Translate

יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

במהלך השבתות בחודש ספטמבר, בראש השנה ובחול המועד סוכות ממשיכים בכרם וביקב יפתאל בפעילות לכל המשפחה בבציר ענבים עצמי ובהכנת יין תירוש מאת: שרית יוכפז

לא הספקתם לבוא עם הילדים באוגוסט? בוצרים ונהנים ביקב יפתחאל שבאלון הגליל עד אחרי החגים

בחודש ספטמבר, בראש השנה ובחול המועד סוכות  ובשבתות ממשיכים בכרם וביקב יפתאל בפעילות לכל המשפחה בבציר ענבים עצמי ובהכנת יין תירוש. ב-17 וב-24 בספטמבר תוכלו לשלב את הביקור גם עם פעילות במכוורת אופיר הסמוכה במסגרת פסטיבל הדבש ה-13

חופשת הקיץ הסתיימה ולמי שלא הספיק לבקר בכרם

וביקב יפתחאל שבאלון הגליל במהלך אוגוסט ולהשתתף בבציר הענבים, יש הזדמנות נוספת לפעילות המשפחתית במהלך השבתות של חודש ספטמבר ובמהלך ראש השנה וחול המועד סוכות.
בכרם וביקב יפתחאל אשר מנוהל על ידי הדס וצביקה אופיר, הוחלט להמשיך ולארח משפחות במהלך ספטמבר והחגים ולאפשר להם לחוות את חווית בציר הענבים והכנת יין תירוש. למי שיגיע לכרם וליקב שבכניסה ליישוב אלון הגליל (סמוך למחלף המוביל, 25 דקות נסיעה מחיפה) ימתינו מדריכים אשר ילוו את המשפחות בכל התהליך. כל משתתף יקבל סלסלת נצרים ומזמרה וייצא אל הכרם למלא אותה בענבים.
לחוות את החוויה
אחרי הבציר עוברים לחורשת האיקליפטוסים להמשך התהליך בינות צל העצים. יסבירו לכם בדיוק איך להפריד את הענבים מהשזרות, איך למעוך ולסחוט את הענבים במסחטות עץ מיוחדות המותאמות לילדים. בסיום הפקת מיץ התירוש ימזג המיץ לבקבוקים אישיים וכל בקבוק יעבור פיקוק בפקק שעם.
בוצרים ונהנים עד סוכות

רגע, עוד לא סיימנו, בפינת היצירה המשתתפים יוכלו ליצור תווית אישית ליין התירוש שלהם, כל אחד עם העיצוב המיוחד שלו. לסיום הפעילות יוזמנו המשתתפים לביקור ביקב הממוזג ולצפייה בסרט המתאר את כל תהליך ייצור היין.
מי שיגיע בשבת של ה-17 וה-24 בספטמבר יוכל לקחת חלק גם בחגיגות פסטיבל הדבש ה-13, במכוורת אופיר הסמוכה לייקב ולכרם. הפסטיבל הוא כבר מסורת ארוכת שנים ובמכוורת מזמינים אתכם לחווייה מרתקת של היכרות עם עולם הדבורים באמצעות צפייה בדבורים בתוך כוורת זכוכית, השתתפות פעילה ברדיית דבש, לבישת בגדי כוורן (דבוראי), טעימת סוגים שונים של דבש, יצירת נרות מדונג והכנת פיתות עם דבש בטאבון.
ועוד משהו, בקתת העץ בו שוכן מרכז המבקרים היא מבנה ייחודי שאין עוד כמוהו בישראל. היא נבנתה בארצות הברית בשנת 1840. בשנת 1992 פורקה הבקתה והובאה לישראל ובמשך 12 שנים אוחסנו קורות העץ בחצר משפחת אופיר. בשנת 2004 נבנה המבנה מחדש ומאז משמש כמרכז המבקרים של יקב יפתחאל ומכוורת אופיר.
תמונות באדיבות יח"צ

מאת:שרית יוכפז עורכת ראשית-תעקבו אחרי בגוגל+ sarit yochpazjournalist
מיטב  המלצותי שם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה