Translate

יום שבת, 3 ביוני 2017

"איידישע מאמע,. תיאטרון יידישפיל מומלץ. מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


 
"א יידישע מאמע, היא האוצר הכי יקר,  א יידישע מאמע, אוי כמה רע כשהיא תחסר... זוהר הבית ונוצץ כשהאימא בו,  והוא דומע וכואב כשעוזבת היא אותו"(תרגום: אבי קורן).

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

דמותה של האימא היהודייה מככבת בשלל יצירות במוזיקה בתיאטרון ובקולנוע: בסרטיו של וודי אלן, בסרטים ישראלים כמו "אסקימו לימון" ו"אלכס חולה אהבה", במחזותיהם של חנוך לוין והלל מיטלפונקט (ומחזאים נוספים...), בסדרות הטלוויזיה "סיינפלד" ו"סאות' פארק"... האימא היהודייה היא לא רק אימא פולניה, ולא רק של יהודים ממזרח אירופה, אלא אמא אוניברסלית, של כולם. לא במקרה הפך הפזמון על "א יידישע מאמע" לאחד הלהיטים המצליחים ביותר בהיסטוריה.

לאחר הצלחתן של הצגות התיאטרון "בישראל ובחזרה" ו"שני קונילמל", מעלה האנסמבל הצעיר של התיאטרון הצגה מוזיקלית המתבוננת ביחסי אימהות וילדים דרך מיטב השירים והקטעים המרגשים שנכתבו על הנושא.  
 עריכה ובימוי :יוני אילתניהול מוזיקלי ועיבודים: ליאור רונן
בהשתתפות (לפי א'-ב')יוני אילת רונית אשרייעל יקל מירי רגנדורפריהונתן רוזןניב שפיר  

תיאטרון יידישפיל – א יידישע מאמע

הצגה מוזיקלית מלאת שמחה צחוק ודמע על האימא היהודייה במוזיקה בתיאטרון ובקולנוע.
בהמשך להצלחת התיאטרון ולביקורות הנלהבות על הצגותינו האחרונות, בישראל ובחזרה, שני
קוני למל, ואחרי ההצלחות, מונולוגים מהקישקע ונשמה צוענית, חוזר האנסמבל הצעיר של תיאטרון יידישפיל עם הצגה מוזיקלית המתבוננת ביחסי אימהות וילדים דרך מיטב השירים המרגשים שנכתבו על כך ביידיש.
משך: שעה וחצי
ההצגה ביידיש בליווי תרגום לעברית ולרוסית.

בהשתתפות: יוני אילת, רונית אשרי, יעל יקל, מירי רגנדורפר, יהונתן רוזן, ניב שפיר
עריכה ובימוי: יוני אילת
ניהול מוזיקלי ועיבודים: ליאור רונן




 הח"כ לשעבר שאול יהלום ובת זוגו

ביום חמישי התקיימה הצגת הגאלה החגיגית "א יידישע מאמע" של תיאטרון יידישפיל, בצוותא בתל אביב. בגאלה נכחו שחקני ההצגה יוני אילת (שגם ביים), רונית אשרי, יעל יקל, מירי רגנדורפר, יהונתן רוזן וניב שפיר, מנכ"ל התאטרון ששי קשת, מנכ"ל התיאטרון זליג רבינוביץ, מרים זוהר, דבורה קידר, גיל חובב, יעקב בודו, שמוליק עצמון, חני פירסטנברג, ירון כפכפי, עו"ד יורם שפטל, השופטת עדנה בקנשטיין, עודד שחר, עוזי דיין, נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' דניאל הרשקוביץ, עורך הדין אמנון זכרוני, מנכ"לית קרן עזריאלי עופי סיזר, השחקן אלברט כהן, המשורר רוני סומק, הזמרת עפרה פוקס, המלחין דוד קריבושי, מנכ״לית האופרה לשעבר חנה מוניץ, פרופ׳ יהודה סקורניק, מירי שפריר נבון, ברכה צמח, יהודית אולמן, עירונה טייק ועוד.



על ״א יידישע מאמע״: דמותה של האימא היהודייה מככבת בשלל יצירות במוזיקה בתיאטרון ובקולנוע: בסרטיו של וודי אלן, בסרטים ישראלים כמו "אסקימו לימון" ו"אלכס חולה אהבה", במחזותיהם של חנוך לוין והלל מיטלפונקט (ומחזאים נוספים...), בסדרות הטלוויזיה "סיינפלד" ו"סאות' פארק"... האימא היהודייה היא לא רק אימא פולניה, ולא רק של יהודים ממזרח אירופה, אלא אמא אוניברסלית, של כולם. לא במקרה הפך הפזמון על "א יידישע מאמע" לאחד הלהיטים המצליחים ביותר בהיסטוריהלאחר הצלחתן של הצגות התיאטרון "בישראל ובחזרה" ו"שני קונילמל", מעלה האנסמבל הצעיר של התיאטרון הצגה מוזיקלית המתבוננת ביחסי אימהות וילדים דרך מיטב השירים והקטעים המרגשים שנכתבו על הנושא.  
קרדיט: רפי דלויה 
מומלץ  בחום. הייתי בהצגת פרימיירה הגיעו יקירי  התיאטרון. עו"ד שופטים מפורסמים שחקניםומבקרי תיאטרון.
אהבתי מצחיק. מרגש ומיוחד.הצגה מוזיקלית מלאת שמחה צחוק ודמע על האימא היהודייה במוזיקה בתיאטרון ובקולנוע.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
 ששי קשת   מנכ"ל התיאטרון ושרית יוכפז עיתונאית בפרימיירה
הצגה טובה -ליהוק של שחקנים מוכשרים.אהבתי.
אני דוברת אידיש  .שפה יפה וחייבים לשמר אותה.
 מאת: שרית יוכפז

תגובה 1:

  1. איידישע מאמע,. תיאטרון יידישפיל מומלץ. מאת: שרית יוכפז

    השבמחק