Translate

יום שני, 20 במאי 2019

אילנית בן שושן, מומחית בקלפי טארוט ומלמדת לפי השיטה שפיתחה. מאת: שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לשבת‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏
אילנית בן שושן, מומחית בקלפי טארוט ומלמדת לפי השיטה שפיתחה. מאת: שרית יוכפז


ראיינתי  את    אילנית  ברחובות  בביתה היפה בו יש לה קליניקה מעוצבת בטוב טעם.  אילנית :  מומחית בקלפי הטארוט. וסיפור חייה. אילנית פתחה לי בקלפים שאלתי שאלות והתרגשתי מאוד...יש לה ידע רב כתבה ספרים ומעבירה  קורסים.

תמונה יכולה לכלול: ‏אדם אחד‏

אילנית בן שושן, מומחית בקלפי טארוט ומלמדת לפי השיטה שפיתחה. תושבת רחובות.אילנית מספרת לי בראיון עיתונאי :

"אל העולם הרוחני-מיסטי הגעתי "במקרה", ומאז משמש אותי הכלי הזה  בטיפול ובייעוץ לאנשים בכל תחומי החיים.החוברת "טארוט" נכתבה על ידי מתוך ניסיון של שנים.  אני מאוד אוהבת את העולם הרוחני ושמחה להעביר את הידע שלי הלאה.אילנית בן שושן.
הקלפים הם סיפורים קטנים, שלפעמים נותנים מענה לשאלה פשוטה  ובמקרים אחרים מספרים  סיפור חיים.חשוב להתייחס לקלפים כאל כלי ייעוצי, ורצוי לפתוח אותם בצורה אובייקטיבית. רצוי לא לפתוח אותם ברגעי משבר, כי במצבים אלו התשובות יינתנו בהתאם למצב הרגשי.
כאשר לומדים להכיר את הקלפים, מגלים מדי יום עולם ומלואו וקשת רחבה של תשובות ורעיונות, לכן חשוב להקפיד מראש על שאלה ברורה ולבדוק אם היא חיובית או שלילית.

לרוב פונים אלינו אנשים במטרה למצוא חיזוק, לקבל תשובה לשאלה  ועוד.  אל תיקחו על עצמכם את ההחלטות שאתם הייתם עושים, הסתכלו על הבעיה מכל זווית אפשרית   והיעזרו בקבלת עצה ממקום אמיתי. והכי חשוב - לא לשפוט! המקום שלנו הוא לעזור.
לא מומלץ לשאול אותה השאלה מספר פעמים.ספרים שכתבה:
– "טארוט קיסרית השמש " ותחזית  לשנת 2019.– טארוט היינדל .אילנית מספרת:לעולם הרוחני נחשפתי בגיל תשע עשרה,  באופן אקראי ראיתי לראשונה בחיי קלפי טארוט ריידר והתחושה שלי הייתה שאני רוצה קלפים כאלה לעצמי.                 
   כעבור חודש קיבלתי חפיסת טארוט במתנה ללא ספר.                                    החלטתי ללמד את עצמי ימים ולילות, פתאום התחלתי לקבל מסרים מדויקים דרך הקלפים והייתי מתקשרת לחברות ובני משפחה, כעבור שלוש שנים התחלתי לקבל קהל וללמד את הטארוט על פי שיטה שפיתחתי והוצאתי את הספר קיסרית השמש.                                                                                                
   אחת האהבות שלי זה רכישת סוגים שונים של טארוט מכל העולם.                
          ביום הולדתי העשרים ושישה, נכנסתי לחנות מיסטיקה וראיתי את קלפי הטארוט היינדל התאהבתי בהם עוד לפני שהכרתי את הסיפור המרתק שלהם.     וכמו עם קלפי הריידר גם פה ישבתי ולימדתי את עצמי את משמעויות הקלפים.                            
   כעבור מספר שנים קראתי כתבה על הרמן היינדל האיש שצייר וכתב את הטארוט, הרמן ואשתו אריקה היו חברים במפלגה הירוקה, שתמכה באיכות הסביבה ובצדק חברתי.                                                                                                                 הם ביקרו במקומות רבים בעולם ולמדו להכיר מקרוב את המסורת והאמונה של הארצות: ישראל, הודו, שבטים אינדיאניים ומיצרים.                                            בקלפים יש סמלים ואירועים יהודיים, בסדרה העמוקה כתוב על כל קלף אות בעברית.                                                                                                    החיבור שליעם טארוט היינדל הוא ממקום של תקשור גבוה והמסרים עוצמתים.                                                                                                   
אנשים שמגיעים אליי בפעם הראשונה ורואים את הטארוט היינדל מוקסמים ומהופנטים מהמידע הרב שהפריסה חושפת בפניהם.                                            לימדתי את הטארוט היינדל לאנשים שבאים עם רקע וידע מהעולם הרוחני. כעת אני חושפת אותו לכולם, מהסיבה שטארוט ריידר ידוע לכלל והגיע הזמן להכניס משהו חדש ועמוק לארץ.                                                                   הקורס מיוחד לבעלי ניסיון בקריאת קלפים טארוט ריידר.
קלפים של תקווהלפני עשרים ושתיים שנים, במסיבת סטודנטים, נחשפה אילנית טל מרחובות ל'משחק בקלפי טארוט'. האירוע המשעשע הפך מבחינתה לחוויה מכוננת. מאז היא מתעסקת עם קלפים ומייעצת לאנשים המגיעים אליה איך להתמודד טוב יותר בחיים בעזרת המסרים שהיא מקבלת.

תקשור ומסרים דרך קלפי טארוט
 אילנית  אישה נשואה ואימא  לבן גרים ברחובות  עובדת בעיקרון מהבית. בדיעבד, אני מבינה שאותו אירוע בו נחשפה לראשונה לתחום קלפי הטארוט היווה מפנה של ממש בחיים שלה. היא מספרת לי: . "עד אז, לא ידעתי ש'יש דבר כזה'... ברגע שראיתי את הקלפים, הוקסמתי והתאהבתי בהם. כל מה שרציתי לעשות באותה תקופה הוא לשבת עם הקלפים וללמוד את הפירושים שלהם. בזמנו לא היו כמעט אנשים שעסקו בזה ולא הייתה ספרות מתאימה אבל אני הרגשתי שזה 'מוכר' לי ולמדתי בעצמי מתוך תחושות וניסיונות בלתי פוסקים. לאט לאט פיתחתי שיטה משלי לקריאה בקלפי טארוט. חברים שהיו מגיעים אליי להתייעצות היו מתפלאים איך אני יודעת דברים אישיים ומציינת אירועים שהתרחשו בדיוק מרבי. יש כמה סוגי 'פתיחות' או פריסות: שישה קלפים לשאלה ספציפית ופריסה גדולה יותר לשאלות מקיפות יותר, כולל בנושאים כמו זוגיות, פרנסה, מעבר דירה, בריאות וכל שינוי אחר בחיים. ניתן להוציא קלף אחד כדי לקבל המלצות לאותו היום, יש קלפי מדיטציה ועוד סוגים".אני אילנית בן שושן, המאסטר המוכרת בישראל לקלפי טארוטמזה 25 שנים אני עוסקת בקריאה בקלפי טארוט, מייעצת, מדריכה ומסמיכה קוראות וקוראים בקלפים ומלמדת את רזי הקריאה. אני מנחה ומרצה בכנסים הנחשבים בארץ למיסטיקה ורוחניות בכפר המכביה. הרגשתי רוחנית מאז ומעולם, ותמיד ידעתי שהאינטואיציה שלי מדויקת וחזקה משל רוב האנשים. ידעתי – אני כאן כדי למלא ייעוד מסוים שאינני מממשת עדיין.

ואז זה קרה… הכול התחיל במסיבת סטודנטים, בה נחשפתי לראשונה לפתיחה בקלפי טארוט. הרגע הזה היה נקודת תפנית – הרגשתי את האור בכל ההוויה שלי, ובו במקום חיי השתנו. חיפשתי איפה ללמוד את התחום אך הספרות הייתה מועטה ולא היו כמעט מורים בישראל.
עבדתי עם האינטואיציה שלי – למדתי והעמקתי לפי התחושות והרגשות, התחלתי לפתוח בקלפים לחברים ומכרים, שהופתעו מהדיוק בייעוץ. מאז ובמשך 25 השנים האחרונות העמקתי בתחום על כל רבדיו, פיתחתי את שיטת "אילנית" הידועה וקיבלתי לייעוץ מאות אנשים שחייהם פשוט השתנו לחלוטין בענייני זוגיות, בריאות, פרנסה, משפחה, מעבר דירה, וכל תחומי החיים!
את אומרת לאנשים מה לעשות. האין זאת אחריות גדולה וכבדה מידי?
"במהלך שעת ייעוץ, אני מקבלת מסרים דרך הקלפים לגבי אפשרויות פעולה וסיכויי הצלחה. אני לא אומרת לאנשים מה לעשות אלא עונה על שאלותיהם. הרבה מאוד אנשים מתלבטים לגבי צעדים שונים בחיים בין אם מדובר בנישואין, פרידה, שינוי מקום עבודה, הגירה לארץ אחרת ועוד ועוד. הרעיונות לא באים ממני אלא מהאנשים עצמם ואני יכולה לשקף להם את מה שאני רואה בצד השני. כפי שאני רואה את עצמי, תפקידי הוא לומר את האמת, לעודד, לכוון ולייעץ. לעיתים העיתוי פחות מתאים לביצוע מהלך מסוים ואז אני מציעה להמתין לשעתהכשר. מצד שני, כאשר אני רואה שהאדם בשל לשינוי אני מחזקת אותו בכיוון החיובי עבורו".

 האם את גם מלמדת?
"כן. אני מלמדת בקבוצות קטנות אנשים שמעוניינים להיעזר בקלפים להכוונה ומיקוד בחיים. הפריסות של הקלפים הם אמצעי מצוין לאנשים שרוצים לקבל כיוון והנחיה בכל תחומי החיים".



מהו סוד קסמם של קלפי הטארוט.?



יש משהו קמאי ומיוחד בקלפי טארוט. יש מאות סוגים מהם וכל מי שמוכן לנסות 'להתחבר' אליהם צפוי לחוויה בעלת אלמנטים של 'התמכרות'. אולי אלה הצבעים והצורות הממגנטים את המתבונן בהם בכוחות קסם ואולי הם גורמים לאנשים מסוימים בעלי אינטואיציות מפותחת להעצים את יכולותיהם. איך זה בעצם קורה? כדי להבין את התשובה כדאי לבדוק את התפתחות תופעת השימוש בקלפים מבחינה היסטורית. עדויות על שימוש בקלפים למטרות 'מיסטיות' (מעבר למשחק למטרות שעשועים) החל לפני כחמש מאות שנים. בספר עתיק בשם ''האורקל" של פרנצסקו מארקולינו דה-פורלי, מוצגת שיטה של הצצה לתוך העתיד על ידי שימוש במטבעות וקלפים. כמאתיים שנה מאוחר יותר פרסם אדם בשם אנטואן קורט-דה-גבלין – כתב יד שתיעד 'עבודת מחקר' שעשה בנושא סימבולים דתיים וקישר אותם לקלפים. האיש טען שהסמלים המופיעים בקלפי הטארוט מייצגים אלמנטים מתוך התרבות המצרית העתיקה. הוא גם גרס שהמילה טארוט עצמה מקורה במילים המצריות "טאר" (מלכות) ו"רו" (דרך) והן מיועדות להעניק 'חוכמה יתרה/עליונה' למי שמבין ומסוגל לפרש את המסרים והצפנים הטמונים בהם. למרות שתיאוריות אלה לא הוכחו מבחינה היסטוריות ואף עומדות בסתירה לעובדות, הן הפכו להיות יותר פופולאריות ככל שחלף הזמן. מספר שנים אחרי מחקרו הראשון של גבלין, הוא פרסם ספר נוסף - מדריך ראשון מסוגו בעולם לקריאת עתידות באמצעות פריסת קלפים ופירושם. במהלך מאות השנים הבאות ובמיוחד עם פריצת תודעת העידן החדש הפכו קלפי הטארוט כלי מובהק לעוסקים בתחום הרוח והמיסטיקה. בשנת 1910 הוציא ארתור אדוארד וויט את סדרת קלפי טארוט כפי שהיא מוכרת לכולנו כיום. מעניין לציין כי הפסיכולוג קארל יונג היה הראשון בתחומו שייחס חשיבות לקלפי הטארוט והתייחס במיוחד לעובדה שהקלפים מייצגים את הארכיטיפים והטיפוסים הבסיסיים הקיימים בתת-המודע הקולקטיבי של האנושות.


אילנית  מספרת: "פיתחתי שיטה משלי להבנת הבעיה של הזולת, הפנמתה ומציאת פתרונות. אני משתמשת בסודות הקבלה, טכניקות מדעות וקריאה בקלפי טארוט. אני יודעת המון על האדם שממול תוך דקות ספורות, גם מבלי שאמר מילה. בקרב המטפלים הבכירים בעולם יש כמה סוגי 'פתיחות' או פריסות: שישה קלפים לשאלה ספציפית ופריסה גדולה יותר לשאלות מקיפות יותר, כולל בנושאים כמו זוגיות, פרנסה, מעבר דירה, בריאות וכל שינוי אחר בחיים. ניתן להוציא קלף אחד כדי לקבל המלצות לאותו היום, יש קלפי מדיטציה ועוד סוגים. בכנס העולמי בו השתתפתי לצד 50 המטפלים הבכירים בעולם בחודש שעבר, זכתה אותי השיטה שלי בהוקרות ופרסי הערכה הגבוהים ביותר הקיימים בתחום".



איך את מסייעת לאנשים שכל חייהם תקועים עם בעיות קשות?

"במהלך שעת ייעוץ, אני מקבלת מסרים דרך הקלפים לגבי אפשרויות פעולה וסיכויי הצלחה. אני לא אומרת לאנשים מה לעשות אלא עונה על שאלותיהם. הרבה מאוד אנשים מתלבטים לגבי צעדים שונים בחיים בין אם מדובר בנישואין, פרידה, שינוי מקום עבודה, הגירה לארץ אחרת ועוד . הרעיונות לא באים ממני אלא מהאנשים עצמם ואני יכולה לשקף להם את מה שאני רואה בצד השני. כפי שאני רואה את עצמי, תפקידי הוא לומר את האמת, לעודד, לכוון ולייעץ. לעיתים העיתוי פחות מתאים לביצוע מהלך מסוים ואז אני מציעה להמתין לשעת כושר. מצד שני, כאשר אני רואה שהאדם בשל לשינוי אני מחזקת אותו בכיוון החיובי עבורו".



את גם מלמדת סדנאות  ?

"כן. אני מלמדת בקבוצות קטנות אנשים שמעוניינים להיעזר בקלפים להכוונה ומיקוד בחיים. הפריסות של הקלפים הם אמצעי מצוין לאנשים שרוצים לקבל כיוון והנחיה בכל תחומי החיים".
מהו סוד קסמם של קלפי הטארוט?"יש משהו ומיוחד בקלפי טארוט. יש מאות סוגים מהם וכל מי שמוכן לנסות 'להתחבר' אליהם צפוי לחוויה בעלת אלמנטים של 'התמכרות'. אולי אלה הצבעים והצורות הממגנטים את המתבונן בהם בכוחות קסם ואולי הם גורמים לאנשים מסוימים בעלי אינטואיציות מפותחת להעצים את יכולותיהם. איך זה בעצם קורה? כדי להבין את התשובה כדאי לבדוק את התפתחות תופעת השימוש בקלפים מבחינה היסטורית. עדויות על שימוש בקלפים למטרות 'מיסטיות' (מעבר למשחק למטרות שעשועים) החל לפני כחמש מאות שנים. בספר עתיק בשם ''האורקל" של פרנצ'סקו מארקולינו דה-פורלי, מוצגת שיטה של הצצה לתוך העתיד על ידי שימוש במטבעות וקלפים. כמאתיים שנה מאוחר יותר פרסם אדם בשם אנטואן קורט-דה-גבלין – כתב יד שתיעד 'עבודת מחקר' שעשה בנושא סימבולים דתיים וקישר אותם לקלפים. האיש טען שהסמלים המופיעים בקלפי הטארוט מייצגים אלמנטים מתוך התרבות המצרית העתיקה. הוא גם גרס שהמילה טארוט עצמה מקורה במילים המצריות "טאר" (מלכות) ו"רו" (דרך) והן מיועדות להעניק 'חוכמה יתרה/עליונה' למי שמבין ומסוגל לפרש את המסרים והצפנים הטמונים בהם".


השיטה הוכחה מבחינה מדעית?

 "תיאוריות אלו לא הוכחו מבחינה היסטוריות ואף עומדות בסתירה לעובדות, אבל הן הפכו להיות יותר פופולאריות ככל שחלף הזמן. מספר שנים אחרי מחקרו הראשון של גבלין, הוא פרסם ספר נוסף - מדריך ראשון מסוגו בעולם לקריאת עתידות באמצעות פריסת קלפים ופירושם. במהלך מאות השנים הבאות ובמיוחד עם פריצת תודעת העידן החדש הפכו קלפי הטארוט כלי מובהק לעוסקים בתחום הרוח והמיסטיקה. בשנת 1910 הוציא ארתור אדוארד וויט את סדרת קלפי טארוט כפי שהיא מוכרת לכולנו כיום. מעניין לציין כי הפסיכולוג קארל יונג היה הראשון בתחומו שייחס חשיבות לקלפי הטארוט והתייחס במיוחד לעובדה שהקלפים מייצגים את הארכיטיפים והטיפוסים הבסיסיים הקיימים בתת-המודע הקולקטיבי של האנושות".איך מתנהל התהליך מולך?

"קוראי הכתבה מוזמנים להפסיק לדחות את הצעד הבא. הזמן היחיד שבו אנו יכולים להשפיע על חיינו הוא תמיד – עכשיו! אתם יכולים ומוזמנים לצלצל לקו הטלפון שמפורסם בתחתית העמוד וליצור שיפור משמעותי באיכות החיים שלכם מרגע זה ממש!"



התחזית של אילנה בן שושן  על פי 2 סוגי הקלפים : טארוט וייט -ריידר וטארוט היינדל. שילוב  של מסרים  חדשניים ביחד עם יכולת  התקשור שלה-"אהבה. כח רצון ואמונה "  זה הבסיס הנכון לפריצת דרך ומימוש היעדים והמטרות שתציבו לעצמכם  בשנה הקרובה.


מומלץ בחום
. טלפון 0522272020
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

תגובה 1:

  1. אודות שרית יוכפז
    שמי שרית יוכפז.
    אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
    אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
    בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
    כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
    הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
    בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
    הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
    מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור" ומתנדבת למשמר האזרחי.
    אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

    פרטים עלי

    השבמחק