Translate

יום חמישי, 17 במרץ 2016

סרט: פרינסס שואו מומלץ. מאת: שרית יוכפז


פרינסס שואו
סרטו של הבמאי עידו הר

80 דקות

הבחירה הרשמית
  ציון לשבח, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2015    
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי טורונטו  2015
פסטיבל IDFA 2015
  
הפצה  ארה"ב
Magnolia pictures & Participant Group


בבתי הקולנוע בישראל החל מ-1 באפריל 2016

"פרינסס שואו", סרטו התיעודי של הבמאי עידו הר שהופק עבור yes דוקו ע"י לירן עצמור יוצא להקרנות בבתי הקולנוע בישראל, לאחר סבב פסטיבלים מובילים באירופה ובארה"ב.
הסרט מביא את סיפורה המרגש של סמנתה מונטוגמרי, זמרת אנונימית בת 38, העובדת כמטפלת סיעודית בבית אבות ומתגוררת לבדה בשכונת עוני קשה בניו- אורלינס. סמנתה עושה כל מאמץ כדי לפרוץ לעולם המוזיקה, המפנה לה עורף פעם אחר פעם. בלילות היא  ממשיכה להתעקש ולעלות לרשת תחת השם "פרינסס שואו" , ביצועים לשירים שכתבה. למרבה הצער, הסרטונים זוכים למספר זעום של צפיות.  
סמנתה לא מעלה על דעתה, שבצד השני של העולם יש מישהו שמקשיב לה, שמאמין בה, שעומד להרחיב ללא היכר את מעגל האנשים שייחשפו לשירים שלה.
אופיר קותיאל, קותימאן, מוזיקאי המתגורר בקיבוץ בדרום הארץ, מגלה את השירים של סמנתה בחיפושיו אחר זמרות אנונימיות, שהעלו לרשת שירים שכתבו. הוא עוטף את שיריה בסימפוניות אודיו-ויזואליות המורכבות מקטעים מוזיקליים שאנשים מכל העולם העלו ליו-טיוב והופך אותם ליצירה חדשה שעומדת להיחשף בפני מיליוני אנשים.
הסרט "פרינסס שואו", עוסק בבדידות ובאלמוניות מתמשכת, בעולם שמייצר בכל רגע כוכבים חדשים. זהו סרט על כמיהה להישמע, לקבל הכרה ולהיות נאהב, סרט על כישרון, התמדה והקשר האקראי שלהם להצלחה כפי שאנחנו מגדירים אותה.
פרינסס שואו - 80 דק' – עברית ואנגלית- הסרט נמכר להפצה מסחרית רחבה בארצות הברית על ידי שתי חברות מרכזיות בשוק ההפצה האמריקאי: מגנוליה פיקצ'רז ופרטיסיפנט מדיה. 

טריילר  רשמי  ישראל: https://youtu.be/spWivrX5RgM

 
http://www.presentingprincessshaw.com                        https://www.facebook.com/princessshawfilm                             


סינופסיס
בעידן הניו-מדיה, עולים לרשת אינספור סרטונים בכל דקה נתונה. אנשים רבים ממקומות שונים ובכל הגילאים מצלמים את עצמם, חושפים את כישרונותיהם ברשת ומקווים שמשהו גדול יקרה להם. רבבות גולשים משחילים מכתב לבקבוק וירטואלי, זורקים אותו למים האינסופיים של האינטרנט ומתפללים שמישהו ימצא את האוצר שטמון בו.
קותימאן (אופיר קותיאל), הוא מוזיקאי ישראלי שיוצר סימפוניות אודיו-ויזואליות, המורכבות מקטעים מוזיקליים שאנשים העלו לרשת. אחת מהן היא סמנתה, מטפלת סיעודית בת 38 מניו אורלינס, הנוהגת לחשוף ברשת ביצועים לשירים אישיים שכתבה. למרבה הצער, הסרטונים שלה זוכים למספר זעום של צפיות ביו-טיוב. בשעות הלילה, בין משמרות העבודה כמטפלת סיעודית בבית אבות, מתוך דירת חדר וחצי בשכונת עוני בניו אורלינס בה היא מתגוררת, סמנתה מממשיכה להתעקש ולהעלות לרשת עוד ועוד סרטונים. היא לא מעלה על דעתה, שבצד השני של העולם יש מישהו שמקשיב לה, שמאמין בה, שעומד להרחיב ללא היכר את מעגל האנשים שייחשפו לשירים שלה. 
"פרינסס שואו" הוא סרט על בדידות, על כמיהה אנושית להישמע, לקבל הכרה ולהיות נאהבת. זהו סרט על אלמוניות מתמשכת, בעולם שמייצר בכל רגע כוכבים חדשים. סרט על כישרון, התמדה ועל הקשר האקראי שלהם להצלחה, כפי שאנחנו מגדירים אותה.

קותימאן
קותימאן (אופיר קותיאל), הוא מוסיקאי ואמן וידאו ישראלי, המתגורר בקיבוץ צאלים בדרום הארץ. 
אחד הכלים  הבולטים ביצירותיו של קותימאן הוא האינטרנט . Thru You, הוא הפרויקט פורץ הדרך שלו, בו יצר חוויה אודיו-ויזואלית מפעימה המורכבת מקטעי יוטיוב שונים  שהועלו ע"י מוסיקאים אנונימיים. הפרויקט הושק בשנת  2009, ומאז צבר למעלה מ- 11 מיליון צפיות ואף נבחר על ידי מגזין Timeלאחד מ50 ההמצאות החשובות באותה שנה .
פרוייקט ההמשך שלו, Thru You Too,  מורכב משישה שירים שבבסיס כל אחד מהם שיר א-קפלה של זמרת אנונימית.  קותימאן יצר לכל א-קפלה, ליווי מוסיקלי המורכב מקטעי נגינה אינסטרומנטליים של מוסיקאים מרחבי העולם, הבאים מרקעים תרבותיים, חברתיים ומוסיקליים שונים. הסינגל הראשון מתוך האלבום היה – Give It Up, של סמנתה מונטגומרי, הלא היא "פרינסס שואו". הסינגל זכה תוך שבוע אחד בלבד, למיליון וחצי צפיות ביוטיוב ואזכורים אוהדים בעתונות המוסיקה הבינלאומית.
בשנת - 2015, ייסד קותימאן את הלייבל Siyal Music""  באמצעותו הוא מוציא לאור את המוסיקה המקורית שלו ובהמשך השנה צפוי לצאת 6AM אלבום האולפן החדש שלו.
Thru You - www.thru-you.com

פרינסס שואו

סמנתה מונטגומרי נולדה בשיקגו, ארה"ב בשנת - 1976.  "פרינסס שואו" הוא שם הבמה שלה. סמנתה עברה להתגורר בניו אורלינס בשנת 2006 , שם היא עובדת כמטפלת סיעודית של קשישים בבית אבות  ונאבקת בקשיי הישרדות יום יומיים. סמנתה נוהגת לעלות לרשתות החברתיות שירים שלה ווידויים אישיים חושפניים. בלילות היא מנסה למצוא במה להופיע עם שיריה במועדונים מקומיים. למרות הכישרון האדיר שלה ככותבת, מלחינה ומבצעת, "פרינסס שואו," לא הצליחה לקדם את הקריירה שלה כזמרת, מעבר לכמה עוקבים בודדים ביוטיוב.
הסיפור המדהים בסרט "פרינסס שואו", מתעד איך ממרחק של אלפי קילומטרים, צופה בה המוסיקאי קותימאן, חושף את שיריה במסע סביב העולם והופך אותה לכוכבת בעידן האינטרנט העכשווי.


על יוצרי הסרט
עידו הר – בימאי
במאי, בוגר סם-שפיגל בית הספר לקולנוע וטלוויזיה, ירושלים. יצר את הסרטים: "מלון תשעה כוכבים""ימי גיוס", ו"סבא סיביר" שזכו בפרסים בינלאומיים והשתתפו בפסטיבלים ברחבי העולם. בין הפרויקטים שערך: סרטו של הבמאי ג'ונתן דמי, "I'm Caroly Parker: The Good, the Mad, and the Beautiful", וסדרה בבימוייה של אביגיל שפרבר - "תקופת מבחן" .

לירן עצמור - מפיק
לשעבר מנהל חברת בלפילמס במשך עשר שנים. במסגרת החברה הפיק עשרות סרטי וסדרות תעודה, קו פרודוקציות בינלאומיות ותוכניות טלויזיה רבות. עבד בשיתוף עם מיטב הבמאים הדוקומנטרים הישראלים וביניהם: דוד פרלוב, רענן אלכסנדרוביץ', חגי לוי, רות ולק, ראובן הקר ומויש גולדברג. ביים את הסרט התיעודי "ירושלים, ג'רוזלם, אל קודס". הסרטים בהפקתו שודרו בתחנות טלויזיה רבות בעולם והשתתפו בפסטיבלים רבים בחו"ל. בין השנים 2008-2010 היה מנהל הפיתוח של ערוץ 8 בהוט. כיום מפיק עצמאי.
בין הסרטים שהפיק: "שלטון החוק" (זוכה פיבודי ופרס סאנדנס), "המקוללים", "תיקים מהסנגוריה", "קפה נגלר", "בובה ממוכנת", "הטיול הפנימי" ו"תצלומי 1952/2002".

סטיב אפקון – קופרודוסר
יוצר קולנוע ניו-יורקי, יזם חברתי, ומייסד Reconsider.
 הפיק את סרטו של  הבמאי ג'ונתן דמי "I'm Carolyn Parker: The Good, The Mad, and the Beautiful", את הסרט  "ימי גיוס" של הבמאי עידו הר. בימים אלו מביים ומפיק את סרטו  "Disturbing The Peace"  שייצא לאקרנים במהלך שנת 2016. 
מייסד Jacob Burns Film Center , מחבר הספר "The Age of the Image: Redifinging Literacy in a World of Screens"", Farrar, Straus & Giroux)).




הסרט הופק עבור   yesדוקו,  בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע, מועצת הפיס לתרבות ואמנות, קרן סאנדאנס, סינריץ', ובסיוע קרן קופרו.
ds).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה