Translate

יום שני, 19 באוגוסט 2024

שייט משפחתי בירדן עד פאתי הכנרת, נהיגת שטח עצמית בטראק קלאב, מסלולי הליכה מסודרים וכניסה חינם לפארק הירדן . מאת: שרית יוכפז

 

                                              צילום: טל גליק

 אבוקיאק אם אתם מחפשים מקום שקט באזור היפה בארץ, מומלץ להגיע דווקא עכשיו !

שייט משפחתי בירדן עד פאתי הכנרת, נהיגת שטח עצמית בטראק קלאב, מסלולי הליכה מסודרים וכניסה חינם לפארק הירדן וכל הכיף הזה באזור מוגדר "ירוק" על פי פיקוד העורף.  תבואו. יהיה זורם!

בניגוד למרבית פארקי הקיאקים שנמצאים בצפון הארץ על הגבול וסגורים לגמרי, אבוקיאק מספיק רחוק ומוגדר על פי פיקוד העורף באזור "ירוק" ויכול לפעול באופן חופשי. אזעקות לא נשמעו כאן מאז תחילת המלחמה. כאן תמצאו חוויה של שלווה, אסקפיזם מוחלט באחד המקומות היפים בארץ.

מסלול השייט באבוקיאק נפתח בנקודת השילוח, בפארק הירדן עד מבואות הכנרת. בקייק זוגי או בסירה משפחתית, בתוך צמחיית נחלים עבותה. אורכו של הנתיב 3.5 ק"מ. זמן משוער של המסלול: שעה ורבע כולל תדריך וליווי של אנשי צוות אבוקיאק. השיט מתאים לזוגות ומשפחות עם ילדים  (החל מגיל 3.5) והוא אורך בין 45 דקות ועד שעה ורבע (תלוי בקצב שלכם).

רוצים להעצים את החוויה? מוזמנים לחוות את הסוואנה הישראלית מהשטח בטראק קלאב. קלאב קאר שטח 4 על 4 שייקח אתכם לטיול מודרך בנהיגה עצמית לפינות החמד הנסתרות והיפות בפיתולי הסוואנה בצפון הכנרת. המסלול מתאים מגיל 3 ומעלה ומלווה במדריך מוסמך. הטיול בטראק קלאב יוצא מידי יום בשעות : 10:00, 12:00 , 14:00 מאתר אבוקיאק. יש להזמין מקום מראש. חשוב להצטייד ברישיון נהיגה בתוקף.

חובבי הקמפינג יכולים לשלב  לינת שטח בלב שמורת פארק הירדן או בכנרת להעצמת החוויה.  

את רעיון שייט קיאקים בישראל הגה ויזם פיני אלמוג המוכר גם כאבא של הקיאקים. בשנת 87 כשהיה חבר קיבוץ , פתח לראשונה בישראל את אטרקציית הקיאקים שהיוותה חידוש מרענן בענף התיירות בישראל ,העסק תפס תאוצה אך אחרי שתי עונות, בשל חילוקי דעות עם הנהלת הקיבוץ לגבי המשך הפעילות ואופייה, פיני ומשפחתו החליטו לעזוב את הקיבוץ ולהקים אתר פרטי חדש, שייט בפארק הירדן הסבוך והבתולי על גדת הירדן. מכאן מקור השם אבוקיאק נגזר מאבוב-קיאק וגם האבא של הקיאקים, שם דו משמעי. במהלך השנים החברה  עברה שינויים ושדרוגים והפכה להיות חברת "אבוקיאק שייט ותיירות בע"מ".

אבוקיאק שייט קיאקים וסירות בין הירדן לכנרת ממוקם בלב פארק הירדן, 15 דקות נסיעה מטבריה. פתוח בין השעות 09:00-15:00. שבת וחג האתר סגור. www.abukayak.co.il

האתר פועל כרגיל ובהתאם להנחיות משרד הביטחון . אין צורך להזמין מקום מראש לשייט במסלול המשפחתי. פשוט לשוט על זה..

תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל תל־אביב: בשפת הזכוכית מאת שרית יוכפז

  

                                                 צילום- מידד סוחובולסקי

תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל תל־אביב:

 

בשפת הזכוכית

 

התערוכה חושפת לראשונה עבודות רבות שנתרמו לאוסף ביתן הזכוכית בעשור האחרון ומציגה מבט מעמיק ומרתק על הזכוכית כחומר רב־פנים.

 

אוצרת התערוכה: אנריאטה אליעזר ברונר

 

התערוכה תיפתח ב־23 באוגוסט 2024

ותוצג לקהל הרחב עד ה־22 בפברואר 2025

 

"בשפת הזכוכית" מביאה לקדמת הבמה את כוחה האקספרסיבי של הזכוכית, תוך יצירת דיאלוג מרתק בין חומר, צורה ותוכן. התערוכה מציגה מגוון רחב של יצירות, רובן מאוסף המוזיאון, כאשר חלקן נחשפות לראשונה בפני הקהל הרחב.

 

התערוכה מציגה את הזכוכית מעבר לתפקידיה המסורתיים. היא מדגישה את המאמצים של אמנים עכשוויים להרחיב את גבולות המדיום, תוך התייחסות לזכוכית כחומר פיסולי וכישות מושגית. העבודות בתערוכה, רובן מוצגות לראשונה, מראות את המתח המרתק בין חוזקה של הזכוכית ובין שבריריותה, בין היכולת לעבד ולעצב אותה ובין הביטוי הפואטי שהיא מאפשרת.

 

נושא מרכזי בתערוכה הוא ייצוג הגוף האנושי על מגוון צורותיו ומחוותיו, לצד התייחסות למקצבים ולדגמים מעולם הטבע. היצירות המוצגות מזמינות את הצופה לקחת חלק בתהליך ההמרה של רעיונות מופשטים לצורות מוחשיות ולהפך.

 

עמי כץ, מנכ"ל מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב: "התערוכה 'בשפת הזכוכית' מדגימה את היכולת של חומר עתיק זה לשמש ככלי ביטוי עכשווי ורב־עוצמה. יתרה מכך, התערוכה מבליטה את הדי־אן־איי הייחודי של מוז"א בשילוב המוצלח שהיא מציגה בין תרבות חומרית לאמנות. בתערוכה 'בשפת הזכוכית' אנו ממחישים באופן מרתק כיצד תרבות חומרית מהווה גשר בין עבר להווה. אנו גאים להציג לקהל הרחב את העושר והמגוון של יצירות הזכוכית, ולחשוף את הפוטנציאל האמנותי הגלום בחומר מרתק זה, תוך שמירה על המורשת התרבותית שהוא מייצג."

 

אנריאטה אליעזר ברונר, אוצרת התערוכה: "כוחה האקספרסיבי של הזכוכית טמון בסתירות הגלומות בה: קשה ושברירית כשהיא קרה; צמיגית וגמישה כשהיא חמה, הזכוכית מספקת אינספור אפשרויות מטפוריות. דואליות זו נמצאת בבסיס העבודות שבתערוכה. לצד מרכיב הסכנה והתעתוע, הטרנספורמציה וההסוואה קיים תמיד המתח בין חוזק לפגיעות, בין הגלוי לנסתר, בין הגשמי לרוחני, הפיזי למטאפיזי – בין הנוכח והנעדר."

 

אמנים משתתפים:

דפנה אלכסנדרוני / יוסי אלכסנדרוני / ליזבט ביגר / אולה ברנר / איתן הול / ברטיל ואליאן, שוודיה / ליאור וג'ימה / עדן חברוני / נגה חדד / שקד כהן אילן / רועי כרמלי / היולי ליברמן / מרווין ליפופסקי, ארה"ב / יגאל מאייר / דבורה מורג / מעין פייגין / נעה פיין / קטיה איזבל פילמוס / רובין פנטופרו / עידן פרידמן, Reddish / סטיב קליין, ארה"ב / דפנה קפמן / סימונה קרסטאני, איטליה / דפי רייס דורון / נעמה שטיינבוק, Reddish / אדם שלוי / דניאלה שריה.

  



 

התערוכה "בשפת הזכוכית"

 

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

 

פתיחה: 23 באוגוסט 2024

נעילה: 22 בפברואר 2025

יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

ועידת האקלים בבאקו שבאזרבייג'ן - COP 29: מאת שרית יוכפז

 דוברות משרד החוץ ומשרד להגנת הסביבה:

 

נערכים לוועידת האקלים בבאקו שבאזרבייג'ן – COP29:

 

לקראת הוועידה שתתקיים בנובמבר השנה בבאקו שבאזרבייג'ן, אישרה הממשלה את הצעתם של שר החוץ ישראל כ״ץ והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן הכוללת את השתתפות ישראל, דגש על חדשנות אקלימית והמשך קידום חוק האקלים בכנסת על ידי המשרד להגנת הסביבה

שר החוץ, ישראל כ״ץ: "גם בעיצומה של המערכה הקשה נגד חמאס, חזבאללה, איראן ושאר ארגוני  הטרור, אנו לא שוכחים את המערכה על עתיד ילדינו ועל האקלים שבו הם יגדלו. החדשנות והיזמות הישראלית והחשיבה מחוץ לקופסא של הישראלים מציבים את ישראל בראש החץ של המאמץ להתמודדות עם משבר האקלים. הפעילות הדיפלומטית של מדינת ישראל בנושאי הסביבה בפורומים בינלאומיים  ובפגישות בילטרליות מחזקת את המעמד הבינ״ל של ישראל, מעמיקה את הקשרים הבינלאומיים והאזוריים שלנו, ומאפשרת שיח עם מדינות המבקשות ללמוד מאומת יזמות מובילה כישראל בנושאי האקלים. נמשיך גם השנה להירתם למאמץ העולמי, שבו לישראל יש מקום של כבוד וסגולות ייחודיות. אנחנו שמחים במיוחד שוועידת COP תתקיים השנה בבאקו, בירת אזרבייג׳ן, עימה לישראל יש שותפות אסטרטגית ואינטרסים ארוכי טווח."

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "השתתפות ישראל בוועידת האקלים בבאקו היא הזדמנות להציג את החדשנות הישראלית בתחום האקלים, וגם הזדמנות לנקוט צעדים קונקרטיים מתוקף החובה שלנו כמדינה הפועלת למען הסביבה, למען תושבי המדינה ולמען הדורות הבאים. ההיערכות הממשלתית וההשקעה המשמעותית שאושרה בממשלה ממחישה את מחויבותנו להובלת פתרונות פרקטיים וחדשניים לפעולות הנוגעות לשינוי אקלים, הן בזירה הבין-לאומית והן כאן בישראל. זו הזדמנות ליצור קשרים ולבנות את הקומה הבאה עם שכנינו הקרובים והרחוקים יותר בתחומים המשותפים לכולנו וכן חיבורים ויכולות המחזקות את ישראל תוך רתימת נציגים מגוונים מהממשלה, מהשירות הציבורי, מהאקדמיה, מהחברה האזרחית ומהסקטור העסקי בישראל. כל זאת, במטרה ליצור שיתופי פעולה בתחומי האקלים, הסביבה, אנרגיות מתחדשות, הצלת מזון, חקלאות ועוד. הצעת המחליטים היום היא בשורה המוכיחה את רצינות כוונתנו ואת התגייסותה של ממשלת ישראל לנושאים החשובים לכולנו"

 

 

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ושר החוץ, ישראל כ״ץ, להשתתפות ישראל בוועידת האקלים COP29 שתתקיים השנה בנובמבר בבאקו, בירת אזרבייג'ן.

 

ההחלטה כוללת את המשך קידום חוק האקלים על ידי המשרד להגנת הסביבה בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת והקמת והפעלת ביתן ישראלי במהלך וועידת COP29. לשם כך נקבע כי תוקם וועדת היגוי בראשותם של מנכ"לי משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה, כאשר סך תקציב ההיערכות לוועידה שאושר עד כה יעמוד על כ-6.1 מיליון שקל, אשר יגיע מ-10 משרדי ממשלה המעידים על חשיבות קידום נושא האקלים במדינת ישראל גם בעת הזו.

 

המשרדים כוללים את המשרד להגנת הסביבה; משרד החוץ; משרד ראש הממשלה; משרד האנרגיה והתשתיות; המשרד לשיתוף פעולה אזורי; משרד החקלאות וביטחון המזון; משרד הביטחון; משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה; משרד התחבורה ומשרד הכלכלה והתעשייה.

 

השתתפות ישראל בוועידה שתתקיים השנה באזרבייג'ן תסייע בהידוק הקשרים בין המדינות. כמו כן, ההשתתפות תסייע במיצוב ישראל כמדינת חדשנות עולמית, תתרום להידוק שיתופי הפעולה הבין-לאומיים של ישראל בתחום האקלים ותחזק את מעמדה של ישראל בקהילה הבין-לאומית כמדינה הפועלת לקידום פתרונות מעשיים, ישימים ובקנה מידה עולמי למשבר האקלים.

 

המשלחת הישראלית תציג את היכולות הישראליות בתחום החדשנות האקלימית ותציג את ההזדמנויות הכלכליות בהשקעה בטכנולוגיה ישראלית. כמו כן, יתקיימו פגישות צד במטרה לייצר שיתופי פעולה עם שותפים ממשלתיים ולא ממשלתיים בינלאומיים.

 

ועידת האקלים בבאקו שבאזרבייג'ן - COP 29:                                                         

 

197 מדינות חברות ישתתפו בוועידת האקלים של האו"ם המתכנסת זו השנה ה-29, מטרת המפגש היא לקדם החלטות להתמודדות עם משבר האקלים. בוועידה שהתקיימה בשנה שעברה בדובאי התקבלו החלטות בנושאי קידום אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית.

השנה הנושאים שיעמדו במרכז הדיונים הם גיוס של מימון אקלים הדרוש למעבר לכלכלה דלת פחמן וכן הגשת הסבב החמש שנתי הבא של מחויבויות מדינה להפחתת לפליטות (Nationally Determined Contributions) ישראל תגיש ככל המדינות, את דו"ח הBiennial Transparency Report  העוסק ביישום מדיניות האקלים הממשלתית.

 

בשלוש השנים האחרונות הגבירה ישראל את נוכחותה בוועידת האקלים והקימה ביתן ישראלי להצגת פעילות האקלים הישראלית, במטרה להדק שיתופי פעולה בין-לאומיים ולתת במה לחברות ישראליות המציעות פתרונות אקלים במגוון תחומים כגון מדבור, מחסור במים, בטחון מזון, חקלאות מקיימת ועוד. בנוסף, שותפים בוועידה ומציגים את פעילותם נציגי החברה האזרחית, אקדמיה, מכוני מחקר ושלטון מקומי בישראל.