Translate

יום ראשון, 18 ביוני 2017

פאוסט בשחור/לבן יואל לוי, מציג בתערוכת צילום בבניין האופרה מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Yoel Levy - Photography‎‏.

תערוכת ציורים:
פאוסט בשחור/לבן
יואל לוי, מציג בתערוכת צילום בבניין האופרה

 בטרקלין ארנון 

התמונה של ‏מאיה אילטוס‏.

ביום ראשון  חנך הצלם יואל לוי את תערוכת הצילומים שלו: 
"פאוסט בשחור / לבן, 
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
יואל לוי, משתתף בסדנה של "פסטיבל הצילום הבינלאומי" המאפשרת צילום בחזרות הגנרליות של הפקות האופרה הישראלית יציג את האינטרפרטציה הייחודית שלו לאופרה "פאוסט" בצילומי שחור לבן.הסדנה מונחית על ידי צלם האופרה יוסי צבקר.

יואל לוי: "בתחילת ההכרות עם צבקר ויתר חברי הסדנה נאמר לי נחרצות שאופרה ושחור/לבן לא הולכים ביחד: אחד מסימני ההיכר של האופרה הן התלבושות והתפאורה הצבעוניות ולא ניתן להעבירם לצופה בהתעלמות מהצבעוניות בצילום שחור/לבן". לוי נשאר נאמן לדרך עבודתו עוד מימי הצילום האנלוגי בפילם, וגם אם הוא משתמש כיום בטכניקה של עיבוד המחשב עדיין תצלומיו הם בשני צבעים: שחור ולבן וכל הגוונים שביניהם.
תצלומיו של לוי מדגישים את האווירה המסתורית של הבמה ב'פאוסט' בהפקה הנוכחית של בית האופרה. השחור/לבן מדגישים את הצד האפלולי ועוקבים אחרי העלילה המפותלת תוך שהם מבדילים בין ה'טוב' הלבן ל'רע' השחור, ובתצלומיו הרע הוא אכן שחור משחור והטוב הוא הלבן הבתולי.
בשנים האחרונות לוי עוסק בתצלומים הקשורים בתרבות ובסובב האנושי. בתערוכותיו האחרונות צילם דמויות ברחוב האנונימי, דמויות מהלכות ברחוב האורבני או לחלופין דמויות המטיילות על חופי הים. הצילום בשחור/לבן יוצר את אותה אווירה מיוחדת, מסתורית "וינטאג'ית" של הצלמים הגדולים של תחילת המאה העשרים  משולבת בדימויים ובדמויות עכשוויים של המאה העשרים ואחת.
התמונה של ‏מאיה אילטוס‏.
אוצר: אודי רוזנויין

יואל לוי השתתף בתערוכות קבוצתיות בחיפה: בסינמטק, בבית הכט ובאודיטוריום. משתתף כעת בתערוכה קבוצתית במוזיאון חיפה. בתל אביב הציג בגלריה אוריאל ובבית הירוק, בחאן בבא בכפר סבא, בגלריה על האגם ברעננה ובמוזיאון משה קסטל במעלה האדומים.

בהרצליה בגלריה תירוש, ובתערוכה השנתית של בנק הפועלים, 
שחלק מהכנסותיה נתרם לוועד למלחמה באיידס.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

 בקרתי בתערוכה אני מצולמת  עם הצלם יואל לוי.


מומלץ.
               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה