Translate

יום רביעי, 22 במאי 2019

תערוכה חווייתית חדשה להורים וילדים במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון. מאת: שרית יוכפז



תערוכה חווייתית חדשה להורים וילדים
במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון

ביקור הצעצועים 3 "ממציאים לנו משחקים":
מחווה ל-50 שנות יצירת משחקים של משפחת ממציאי המשחקים -אורה ותיאו קוסטר
בתאריך 1/6 תצא לדרך תערוכה בשם "ממציאים לנו משחקים"  אשר תהווה מחווה ל50 שנות פעילותה של משפחת קוסטר, משפחה של ממציאי משחקים, מבינהם את המשחק המוכר, "נחש מי",[המשווק על ידי קודקוד משחקים] שהפך למשחק עם שם והצלחה בינלאומית  .
התערוכה, [אותה אוצרת חנה הרצמן], "ממציאים לנו משחקים", תתקיים בין התאריכים 1.6.19-30.8.19 בגלריית החווה בחולון והיא השלישית בסדרת תערוכות הצעצועים במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון.
התערוכה תכלול תצוגה של צעצועים שהמציאו בתחילת הדרך ומשפחות יוכלו להגיע ולשחק בפינות משחקים ייעודיות. התערוכה פתוחה לקהל הרחב והיא חינמית
"נחש מי"- המשחק הישראלי [קודקוד משחקים] עם ההצלחה העולמית הנו משחק זיהוי דמות מסתורית. איך משחקים ? לפניכם 24 דמויות. המשתתף השני מסתיר אחת מהן. את הדמות הזו אתם צריכים לגלות! כיצד? התחילו לשאול שאלות. לפי התשובות שתקבלו תוכלו לדעת איך הדמות נראית ותתחילו לפסול אפשרויות. אתם יכולים לשאול כמה שאלות שתרצו, אבל כדאי לחשוב היטב. לפעמים שאלה אחת טובה תעזור לכם לפסול כמה דמויות בבת אחת! מי המנצח? הראשון שמגלה את הדמות המסתורית – מנצח בסבב. בתום חמישה סבבים, מי שניצח יותר פעמים הוא המנצח במשחק. מחיר המשחק לצרכן – 129 ₪
עוד על התערוכה וצעצועים
צעצועים ומשחקים הם ידידיו הטובים של הילד. הם עוזרים לילד לפתח כישורים מוטוריים ותהליכים מחשבתיים ורגשיים ומטרתם לנסות ולהעמיד לילד את הכלים להיות סקרן יותר, בעל תעוזה רבה יותר, משתף, מוותר ולומד לחלוק, לומד לחשוב, ממשש, מקרב או מרחיק חלקים מן המשחק, וכך הוא לומד לשלוט בגופו ובחפצים. דרך המשחק הילד מביע את רגשותיו ולומד להתמודד עם הסביבה.
לדברי אורה קוסטר "למידה זו דרך משחק נעשית תוך כדי התנסות ועשייה בחומרים, בחפצים, במילים וביחסים בין בני אדם. המשחקים באים לספק לילד את ההנאות הראשוניות של חקירה והתנסות והן את שיתוף הפעולה של המבוגר במילים ובמעשים. המשחק מהווה הכנה פשוטה לחיים".
הצעצועים של אורה ותיאו מורכבים מחומרים מגוונים נייר, בד, קרטון, פלסטיק, עץ, מתכת. את הרעיון הראשון אורה מאיירת על פיסת נייר ומכאן מתחיל תכנון המודל הראשוני. בכל אחד ממשחקיהם מצוי יסוד הנאתי וחינוכי ומופעלים בו אחד או יותר מן החושים והידע הנצבר שהם יסודות להתפתחות קוגניטיבית ופיזית.
תיאו קוסטר נולד ב-1928 באמסטרדם הולנד שם היה לאביו וסבו בית דפוס בו הודפס גם עיתון התנועה הציונית בהולנד ושם גם לראשונה החל להתעניין בישראל. תיאו היה חברה ללימודים של אנה פרנק תחילה בבית הספר היסודי מונטסורי ואח"כ בבית הספר התיכון היהודי באמסטרדם. בית משפחת קוסטר שכן סמוך לבית משפחת פרנק.
אורה (רוזנבלט) קוסטר נולדה בדגניה ב' בשנת 1931 ,גדלה במשמר השרון. בתום שרותה הצבאי נסעה ללמוד בלונדון הכנת תפאורות לתיאטרון, השתלמה במדרשה למורים לציור והציגה את ציורי השמן שלה בגלריות שונות בתל אביב.
מספר שנים לאחר נישואיהם החלו  אורה ותיאו בהמצאת צעצועים תחת השם "תיאורה", אורה הגתה רעיונות למשחקים תוך הבנה עמוקה לנפשו של הילד לו היא מועידה את משחקיה. הרעיונות מתבשלים במוחה בשעות בלתי צפויות בעזרת ידיה המיומנות היא הופכת את פיסות המחשבה לציורים על נייר, מסבירה במילותיה את הכללים והופכת את הרעיון למשחק של ממש. תיאו בנה את הדגמים הראשונים של המשחקים, גוזר, צובע, מדביק, חותך ומנסר. הכלים שעומדים לרשותו פשוטים וקטנים וחדר העבודה שלו נראה כמו מעבדה קטנה.
גם בניהם, בועז וגדעון נשאבו לעולמם המופלא של המשחקים והם  שוקדים בימים אלה על המצאות ופיתוחים של משחקים חדשים ועובדים בשיתופי פעולה עם ממציאים צעירים וותיקים ובית המלאכה הקטן בתל ברוך .
המשחקים שהמציא הזוג:"נחש מי?", "זינגו" ,"צור צורה", "מג'ימיקסר" (בשמם הקודם ,חישובית ומילולית ), "חטיף", "מקלוני הפלא" "ליצני צבע", "אחד יותר מדי", "צורות בקו", "קלסתרון", "הקס פגס" ועוד, אלה רק חלק מעשרות המשחקים שהומצאו על ידי הזוג המיוחד אורה ותיאו קוסטר - מוותיקי ממציאי המשחקים בישראל ומהחשובים בארץ.

ביקור הצעצועים 3- "ממציאים לנו משחקים": אורה ותיאו קוסטר
1.6.19 -30.8.19 , גלריית החווה
כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,
שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00,
ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,
הכניסה לגלריה ללא תשלום







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה