Translate

יום שבת, 29 במאי 2021

מפגש התנעה להחזרת התיירות לנצרת ולנוף הגליל מאת: שרית יוכפז


 מפגש התנעה להחזרת התיירות לנצרת ולנוף הגליל מאת:         שרית יוכפז

אתמול בצהריים התקיים מפגש תמיכה של ענף התיירות בנצרת ובנוף הגליל. מאז מרץ 2020, עם תחילת משבר הקורונה כ-66% מבתי המלון בעיר סגורים. מתפוסות של 90% בבתי המלון, נרשמה בחודש אפריל ירידה עד ל-8% תפוסה בלבד.

במפגש ההתנעה, שהובילה התאחדות המלונות, דובר על שיתוף הפעולה האפקטיבי בין שני ראשי הערים, נצרת ונוף הגליל, שהביא לכך שהמהומות פסחו על העיר ונשמר מרקם החיים המשותפים. במפגש השתתפו רבים ממלונאי נצרת ובעלי עסקים תיירותיים.

 

ח"כ אורית פרקש- הכהן, שרת התיירות: "אני רואה חשיבות רבה להגיע ולתמוך בעיר נצרת דווקא בימים של מתיחות חברתית בישראל. נצרת ונוף הגליל נפגעו השנה פעמיים, ראשית בגלל היעדר התיירות כתוצאה מהקורונה ושנית בגלל הפרעות והמהומות של השבועיים האחרונים. הפגיעה היא קשה, ולכן, כבר השבוע סיכמתי עם שר האוצר על המשך הסיוע לכל ענף התיירות, ובמקביל אני פועלת להחזיר את התיירות לישראל והפיילוט להכנסת תיירים כבר יצא לדרך. עוד הוסיפה שרת התיירות: ״חוסר היציבות הפוליטי והביטחוני גובה מחיר ומשפיע לרעה בעיני על החוסן החברתי הפנימי שלנו ואל לנו להתעלם מכך. נצרת ונוף הגליל הן דוגמא ומופת לדו קיום וכבוד הדדי ואני רואה חשיבות מיוחדת להיות פה כעת".

 

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "אף אחד מאיתנו לא צפה תסריט אימים כזה, כמו שעברנו בחודשים האחרונים. עד מרץ 2020 היינו בקצב של חצי מיליון תיירים בחודש, והתקדמנו לשיא של 5 מיליון תיירים. לאור ההכנות של התעשייה כולה, ההתרסקות בעקבות הקורונה הייתה משמעותית וכדי לחזור לכמויות שלפני הקורונה יידרש תהליך ארוך וכואב. במפגש עם שר האוצר השבוע הצגנו את התכנית להרים בחזרה את התיירות ולשמר את התשתית התיירותית, אבל עד אז יש לנו את תיירות הפנים. בכוונתנו לפעול להחזרת התיירים הישראלים לנצרת. המשרד השקיע בנצרת רבות ורואים זאת ואנו עומדים להשקיע ולשדרג תשתיות נוספות. אנחנו צריכים להיות אופטימיים, ובקרוב מאוד נראה פה חזרה את המבקרים הישראלים ובהמשך גם תיירים מחו"ל".

 

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "לא צריך לדבר על דו קיום, צריך לעשות את זה. נפעל לחיים משותפים של כל האזרחים במדינה. אם הייתי שואל במרץ 2020 את המלונאים של נצרת מה שלומכם? היו אומרים שמעולה. 75% מהלינות היו של תיירים שבאו לבקר בישראל וביום אחד שמו ברקס והמדינה נעצרה, העולם נעצר, התיירות נעצרה. מאז בערים מוטות התיירות אנחנו מלקקים את הפצעים, מחכים שהתיירים יחזרו לפה כדי שנוכל להחיות את העסקים. היום בנצרת אנחנו נמצאים בתפוסה של 8% בחודש אפריל. כאב לב. אנחנו נעזור לשרת התיירות לעשות כל מה שהיא יכולה כדי להחזיר את התיירים לישראל. במקביל, הישראלים צריכים לצאת למלונות, למסעדות ולשאר העסקים בישראל. יש פה תשתית מלונאית שעלתה מיליונים ונבנית במשך שנים. הגשנו תכנית לשמירת התשתית למשרד התיירות שאושרה והועברה למשרד האוצר כדי שיאשר תמיכה עד סוף השנה בתשתית המלונאית".

 

עלי סאלם, ראש העיר נצרת: "אני רוצה לברך את כולכם בעיר של כולנו. המפגש הזה חשוב מאוד כי אנחנו עוברים תקופה קשה מאז הקורונה והמלחמה. בנצרת מתגוררים 110,000 תושבים. בתי המלון ורבים מהעסקים סגורים ואנחנו רוצים להחזיר את החיים המשותפים ביחד במדינה הזאת".

 

קרדיט צילום לתמונות המצורפות: פוטו אמאל, נצרת



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה