Translate

יום שני, 10 בפברואר 2020

טקס נטיעות יחודי, מרגש ונגיש לכל סוגי המוגבלויות התקיים היום ביער הסמוך למבוא מודיעים לזכרה של נטע רוטמן ז"ל ולציון שנתיים למותה בנסיבות טראגיות . מאת שרית יוכפז






טקס נטיעות יחודי, מרגש ונגיש לכל סוגי המוגבלויות התקיים היום ביער הסמוך למבוא מודיעים לזכרה של נטע רוטמן ז"ל ולציון שנתיים למותה בנסיבות טראגיות 

טקס נטיעות נגיש לכל סוגי המוגבלויות, מרגש במיוחד המשותף לעמותת נגישות ישראל ולקק"ל התקיים היום בחורשת זגלמביה בסמוך למבוא מודיעין, לזכרה וכבודה של נטע רוטמן ז"ל במלאת שנתיים למותה בתאונה טראגית, בה קרס על מכוניתה מנוף והרגה במקום.

נטע ז"ל, הייתה מנהלת המחלקה לייעוץ נגישות בעמותת נגישות ישראל והקדישה את חייה לקידום הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה, 

באירוע השתתפו עשרות אנשים בהם הוריה של נטע – נחמה ובנצי רוטמן, בן זוגה אלון מאורי, יובל וגנר - מייסד נגישות ישראל, עו"ד מיכל רימון - מנכ"לית נגישות ישראל, אברמי טורם - נציב שויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, חי אדיב - יו"ר עמית בקק"ל, צוות העמותה ואנשים עם מוגבלות פיזית, חרשים, עיוורים, בני משפחתה של נטע, חברים ועובדי קק"ל.

תחילה, ערכנו יטיעות נגישות בחלקה שהונגשה במורדות היער:
שבילי גישה מיוחדים הונחו על אזורי הנטיעה לטובת מתניידים בכיסא גלגלים ומוגבלי הליכה, הוכשרו שירותי נכים וחניות נכים מיוחדות.
לטובת ליקוי שמיעה וחירשים, האירוע תומלל ותורגם בשפת הסימנים ותיאור קולי מיוחד לאנשים ליקויי ראייה ועיוורים
מה שאפשר לכולם, אנשים עם וללא מוגבלות לנטוע עץ בחיק הטבע לרגל ט"ו בשבט באופן שוויוני - כמו כולם.
לאחר הטקס יתכנסו כולם לטקס מרגש לציון זכרה של נטע, בו נשאו דברים בני משפחתה, מייסד נגישות ישראל - יובל וגנר, מנכ"לית נגישות ישראל - עו"ד מיכל רימון, אברמי טורם - נציב שיוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, חי אדיב - יו"ר עמית של קק"ל 

נחמה רוטמן, אמה של נטע רוטמן ז"ל אמרה: "רוחך, יופייך ומזגך הטובים, ילוו את השתילים הרכים ישרישו ויתעבו ונופיהם ועלוותם יסוככו עלינו...בעתיד יבואו השותלים עם משפחותיהם לנוח וליהנות בחלקת האילנות שנטענו לכבודך".
מייסד עמותת נגישות ישראל יובל וגנר אמר בטקס: " במלאת שנתיים למותה של נטע, אין מתאים יותר להנציח את זכרה מאשר בטקס נטיעות. גם השמש שהאירה פנים וגם הגשם שהופיע כמו הבכי שלנו התאים להנצחתה. נטע אתנו כל יום בזכר אישיותה ובתרומתה היחודית לאנשים עם מוגבלויות".

חי אדיב יו"ר עמית בקק"ל: "עד כה הנגישה קק"ל כ- 300 אתרים ברחבי הארץ לאנשים עם מוגבלויות, פעילות שנמשכת כל הזמן. נגישות ישראל אינה רק סיסמה, חוק או טובה אישית לאיש כלשהו, כי אם ערך עליון עבורנו כחברה ומילוי צרכים בסיסיים שכל אחד ואחת זכאים וראויים להם".

לדברי ניתאי זכריה, יערן גוש בן שמן בקק"ל: "לרוב אנו ממתיני שנתיים לפני שאנו מתחילים בהסרת העצים השרופים אך משום שרוב בתי היישוב נשרפו חרגנו ממנהגנו, הורדנו את העצים באופן מיידי והכנו את השטח לנטיעה, כל זאת על מנת לאפשר את התחדשות היער. הכשרנו חלקה מיוחדת שהכנו עבור אנשים עם מוגבלויות. צוות קק"ל של אזור בן שמן קיבל את הנוטעים, העניק להם שתילים והדריך אותם בנטיעה עם הרבה אהבה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה