Translate

יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

חלל חדש לאמנות עכשווית בינלאומית של גלריה גורדון בדרום תל אביב מאת: שרית יוכפז

חלל חדש לאמנות עכשווית בינלאומית של גלריה גורדון בדרום תל אביב
הגלריה תיפתח לקהל הרחב ב-17 בנובמבר 2016
עם תערוכה ראשונה בארץ של הצמד הניו-יורקי  FAILE

FAILE
Strong Currents - זרמים חזקים
גלריה גורדון - רחוב הפלך 6 - תל אביב
17.11.16 – 24.12.16

אוצרים: אמון יריב ומיכל פרידמן

פתיחה: 17.11.16 בשעה 19:30
פתיחת החלל החדש של גלריה גורדון בדרום תל אביב מציינת את השנה החמישים של הגלריה המייצגת את מיטב האמנים הישראלים. החלל הגדול והמרשים ברחוב הפלך 6 בדרום תל אביב שתוכנן ע"י משרד האדריכלים גוטסמן-שמלצמן, ישמש לתצוגה של אמנות עכשווית ישראלית ובינלאומית.

אמון יריב: "החלל החדש נועד לאפשר לגלריה שמייצגת את בכירי האמנים העובדים כיום בישראל לפתח תוכנית בינלאומית מגוונת ודיאלוג עם אמנים בינלאומיים מובילים".

החלל ייפתח בתערוכה ראשונה בישראל של Faile - צמד האמנים הניו יורקי המצליח, פטריק מקניל ופטריק מילר, שעובדים יחד תחת השם Faile משנת 1999.  FAILמציגים תערוכות במוזיאונים ומוסדות תרבות מרכזיים ברחבי העולם. בשנה שעברה, הם הציגו תערוכה רחבת היקף במוזיאון ברוקלין ופרויקט אמנות בטיימס סקוור. במהלך שנת 2017 יוצגו בחלל החדש תערוכות יחיד של מישל פלטניק, אמיר ה. פלח ועוד.

מתוך הטקסט של שגיא רפאל שילווה את התערוכה: צמד האמנים FAILE הם מהמסמנים העולמיים הבולטים בעשור וחצי האחרונים, למעבר של אמני "רחוב" אל אולמות המוזיאונים. הם פועלים כאמנים-חוקרים, המציפים שנים מודחקות ונשכחות של תרבות ויזואלית אמריקאית "נמוכה" ו"גבוהה" ומחברים ביניהן לשפה צורנית עכשווית. הצמד הניו-יורקי מנכס אלמנטים מזמנים ועולמות שונים - שלטי רחוב, כתובות גרפיטי, מגזיני קומיקס, ציורי מופשט אקספרסיבי לצד הדפסים גרפיים ומתיך את האנין עם הבוטה, היקר עם הזול, הנוסטלגי עם הציני, לקולאז'ים עמוסי פרטים, המשקפים את הרב-תרבותיות המאפיינת את החיים העכשוויים. ניו יורק העמוסה והגדושה בפרסומות ובהסחות דעת, מחלחלת לעבודות של FAILE (שמם המקצועי הוא שיבוש מכוון של המילה A LIFE).  עבודותיהם מתמודדות עם התחלופה המתמדת והאפקטיביות הישירה של הגירויים החזותיים המציפים את העולם המערבי. FAILE  מטעינים את יצירתם בהתייחסויות לקפיטליזם, הון-שלטון, קלישאות ואייקונים פופולאריים וסטריאוטיפים מגדריים.  האמנות של FAILE, צומחת מהשוליים של תרבות הרחוב ונטענת בחומרים של תרבות פופולארית, משחקיות ותחרותיות.
כותרת תערוכת היחיד הראשונה שלהם בישראל, "Strong Currents" (זרמים חזקים), מפנה למצבים מתהווים מתחת לשטח, סערות ותהליכים שאינן ניכרים לעין, רחש תמידי וחוסר נחת.

גלריה גורדון - הפלך 6, תל אביב
שעות פעילות בימי התערוכה של FAILE:  שני-חמישי 11:00-19:00, שישי 10:00-14:00, שבת: 10:00-13:00
שעות פעילות החל מה – 1 בינואר, 2017: שלישי – חמישי 11:00-18:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-13:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה