Translate

יום חמישי, 21 בינואר 2021

קמפיין ויראלי חדש #תהיו_עדי, קורא לגולשי הרשתות החברתיות להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל שלהם בכזו עם איור של שירה איסקוב ושכנתה עדי. מאת: שרית יוכפז

 



קמפיין ויראלי חדש #תהיו_עדי, קורא לגולשי הרשתות החברתיות להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל שלהם בכזו עם איור של שירה איסקוב ושכנתה עדי.


 

#תהיו_עדי

 

קמפיין ויראלי חדש #תהיו_עדי, קורא לגולשי הרשתות החברתיות להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל שלהם בכזו עם איור של שירה איסקוב ושכנתה עדי. הקמפיין נוצר לקידום העלאת המודעות נגד אלימות נשים, עקב המקרה שזעזע מדינה שלמה. מאחורי המהלך החברתי עומד משרד הפרסום החברתי The Brand House.

 

על פי נתוני משרד הרווחה מדי נרצחות כ-20 נשים בישראל שנה ישנם בישראל ועשרות רבות חוות אלימות באופן יומיומי בדרגות שונות. מגפת הקורונה אומנם הקפיאה תחומים רבים בחיינו, אך דווקא האיצה את אירועי האלימות במשפחה, כאשר מספר התלונות גדל פי שלושה ומקרים רבים לא מגיעים לידי דיווח.

בעקבות שידור כתבתו של בן שני, על מקרה שירה איסקוב שזעזע את המדינה, החליטה יערית שושן-סבג מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand House  לצאת במהלך דיגיטלי התנדבותי חשוב, המשתמש בכוחן העצום של הרשתות החברתיות ומזמין גולשים להחליף באופן אקטיבי את מסגרת הפרופיל שלהם באיור של שירה איסקוב ועדי שכנתה. במקביל מתבקשים הגולשים לתייג את האשטאג #תהיו עדי. מטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות והשיח בנושא אלימות בנשים וליצירת שינוי אמיתי.

 

לדברי יערית שושן-סבג: "כשראיתי בטלוויזיה את מקרה האלימות הקשה נגד שירה איסקוב הזדעזעתי עמוקות, לא רק כאישה, אלא כאדם. לא יתכן שבמדינת ישראל של שנת 2021, נשים עדיין משמשות שק חבטות של גברים אלימים איתן הן חיות. המדינה אומנם הציגה בשנת 2017 החלטה ליישם תוכנית למניעת אלימות נגד נשים, אך זו אינה מספיקה. תקופת הקורונה פוגעת כלכלית ונפשית בכל אזרחי ישראל, אך מביאה לקצה גברים בעלי נטייה לאלימות, אשר מוציאים את תסכולם על נשים חסרות אונים החיות איתם. כל מקרה של אלימות יכול להסתיים ברצח וכל מקרה של רצח יכול להימנע עם ערנות של הסובבים, חקיקה של הממשלה וטיפול של גורמי רווחה.

 

"החלטנו ליצור מהלך קטן עם חשיבות ענקית להעלאת המודעות נגד אלימות, מסבירה עו״ד רוני ססובר ומנכ״לית משרד הפרסום ‏The Brand Houseעל ידי הוספת המסגרת המאוירת עם דמויותיהן של שירה ועדי על ידי אדם, נחשפים למהלך כל חבריו והמקרה בפרט והנושא בכלל מגיעים אליו. העלאת נושא האלימות נגד נשים מלמטה גורמת ללחץ ציבורי שיקדם עוד חקיקה ועוד עזרה לנשים אלו. הדבר חשוב במיוחד בתקופת הקורונה, בה בעוד שמקרי האלימות גוברים, הם נדחקים לשוליים של הנושאים בהם עוסקת הממשלה.

 

לקמפיין הצובר תאוצה במהירות נרתמו עד היום משפיעניות וידועניות רבות  שראו את מטרתו חשובה והחליפו את תמונת הפרופיל, ביניהן: רוית אסף, מיכל חלפון , נעמה קסרי, פנינה רוזנבלום ועוד..

מרגע לרגע מצטרפים רבים ממובילי דיעה נבחרים החליפו את תמונת הפרופיל שלהם בעקבות המקרה שזעזע את המדינה (שירה איסקוב) ביניהם: פנינה רוזנבלום , נעמה קסרי , יוליה פלוטקין , מיכל כלפון , מירן בוזגלו , נטלי דדון, עיינת גולן
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה