Translate

יום שני, 5 ביוני 2017

מוסיקה מהרנסנס בספרד ורומנסות עתיקות בלאדינו הופעה ראשונה בבית הקונפדרציה בירושלים מאת: שרית יוכפז



אנסמבל מודאליוס עם נגנית הלאוּטה אופירה זכאי
"בחלון הטירה": מוסיקה מהרנסנס בספרד ורומנסות עתיקות בלאדינו
הופעה ראשונה בבית הקונפדרציה בירושלים
29.6.17, יום חמישי, שעה 20:30

בית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו של אפי בניה, ממשיך לתת דגש מיוחד על מוזיקה אתנית ומוזיקת עולם ומארח את האנסמבלמודאליוס עם הנגנית הלאוּטה אופירה זכאי ביום חמישי, 29.6.17 בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים.

אנסמבל מודאליוס מפגיש בין עולמות מוסיקליים – מוסיקה קלאסית, אתנית, עכשווית או ג'אז - ומגשר על ההפרדות המקובלות באולמות הקונצרטים. האנסמבל נוסד על ידי זוג היוצרים אתי בן-זקן ואיתן שטיינברג, המוּכּרים היטב לשוחרי המוסיקה הקלאסית בישראל משיתופי הפעולה הרבים שלהם בתחומי המוסיקה העכשווית, המוסיקה האתנית ומופעי תיאטרון-מוסיקה. המלחין איתן שטיינברג הוא זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים (2014), פרס לנדאו לאמנויות (2010) ופרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים (2007), והינו פרופסור מן המניין בחוג למוסיקה של אוניברסיטת חיפה. אמנית הקול אתי בן-זקן מרבה לבצע ולהקליט מיצירותיו של שטיינברג ומיצירותיהם של מלחינים רבים הכותבים עבורה, והיא מבצעת שירי-עם מהמסורת הספרדית של משפחתה, לצד שירים מקהילות נוספות בכ-15 שפות. בן-זקן יוצרת גם בתחומי התיאטרון, האמנות הפלסטית והספרות.

האנסמבל שואף לקדם דיאלוג בין-תרבותי ורב-סגנוני באמצעות מחקר, חידוש וביצוע של מוסיקה עממית של הקהילות האתניות בישראל. הוא עושה זאת על ידי מתן פרשנות חדשה למוסיקה בת-זמננו, קלאסית ועתיקה, ויצירת דיאלוג בינתחומי עם יוצרים וחוקרים. האנסמבל ייסד את הסדרה הבינתחומית, אשר במסגרתה הוא מארח אמן אחר בכל קונצרט. בהופעה בבית הקונפדרציה תתארח אמנית הלאוּטה אופירה זכאי. זכאי התמחתה בלאוּטה ובכלי פריטה עתיקים באוניברסיטה לאמנויות בברלין ומנגנת עם הרכבים ותזמורות כמו הפילהרמונית של ברלין, האקדמיה למוסיקה עתיקה בברלין וקולגיום ווקאלה גנט.

ההופעה בבית הקונפדרציה תפגיש יצירות קלאסיות-עתיקות של מלחינים מתקופת הרנסנס בספרד, עם רומנסות יהודיות-ספרדיות ששורשיהן בימי הביניים. הרומנסות העתיקות הללו אינן מוכרות לקהל הישראלי, והן מספרות אודות החיים בספרד הימי-ביינמית, אודות מלכים וקרבות, נסיכות וסיפורי אהבה גורליים. כל אלה בעיבודים מיוחדים מאת המלחין איתן שטיינברג. לצד נגינה עם חברי האנסמבל, אופירה זכאי תבצע גם יצירות ללאוּטה סולו, ותאפשר לקהל הישראלי היכרות קרובה עם כלי הנגינה הייחודי והעתיק הזה.


אתי בן-זקן שירה | אופירה זכאי לאוּטת רנסנס | שריג סלע חליליות | אורית מסר - יעקב צ'לו  | אמנון יואל כלי הקשה אתניים  l איתן שטיינברג עיבודים מוזיקליים

לפרטים נוספים אודות אנסמבל מודאליוס:


בית הקונפדרציה רח' אמיל בוטה 12, ירושלים
לרכישת כרטיסים: www.confederationhouse.org
או בטלפון: 02-6245206 שלוחה 4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה