Translate

יום ראשון, 29 באפריל 2018

שבועות בגליל- גבינות ומעיינות.מאת: שרית יוכפז

                                                                 עין עלווה

שבועות בגליל- גבינות ומעיינות

יש לכם כבר תכניות לשבועות? עכשיו כן, רשת מלונות מטיילים מציע לכם לקחת הפסקה מהעיר ומהבשר ולבלות את חג השבועות בחיק הטבע בקרבת מעיינות צוננים ומחלבות גליליות.

לנופשי המלונות בגליל העליון מלכיה, מטולה והוילג' מציעה מחלבת אדיר גבינות עיזים טריות ומעולות, המחלבה ממוקמת באחד האזורים היפים בארץ ברומו של הגליל העליון. במרכז המבקרים תוכלו ליהנות מגוון רחב של גבינות המיוצרות כולן על טהרת חלב עזים קשות חצי רכות ורכות, ובנוסף מיוגורט חלב עיזים נקי, עם סילאן או רימונים.
ממש באותו אזור במרחק של חמש דקות נסיעה לתחילת המסלול (או אם יש לכם רכב 4x4 אז אפשר להגיע עד המקום) נמצא מעיין עין עלווה היפיפייה. מעל ערוץ המעיין נישאים לגובה עצי צפצפה ענקיים ומבנה אבן עתיק, ומימיו הצוננים נשפכים לתוך נחל גוש חלב, נקודה קסומה לפיקניק עם הגבינות שהבאתם מהמחלבה.
יורדים מההר הגבוה אך נשארים באותו אזור למעיין נוסף עין דישון, מעיין החבוי בתוך חדר עתיק תת קרקעי ונכנסים  אליו דרך סולם. בתוך החדר נגלית בריכת מים עמוקים וצלולים. מקום שקט וקסום באמצע הטבע, אחרי הטבילה בנסיעה צפונה למושב בית הלל נמצאת מחלבת משק קורלנדר, מחלבת בוטיק המתמחה בייצור גבינות מחלב בקר. בחנות המשק תמצאו סוגים רבים של  גבינות: אדם, קממבר, צפתית, גאודה, גבינת לאבנה וגבינת חלומי, ואפילו לסייר ברפת החלב המודרנית, להתנסות בחליבה ידנית של פעם,להגמיע עגלים ולשתות שוקו טרי טרי.
מערבה מכאן...
עוזבים את הגלילי המזרחי ומתקדמים הימה לנופשי מלונות הגליל המערבי איילון וגשר הזיו אנו ממליצים להגיע למחלבת אלטו המייצרת גבינות מחלב עזים, בשיטות עבודה מסורתיות, למחלבה קו בריאותני לצד יצור של גבינות גורמה עשירות. במחלבה נמצא גם בית קפה המגיש ארוחות על טהרת מוצרי המחלבה בין היתר.
ומשם לטבילה בעין הכובשים, מעיין שכבה דל, לכן בקיץ הוא מתייבש. בשנים האחרונות האיצה קק"ל את פיתוח סביבת המעיין וכיום הוא אתר מוסדר ונעים שבצידו בוסתן בו נמצא עצי חרובים וכמה שולחנות לפיקניק. במעיין בריכת קטנה עם שתי אבנים בתוכה. ואם עולים עם גרם המדרגות מעץ, נמצא את מקום נביעת המעיין, שם נראה בריכת מים נוספת לשכשוך רגליים ממנה נשקף נוף נהדר של היערות עד לים התיכון.
למעוניינים בהרפתקה מאתגרת יותר מומלץ להגיע לעין טמיר, מעיין אשר מימיו הצלולים נובעים מתוך נקבה ארוכה, זורמים אל ערוץ נחל כזיב, וממלאים בריכה רדודה ויפה שלצידה גבים שנוצרו בסלע הגיר הבוהק. מלבד הרחצה בבריכות, מזמין אותנו עין טמיר להיכנס אל נקבת מים צרה ויפה, באורך של כ-60 מטר.

רשת "מלונות מטיילים" מפעילה חמישה בתי מלון באזור הגליל לאוהבי טיולים וחופש, במחיר עממי ובקרבה למסלולי טיול ואטרקציות לכל המשפחה. הרשת חרטה על דגלה את רעיון ה"תיירות מטיילת"- תיירות שבאה לחוות אזור, והמלון משמש לה כנקודת התחלה וסיום ליום טיול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה