Translate

יום שלישי, 15 בינואר 2019

כ-200 נשות עסקים דתיות מכל הארץ, חברות בקבוצת פייסבוק בשם 'דתיות עסקיות מדברות' התכנסו בירושלים למפגש שנערך בשיתוף מט"י ירושלים, מאת: שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏10‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏אנשים יושבים‏‏‏‏


קהילת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות' בכנס (אי-כנס) מיוחד במינו

מהוירצ'ואל לריאליטי: חברות הקבוצה העסקית דתית מהפייסבוק נפגשות בעולם העסקים האמיתי

כ-200 נשות עסקים דתיות מכל הארץ, חברות בקבוצת פייסבוק בשם 'דתיות עסקיות מדברות' התכנסו בירושלים למפגש שנערך בשיתוף מט"י ירושלים, וקיימו כנס שונה לחלוטין מהפורמט הרגיל של הכנסים, הן קראו לו 'אי-כנס', נתנו במה לכל בעלות העסקים, יצאו מהעולם הוירטואלי לזירת העסקים התחרותית וחלקו ידע עסקי באמצעות סדנאות והרצאות שהעבירו משתתפות האי-כנס. במקביל התקיימה "מעבדה עסקית": מנטורים מומחים מתחומים שונים ייעצו למשתתפות לאיתור פתרונות עסקיים מתקדמים.

כ-200 נשות עסקים התכנסו במרכז חיבה בירושלים לכנס מיוחד במינו שאורגן על ידי קבוצת הפייסבוק דתיות עסקיות מדברות במטרה לקדם נשים כקהילה עסקית חזקה. בקבוצת הפייסבוק, שהוקמה לפני כ-5 שנים חברות קרוב ל 11 אלף נשים מכל רחבי הארץ והעולם, והיא חלק מתנועה חברתית שהוקמה של נשים מכל גווני הקשת הדתית,  חלקן מנהלות עסקים קטנים וחלקן מנכ"ליות של חברות גדולות.

יסכה אופנהיים, מנהלת מועדון העסקיות ומייסדת קהילת הפייסבוק: "בעלי העסקים שבעים מכנסים עסקיים שבהם הם פאסיביים – מקבלים ידע וכלים שלרוב לא מיושמים. חיפשנו קונספט אחר שמביא לידי ביטוי את העושר העסקי של בעלות העסקים ואת חוכמת ההמונות שהתקבצה בקהילה הזו. כמארגנות, אנחנו, נתנו פלטפורמה, ובעלות העסקים נתנו את התוכן והמקצועיות שצברו בדרך. לקחנו הימור, לא ידענו מראש איך זה ייצא – וזו היתה חוויה מטורפת. עושר משוגע של תכנים, ידע, יישום, צבעים, ריחות וטעמים. חווית למידה המונית שבה כולן חשפו ונחשפו. עוצמה עסקית במיטבה".

חלי יעקבס, מנהלת שותפה, אחת מצוות מנהלות של קהילת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות' אמרה, כי האי-כנס מיועד לנשות הקהילה ולחברות מועדון העסקיות שבדרך כלל נפגשות כל חודש וחצי. "ערכנו בכנס זה מפגש שיא שנקרא "אי כנס" כשבעצם אנחנו משתמשות בכוח של ההמון לחלוק ידע". "הנשים נכנסו לתוך המעבדה על מנת לשאול שאלות עסקיות ולקבל הכוונה, פתרונות עסקיים ורשימה של דברים שהן צריכות לעשות בשביל העסק שלהן", סיפרה יעקבס.

כ 30 סדנאות ייחודיות הועברו ע"י הנשים בנושאי חשיפה של עסקים במהלך הכנס, ובמקביל לסדנאות האלו הוקמה מעבדה שאליה הצטרפו גם מנטורים של מט"י ירושלים, מתוך הקבוצה ומנטורים נוספים שהגיעו בהתנדבות ועוסקים בתחום הפרסום, הייעוץ האסטרטגי והמסחר המקוון.

באמצעו של הכנס התקיימה שעת פעילות ייחודית, תחת השם "האפי האוור- Happy hour",  ובמסגרתה הוקמו דוכנים של נשות העסקים בהם הוזמנה כל אחת מהן להציג את מרכולתה ושירותיה.  לדברי המארגנים, שעת 'ההפי-האור' הורכב למעשה מדוכנים שחשפו את מה שאי אפשר להעביר בפייסבוק כמו טעמים, חוויה של עבודה בזכוכית, חוויה של איור בלייב או של איפור ועוד.

מנהלת ההדרכה במט"י ירושלים קרן פלד: "אי כנס הוא מפגש שיא, שנערך כחלק מסדרת מפגשי המועדון. מט"י ירושלים שמח לקחת בו חלק, בהיותו גורם חשוב לקידום היזמות הנשית. נוצרה כאן קהילה חזקה וייחודית, מועדון שחברות בו נשים מכל רחבי הארץ, ומביא לכך שמכאן, מירושלים, תצא הבשורה".

לדברי אחת המארגנות  שרה גריג'יאק: "מתחם ה'האפי-האוור' התחלק למספר תחומים: האוכל, שוקולד סנדוויצים, קייטרינג וכו'. התחום השני: הטיפולי, בו נטלו מעסות והיתה פינת טיפולים של רפלקסולוגיה. המתחם השלישי - סטייל, עיצוב מטפחות, סטייליסטית שמגיעה להתאים ואביזרים שניתן ללבוש יחד ועוד. והמתחם הרביעי הוא פינת האומנויות, לדוגמא הדגמה בזכוכית, בנייר ובנגרות באיפור פנים ובציור. במקביל במרכז החדר הוצבה במה עם מפעילות של סדנת תיפוף ותנועה, זמרות ומתקלטות, אומניות בדיבור ועוד".

עוד נטלה חלק באירוע מורן זר קצנשטיין  מנהלת שיווק, לשעבר בגוגל  ומייסדת בית ספר למקצועות היוטיוב שהגיעה כמרצה אורחת ונתנה לנשים טיפים אודות הפעילות ביוטיוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה