Translate

יום שני, 18 בינואר 2016

המדריך לגולש המתחיל כל מה שצריך לחופשת הסקי המושלמת. מאת: שרית יוכפז

המדריך לגולש המתחיל
כל מה שצריך לחופשת הסקי המושלמת


פברואר מגיע אלינו בצעדי ענק וסוכנויות הנסיעות כבר מקבלות מאות הזמנות ליעדי סקי מובחרים ברחבי העולם. החלטתם להתנסות לראשונה בספורט החורפי, להצטרף לזוג מנוסה או סתם לנפוש ב"ממלכת חורף" אקראית ולא בטוחים מה לארוז? להלן מגוון פריטי חובה שכל אחד ואחת חייבים להצטייד איתם.
סקי הוא ספורט מרגש ומקסים ובשל האקלים הכבד, חשוב והכרחי לדעת מה הצרכים שלך לפני צאתך לסקי. עופר יער-און, מנהל מכירות של המותג THE NORTH FACE, מעניק פורש בפנינו מדריך מקוצר ומגוון טיפים לידע בסיסי, כיצד להתכונן היטב לחופשת הסקי עבור האנשים שיוצאים לגלוש בפעם הראשונה.

חשוב שתדעו!
1.      טיימינג. חשוב לבחור זמן טוב לגלישת סקי. לפעמים אנשים שיוצאים לחופשות סקי נתקלים בתנאי מזג אוויר קשים ולא חווים את הגלישה בצורה הטובה ביותר. כדי שמצב כזה לא יקרה, רצוי לשים לב לתחזית מזג האוויר בזמן תכנון הטיול ולבטל את התוכנית כאשר צפוי גשם, שלג או רוחות חזקות.

2.      ציוד הכרחי. חליפות סקי, כובעים, כפפות וציוד מגן הם הכרחיים ורצוי לרכוש אותם לפני צאתכם לחופשה. בנוסף, חשוב להצטייד בגרביים עבות וביגוד תרמי ללבישה מתחת לחליפה – הביגוד שומר על חום וטמפרטורת הגוף במקומות קרים במיוחד.
3.      עזרה ראשונה. רצוי להכין תרופות לחופשה כי אין לדעת כיצד הגוף שלכם יגיב במזג אוויר קר כל כך. הצטיידו במשחות לכוויות קור, כדורים לכאבי ראש והתקררות ועוד.
4.      אימון מקדים. סקי הינו ספורט המצריך מאמץ פיזי ולכן על מנת למנוע שרירים תפוסים, יש להרבות בפעילות גופנית לפני היציאה לסקי.

5.      סלפי? בתנאי קור קשים, סוללות המצלמה/ פלאפון עובדות שעות נוספות ולכן עדיף להצטייד בסוללות נוספות או מטען נייד. כמו כן, לעיתים קרובות הקור גורם למכשירים טכנולוגיים לקרטע ולכן עדיף לשמור אותם במקום חם ויבש (מזל שיש כיסים).

לבוש מתאים לסקי
מגפיים. התלונה הנפוצה ביותר של כל גולש מתחיל היא 'הרגליים שלי קרות'. הסיבה לכך יכולה להיגרם כתוצאה ממגפיים שאינן מתאימות. הדבר יכול לגרום לאי זרימת דם ולכאבי רגליים. על הגולש להצטייד במגפיים משלו, המותאמות לו באופן אישי. חשוב לנסות כמה זוגות מגפיים לפני שיוצאים לחופשת סקי ראשונה על מנת להתרגל אליהן.
גרביים. מומלץ ללבוש גרביים עבות, אך לא מאוד. המגפיים חמות בכל מקרה והגרביים עלולות להקשות בהזזת הבהונות וההרגשה יכולה להיות מאוד לא נעימה בזמן הגלישה.

מעילים. ישנם מעילים בגזרה ארוכה וקצרה. מעבר להעדפה האישית והאופנתית, מעילים ארוכים מגנים טוב יותר מחדירת רוח ושלג. מעילים קצרים מקנים חופש תנועה טוב יותר וכדאי לשלבם עם מכנס סרבל בחפיפה עם שולי המעיל באזור המותניים. כדאי לשים לב לצווארון מוגבה המספק הגנה מלאה לצוואר ורצוי גם כובע להגנה משלג ורוח. שני אלה שימושיים במיוחד בזמן השימוש ברכבלים הפתוחים.
מעיל ה-FUSEFORM DOT MATRIX HOODED DOWN JACKET הוא דוגמא קלאסית לשילוב של מעיל פלומת פוך 800, קל משקל וטכנולוגיה מתקדמת. המעיל הינו שילוב מושלם וייחודי בין מוצר קל משקל לבין מוצר מחמם מאוד הנותן הגנה מלאה ומיטבית מפני רוח וגשם. הייחודיות של מעיל זה הוא הסיב ממנו עשוי המעיל. הסיב נושם ויעודי   לטיולים, יום יום, סקי וטיפוס הרים.
מכנסיים. חשוב שהמכנסיים יהיו אטומים למים ורוח ובעלי בד נושם המרחיק לחות ומשלב בידוד, עמידות מקסימלית ונוחות בזמן לבישה ומגע. כמו כן, על המכנס להיות תפור כראוי עם רוכסנים מחופים כדי שמים לא יחדרו אליו בזמן שכיבה על השלג לאחר נפילה אלגנטית או סתם בזמן מנוחה.
כפפות. סקי חייבות להיות אטימות למים. גולשים מתחילים שנוטים ליפול הרבה חייבים להשקיע בכפפות איכותיות . זוג טוב של כפפות שבאמת יחזיק מעמד במקומות בהן עושים סקי, יעלה לפחות 250 ₪. אם אתם סובלים מידיים קרות, אל תתקמצנו על קניית כפפות איכותיות.
"אקססוריז" נוספים. חשוב להצטייד באביזרים נוספים חשובים לא פחות, כגון: מגן צוואר שגם מונע כניסת רוח וקור אל תוך המעיל ומנדף את הזיעה, וכן מגן אוזניים. חשוב שיהיו עשויים פליס שיחממם את האזורים החשובים בצורה הטובה היותר. חומר הפליס חוסם את הקור ודוחה מים ושלג כך שהגוף נשאר יבש וחם.
כאשר טסים לחו"ל רצוי וכדאי להצטייד במזוודה טובה ואיכותית לאחסון נוח ומאובטח של כל הציוד, ולכן רצוי להשקיע במוצר ברמה גבוהה וללא פשרות.  Transmitterשל EASTPAK הינה קולקציית המזוודות האולטימטיביות. המזוודות עשויות מחומר בד איכותי שדוחה מים ועמידות לתנאי מזג אוויר קשים.  הן בעלות ארבעה גלגלים למניעת מאמץ מיותר, קלת משקל ומגיעה עם אופציות נשיאה מגוונות מה שיקל לכם החל מהיציאה מהבית ועד להגעה לאתר הסקי.
אחרי שוויץ, צרפת ועוד אתרים מוכרים לסקי, לאחרונה ישנם כמה אתרים חדשים המציעים חוויה נהדרת במחירים סבירים ואינם רחוקים מדי. "היעד החדש יחסית ואינו רחוק במיוחד אליו נוסעים ישראלים רבים לחופשת סקי הוא גיאורגיה" מסביר אייל זיו, סמנכ"ל חברת קל נופש. "אחד האתרים החדשים בגיאורגיה המוכר כאתר סקי הוא DIDVELכיום פועלים בתחומו שני רכבלים ומסלולים נוספים עתידים להיפתח כבר העונה.  באתר מסלולי סקי בדרגות קושי קלה ובינונית והוא מציע אפשרויות לקהלים שונים ביניהם ילדים ומתחילים. גם המלונות באתרי הסקי בגיאורגיה הם מלונות בוטיק וספא ברמה טובה , המשקיפים לנוף עוצר נשימה".
חופשת הסקי אולי מעניקה תחושה שחורף, אך אסור לנו לשכוח כי מדובר במקום הכי קרוב לשמש ולכן עלינו לשמור היטב על עור הפנים שלא ייפגע. "עם החשיפה למזג אויר קר, נגרמים לעורנו נזקי יובש והרס הדורשים טיפול ייחודי". מסבירה גלי פלטינוב קוסמטיקאית מחברת הקוסמטיקה 'כריסטינה'. "בתקופת החורף עור הפנים נעשה יבש מאוד וחוסר הלחות באוויר גורם לו לאבד לחות במהירות ולהפוך לעור מגורה. לכן, עבור אנשים רבים, ימי החורף מסמלים את בואם על גבי הלחיים, כאשר הן מקבלות צבע ורוד סמוק ויובש על עור הפנים, הידיים וכפות הרגליים. הבעיה היא יותר מסתם תחושה כללית של אפרוריות ויובש. בדרך כלל העור מתאפיין בקילוף קל , סדקים ובמקרים גרועים גם אקזמות. ברגע שהחום הופך להיות חום פנימי, העור מתחיל להתייבש ולכן טיפול פנים הוא קריטי בשלב זה על מנת לחזק את העור כדי שיישאר לח ובריא".


ממשיכה פלטינוב: "החליפי את קרם הלחות היומיומי שהשתמשת בו עד כה באביב ובקיץ והתאימי לעצמך קרם על בסיס שמן ולא על בסיס מים, קרם כזה יוצר שכבת מגן על העור ושומר על הלחות (קרמי לילה רבים הם על בסיס שמן). יחד עם זאת, רצוי ומומלץ מאוד שלקרם יהיה גם מקדם הגנה למרות הקור".

"אם אתם מתכננים חופשת סקי אני ממליץ לכם להיערך כמו שצריך מבחינת הביטוח והעזרה הרפואית שמא תצטרכו", אומר טל ארז, ממציא אפליקציית Safe4You הישראלית המספקת למטייל מגוון שירותים עבור מטיילים מכל הסוגים. 

"האפליקציה תעזור לכם למצוא מקומות רפואה בעולם, לקרוא לעזרה בעזרת לחצן מצוקה, לנהל צ'אט עם נציג אונליין , לשלוח את  מיקומכם לאיתור, להאריך את הביטוח למקרה שתצטרכו, לאתר טלפונים חשובים ועוד ללא חיבור לאינטרנט וכל זה מוצע למטייל בחינם"
להורדה: Google Play





מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית-לייף סטייל. עסקים.אופנה ותיירות.sarit0404@yahoo.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה