Translate

יום רביעי, 6 ביוני 2018

יוסל ברגנר "עבודות אחרונות" מכירת ציורי שמן מאוסף הסטודיו-מאת: שרית יוכפז



יוסל ברגנר "עבודות אחרונות"
מכירת ציורי שמן מאוסף הסטודיו

"אני צייר אתמולי שהוא ההפך מעכשווי"- יוסל ברגנר, 2017-1920

מכירה בגלריה דן בין התאריכים: 21.6-1.7
כניסה חופשית



בהמשך להצלחת התערוכה הראשונה "אתמולי" לזכרו של האמן יוסל ברגנר, תתקיים בגלריה דן מכירה של ציורי שמן על בד מאוסף הסטודיו של האמן. בתערוכה יוצגו ויוצעו למכירה עבודות שאותן יצר ברגנר בשנות חייו האחרונות, לצד אוסף עבודות רטרוספקטיבי נדיר אשר נבחר מתוך תערוכותיו הרבות המשקפות את מגוון סגנונותיו אשר יצר במהלך חייו.

יוסל ברגנר, 2017-1920, אחד מחשובי האמנים הישראלים וללא ספק אחד האמנים האהובים והפופולריים בישראל. ברגנר יליד ווינה, למד ציור אצל הצייר הירש אלטמן ובאקדמיה לאמנות של הגלריה הלאומית בוויקטוריה-מלבורן. ברגנר הוא צייר ומאייר ספרים, מצייר תפאורות ומעצב תלבושות לתיאטרון בעיקר להצגותיו של המחזאי ניסים אלוני. ברגנר קיים עשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם וזכה בהם להצלחה רבה, בנוסף זכה בפרסים רבים ובהם בשנת 1980 חתן פרס ישראל לאמנות. יצירותיו נמצאות במוזאונים ובאוספים רבים וחשובים בארץ ובעולם. יוסל ברגנר ייצג את ישראל מספר פעמים בביאנלה בוונציה ובסאו-פאולו.

מושאי היצירה בעבודותיו של ברגנר עסקו בחפצים, צעצועים, מסכות, תצלומי בני משפחה וחברים, בובות, ליצנים, פומפיות, מלאכים, פרפרים, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מהמקום הגשמי ומרוחו של האמן. מכל פינה ניבט העושר התרבותי הבנוי שתי וערב: ספרות, שירה, תיאטרון, אמנות, שלבסוף יוצרים ויזואליה ייחודית של אנתרופולוג החוקר את הדמות האנושית על יופייה, סיוטיה ומחדליה.


תאריך נעילה: 1.07.2018

גלריה דן, רחבן יהודה 124, ת"א

שעות וימי פעילות: ימים א-ה 10:30-19:00, יום ו 10:30-14:00
תמונות באדיבות יח"צ
מאת: שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה