Translate

יום שני, 19 באוגוסט 2024

תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל תל־אביב: בשפת הזכוכית מאת שרית יוכפז

  

                                                 צילום- מידד סוחובולסקי

תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל תל־אביב:

 

בשפת הזכוכית

 

התערוכה חושפת לראשונה עבודות רבות שנתרמו לאוסף ביתן הזכוכית בעשור האחרון ומציגה מבט מעמיק ומרתק על הזכוכית כחומר רב־פנים.

 

אוצרת התערוכה: אנריאטה אליעזר ברונר

 

התערוכה תיפתח ב־23 באוגוסט 2024

ותוצג לקהל הרחב עד ה־22 בפברואר 2025

 

"בשפת הזכוכית" מביאה לקדמת הבמה את כוחה האקספרסיבי של הזכוכית, תוך יצירת דיאלוג מרתק בין חומר, צורה ותוכן. התערוכה מציגה מגוון רחב של יצירות, רובן מאוסף המוזיאון, כאשר חלקן נחשפות לראשונה בפני הקהל הרחב.

 

התערוכה מציגה את הזכוכית מעבר לתפקידיה המסורתיים. היא מדגישה את המאמצים של אמנים עכשוויים להרחיב את גבולות המדיום, תוך התייחסות לזכוכית כחומר פיסולי וכישות מושגית. העבודות בתערוכה, רובן מוצגות לראשונה, מראות את המתח המרתק בין חוזקה של הזכוכית ובין שבריריותה, בין היכולת לעבד ולעצב אותה ובין הביטוי הפואטי שהיא מאפשרת.

 

נושא מרכזי בתערוכה הוא ייצוג הגוף האנושי על מגוון צורותיו ומחוותיו, לצד התייחסות למקצבים ולדגמים מעולם הטבע. היצירות המוצגות מזמינות את הצופה לקחת חלק בתהליך ההמרה של רעיונות מופשטים לצורות מוחשיות ולהפך.

 

עמי כץ, מנכ"ל מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב: "התערוכה 'בשפת הזכוכית' מדגימה את היכולת של חומר עתיק זה לשמש ככלי ביטוי עכשווי ורב־עוצמה. יתרה מכך, התערוכה מבליטה את הדי־אן־איי הייחודי של מוז"א בשילוב המוצלח שהיא מציגה בין תרבות חומרית לאמנות. בתערוכה 'בשפת הזכוכית' אנו ממחישים באופן מרתק כיצד תרבות חומרית מהווה גשר בין עבר להווה. אנו גאים להציג לקהל הרחב את העושר והמגוון של יצירות הזכוכית, ולחשוף את הפוטנציאל האמנותי הגלום בחומר מרתק זה, תוך שמירה על המורשת התרבותית שהוא מייצג."

 

אנריאטה אליעזר ברונר, אוצרת התערוכה: "כוחה האקספרסיבי של הזכוכית טמון בסתירות הגלומות בה: קשה ושברירית כשהיא קרה; צמיגית וגמישה כשהיא חמה, הזכוכית מספקת אינספור אפשרויות מטפוריות. דואליות זו נמצאת בבסיס העבודות שבתערוכה. לצד מרכיב הסכנה והתעתוע, הטרנספורמציה וההסוואה קיים תמיד המתח בין חוזק לפגיעות, בין הגלוי לנסתר, בין הגשמי לרוחני, הפיזי למטאפיזי – בין הנוכח והנעדר."

 

אמנים משתתפים:

דפנה אלכסנדרוני / יוסי אלכסנדרוני / ליזבט ביגר / אולה ברנר / איתן הול / ברטיל ואליאן, שוודיה / ליאור וג'ימה / עדן חברוני / נגה חדד / שקד כהן אילן / רועי כרמלי / היולי ליברמן / מרווין ליפופסקי, ארה"ב / יגאל מאייר / דבורה מורג / מעין פייגין / נעה פיין / קטיה איזבל פילמוס / רובין פנטופרו / עידן פרידמן, Reddish / סטיב קליין, ארה"ב / דפנה קפמן / סימונה קרסטאני, איטליה / דפי רייס דורון / נעמה שטיינבוק, Reddish / אדם שלוי / דניאלה שריה.

  



 

התערוכה "בשפת הזכוכית"

 

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

 

פתיחה: 23 באוגוסט 2024

נעילה: 22 בפברואר 2025

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה