדקו מול בית הספר את ההסדרים שניתן לקבל באמצעי תשלום ובמועדי התשלום השונים. תופתעו לגלות כמה זה יכול להשפיע על התזרים.
  10. לקראת השנה הבאה. שמרו את מחשבון הציוד שבניתם השנה, חלקו ב-12 את הסכום שיצא והגדירו מראש פק"מ בבנק. לדוגמא: אם העלות לילד הסתכמה ב 550  ויש 3 ילדים - סך הקניה הוא:    1,650 שקל. שימו בפק"מ כל חודש 150 שקלים וככה יהיה לכם את הסכום לשנה הבאה בלי לחלק לתשלומים ובלי דאגה. גם עבור השלמות קטנות במהלך השנה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה