Translate

יום שלישי, 10 בינואר 2017

רפרטואר תיאטרון גשר לשנת 2017-2018 מאת: שרית יוכפז



רפרטואר תיאטרון גשר לשנת 2017-2018

צילום: סרג'י דמינצ'יק

קופרודוקציה ראשונה בתיאטרון גשר מאז הקמתו :
"תמונות מחיי נישואין" יחד עם התיאטרון הקאמרי - אפרת בן צור ואיתי טיראן על במה אחת
"במנהרה" - סאטירה ישראלית פוליטית עכשווית. בכורה ב-11 בינואר
70 שנה למדינת ישראל – תולדות העם היהודי על בימת גשר עם שלושה פרויקטים מיוחדים:
"אלטנוילנד"- על פי ספרו של בנימין זאב הרצל
"קיץ במריינבאד"- קומדיה על פי שלום עליכם
"מלחמת היהודים"- בהשראת הרומן של לאון פויכטוונגר
הבימאים המובילים בישראל מביימים בגשר: יבגני אריה, עירד רובינשטיין, גלעד קמחי, אמיר י. וולף ויחזקאל לזרוב
"המלך ליר" בהשתתפות דורון תבורי
ישראל (סשה) דמידוב יגלם את "קזנובה", המאהב הגדול של כל הזמנים 
גשר לילדים: "רוח התיאטרון", הצגת ילדים מקורית, שנוצרה בעקבות הצלחת הצגת הילדים "מסעות אודיסאוס"
פסטיבל גשר הבינלאומי : שתי הצגות ענק ממוסקבה – "אדיפוס המלך" ו"המלט/קולאז'"
מסביב לעולם – "אני דון קיחוטה" בסין, "נופל מחוץ לזמן" בפריז ואמסטרדם, "ספר דוד המלך" ברוסיה, "הדיבוק" בקייב ובניו-יורק.
לאחר 17 שנה באולם נגה, יעבור האולם שיפוץ מתקציב מיוחד שהעבירה עיריית תל אביב לתיאטרון גשר 


צילום: ויקטוריה שוב

העונה החדשה של תיאטרון גשר נפתחה בהצגה תל חורף בבימוי מיכאל קרמנקו בהשתתפות עידו מוסרי, שחזר לתיאטרון גשר לאחר עשר שנים.
גשר לילדים - בעקבות הצלחת "מסעות אודיסאוס", גשר ממשיך להשקיע בדור הצעיר. בחג הסוכות עלתה ההצגה רוח תיאטרון, מחזה מקורי מאת רועי חן בבימוי אמיר י. וולף בהשתתפות: ג'יטה מונטה, דורון תבורי, גלעד קלטר, רות סנדרוביץ וסולו גבע.
שנת 2017 נפתחת בבכורה חגיגית לסאטירה פוליטית ישראלית עכשווית: במנהרה, מחזה מאת רועי חן בהשראת הסרט "שטח הפקר" מאת דניס טנוביץ, בבימויו של עירד רובינשטיין ובהשתתפות: מיקי ליאון / גלעד קלטר, עידו מוסרי, פיראס נסאר, אלכסנדר סנדרוביץ', יובל ינאי, קארין סרויה, אורי יניב, פאולו א.מוארה, ונעה הר ציון.
ההצגה מתרחשת במנהרת טרור בגבול עזה-ישראל, אליה נקלעים צליל ויפתח הישראלים והישאם ומנסור העזתים. אחד מהם יהפוך ל"מוקש חי" בזמן שמעליהם, בעולם שמעל פני הקרקע יתרחש קרנבל תקשורתי פוליטי שישחק בחייהם.
במנהרה היא הצגה אקטואלית ושנונה המעמתת את עולם התקשורת עם חוסר התקשורת של העולם, ומזכירה כי לפעמים נבחרי ציבור בוחרים ללכת יד ביד על גביהם של הבוחרים.
בימים אלו החלו חזרות לקופרודוקציה הראשונה בתולדות גשר מאז הקמתו לפני 25 שנה, יחד עם תיאטרון הקאמרי, להצגה תמונות מחיי נישואין בבימויו של גלעד קמחי ובהשתתפותם של אפרת בן צור ואיתי טיראן. המחזה מבוסס על סרטו הבלתי נשכח של אינגמר ברגמן, שתעלה בתחילת מרץ 2017.
במהלך העונה החדשה יציג התיאטרון את המלך ליר, המחזה הידוע מאת ויליאם שייקספיר, תרגום של דורי פרנס, בבימויו של יבגני אריה ובכיכובו של דורון תבורי. זהו קונפליקט בין אמת פנימית לזיוף, חנופה ויושר, תשוקה ומצוקה, זוהי בגידה של בנות באביהן, אך זאת בעיקר טרגדיה אנושית אישית בעלת ממדים קוסמיים.  
לרגל 70 שנה למדינת ישראל, יעלה תיאטרון גשר שלושה פרויקטים מיוחדים :
אלְטְנוֹיְלַנְד- מאת רועי חן, על פי ספרו של בנימין זאב הרצל. הרומן האוטופי שכתב הרצל ב-1902 המציב מראה מרתקת של ארץ פלאות כפי שדמיין אותה חוזה המדינה.  
מלחמת היהודים- מחזה מאת רועי חן בהשראת הרומן של לאון פויכטוונגר בבימויו של יבגני אריה: דרמה היסטורית גדולה מהחיים על זהות, יהדות, חורבן ומרד.
קיץ במריינבאד- קומדיה מאת שלום עליכם בעיבודה של נגה אשכנזי ובבימויו של אמיר י. וולף. חליפת מכתבים, על פי כתביו העוקצניים והמבדרים של שלום עליכם, יוצרת תסבוכת המאיימת לערער את חיי הקהילה היהודית ואת מוסד הנישואים.
תיאטרון גשר ממשיך גם השנה בהידוק קשריו הבינלאומיים. פסטיבל גשר הבינלאומי 2017 יתקיים זו השנה העשירית בחודש מאי וימשך כשלושה שבועות. במסגרת הפסטיבל יגיעו לישראל הפקות ממיטב הרפרטואר של פסטיבל מסכת הזהב ממוסקבה. השנה בחר הפסטיבל להתמקד בשתי הפקות בינלאומיות שיוצגו בשפה הרוסית עם כתוביות בעברית, המציעות פרשנות חדשה למחזות קלאסיים ביניהם:

אדיפוס המלך- הפקה משותפת של תיאטרון וכטנגוב ממוסקבה עם התיאטרון הלאומי של יוון.
המלט/קולאז'- המחזה השייקספירי בעיבוד מבריק למופע יחיד, מבית היוצר של רוברט לפאז׳ (קנדה).
הפסטיבל יציג הפקות מקור ישראליות תוך התייחסות למרחב היפואי, הכולל פעילות במרחב הציבורי ושיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ביפו. כך שלצד ההפקות הבינלאומיות יתקיימו במסגרת הפסטיבל גם פעילויות רחוב, כיתות אמן ומפגשים מיוחדים עם היוצרים בבתי קפה ומסעדות ברחבי העיר.
במסגרת פסטיבל גשר הבינלאומי יעלו הצגות מקוריות המוקדשות לדמויות פולחן מתקופות שונות, תחת הכותרת גיבורי תרבות ביניהן :

קזנובה – המחזה בכיכובו של ישראל (סשה) דמידוב מביא את סיפור חייו של ג'אקומו קזנובה, האיטלקי בן המאה ה-18, שהיה סופר, אלכימאי, מרגל, חייל, הרפתקן, הולל, אסיר, ובעיקר – פתיין.
אנדי וורהול - פרויקט מיוחד בשיתוף מוזיאון ת"א, בבימוי מיכאל קרמנקו ובהשתתפות אלון פרידמן, נטע שפיגלמן, ישראל (סשה) דמידוב, הנרי דוד, נועה הר ציון, ליליאן רות. סיפורו של אחד האמנים החשובים של המאה ה-20, נציגה הבולט של תנועת הפופ-ארט, שהשפיע על האמנות בצורה יוצאת דופן. ההצגה היא מסע בנקודות בולטות בחייו.

ז'אן ד'ארק- בבימוי יחזקאל לזרוב, בכיכובה של אפרת בן-צור. המביא את סיפורה של הבתולה מאורליאן שהנהיגה את הצבא הצרפתי נגד הכיבוש האנגלי במאה ה-15, ונשפטה על ידי האינקוויזיציה בעוון כישוף, הפכה לקדושה קתולית ולגיבורה לאומית של צרפת.

גשר בעולם - בחודש אוקטובר האחרון יצא תיאטרון גשר למסע מרגש בארבע ערים גדולות ומרכזיות בסין, ביניהן: שנחאי, גואנגזו, בייג'ין, וווחאן עם ההצגה "כפר" שחגגה 20 שנה לעלייתה על בימת תיאטרון גשר. ההצגה הוצגה בשפה העברית עם כתוביות בסינית בבימות המכובדות של התיאטראות הגדולים בסין והתקבלה באהדה רבה על ידי הקהל הסיני. לאור ההצלחה של המסע בסין הוזמן תיאטרון גשר גם השנה, בפעם השישית, בחודש יולי 2017, לבייג'ין עם ההצגה אני דון קיחוטה.

התיאטרון ייצג את ישראל במדינות נוספות ברחבי העולם עם ההצגות: נופל מחוץ לזמן, שתוצג באמסטרדם ובפריז, בחודש ספטמבר 2017. לרגל חגיגות 70 למדינת ישראל, המחזה הדיבוק יוצג בקייב ובניו יורק. כמו כן, המחזה ספר דוד המלך יוצג בפסטיבל פלטונוב ברוסיה בחודש יוני 2017.


בנוסף, חשוב לציין כי ההצגות המצליחות של העונה החולפת ממשיכות לרוץ, ביניהן : הדיבוק, ספר דוד המלך, כפר, אני דון קיחוטה, יאקיש ופופצ'ה (כולן בבימוי יבגני אריה), קדוש מעונה (בימוי לנה קריינדלין), מר ורטיגו (בימוי עירד רובינשטיין), בזעיר ענפין (בימוי ארז דריגס), חוות החיות (בימוי נועם שמואל), נופל מחוץ לזמן, אליס (בימוי יחזקאל לזרוב), תל חורף (מיכאל קרמנקו).

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה