Translate

יום שלישי, 4 באפריל 2017

טיפים ועצות למעוניינים לרכוש דירה, מה חשוב לעשות כדי למצוא את הדירה המתאימה ביותר. מאת: שרית יוכפז

טיפים ועצות למעוניינים לרכוש דירה,
מה חשוב לעשות כדי למצוא את הדירה
המתאימה ביותר
לגזור ולשמור

הדמיה אסף פרץ

רבות מתפרסם לאחרונה בתקש
ורת באשר לכדאיות לרכישת דירות דווקא עכשיו.  עבור אלה שהחליטו על רכישת דירה בימים אלה,  מעניק  ניר שמול -  מנכ"ל חברת שניר,  המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי, טיפים, עצות ונקודות למחשבה מה הדברים החשובים לעשות כדי למצוא את הדירה המתאימה ביותר.
ü    להחליט על האזור בו מעוניינים לרכוש דירה. ובהתאם אם מדובר במשפחה לבדוק את קרבת בתי הספר, וגני הילדים למקום.
ü    לגשת לעירייה באזור שהחלטת לרכוש דירה, ולבדוק את התבע במקום (תוכנית בניין עיר עתידית) מה מתוכנן מבחינת כבישים, תחבורה, בניה ציבורית,  וכד'.  זאת כדי לא להיות מופתעים לאחר הרכישה אם התוכנית יכולה לפגוע באיכות החיים במקום.
ü    לבדוק באתר רשות המיסים או אתר מדל"ן,  אילו עסקאות נעשו ברחוב שרוצים לקנו בו דירה, ואת המחירים שבהם נמכרו הדירות. זאת, כדי להגיע לרמת מחירים ממוצעת במקום. הדבר זה נותן אינדיקציה "לא לצאת פראייר".
ü    לסמן "סוכן חכם" באתרי הנדל"ן. כך  כדי שכל מודעה חדשה העונה על הקרטריונים לרכישה, ניתן יהיה להיות בין הראשונים שנחשפים אליה.

ü    לגשת למתווכים מוכרים באזור המחזיקים במידע רב לגבי נכסים בשכונה, ואף לשקול להציע להם עמלה מוגברת כדי שיאתרו את הנכס הרצוי, במחיר הטוב ביותר. לדעתי, עדיף לשלם למתווך  מחיר יותר גבוה, ולקבל את    הדירה במחיר זול יותר.
ü    עם איתור הנכס, יש לקחת עו"ד המתמחה בתחום הנדל"ן,לבדוק את מצבו המשפטי של הנכס לגבי רישום בטאבו, עיקולים, חריגות בניה ועוד.

ü    במקרים בהם נדרשת משכנתא, מומלץ לקחת יועץ משכנתאות חיצוני העובד עם כל הבנקים, לקבל את ההצעה הטובה ביותר. חשוב להבין כי כל 0.1% במשכנתאות משמעו תשלום קבוע המגיע לעשרות אלפי ₪ פער במשך השנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה