Translate

יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית יתקיים בחול המועד סוכות 8-10/10 בפעם השלישית . גם יהורם גאון יופיע במקום. מאת: שרית יוכפז


יהורם גאון- צילום אילן בשור


פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית יתקיים בחול המועד סוכות
8-10/10 בפעם השלישית

הופעות חיות, סרטים דוקומנטריים, סדנאות, תערוכות, "חצר היוצרים" ושלל אטרקציות נוספות לכל המשפחה בפסטיבל המוקדש כולו ליצירה ישראלית. השנה יצדיע הפסטיבל לשלושה גיבורי תרבות: יהורם גאון, שלום חנוך ולהקת כנסיית השכל.

הפסטיבל יפתח במופע חגיגי של הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל יהורם גאון עם  מיטב משיריו היפים מ- 60 שנות קריירה. עם סיום המופע המרכזי תפתח רצועת הלילה של הפסטיבל, שבה יופיע לראשונה אנסמבל גלעד אפרת במחווה מיוחדת לשיריו הגדולים של יהורם גאון הלקוחים מתוך סרטי הקולנוע הישראליים.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
הייתי במופע של הזמר  בעל הקול המלטף והרומנטי. . היה מקסים .אלפים באו למופע.
שרו עם יהורם גאון הייתה שמחה  אמיתית.. 


יהורם גאון זמר, מגיש טלוויזיה ורדיו ושחקן ישראלי. חתן פרס ישראל לזמר עברי ומהבולטים 
שבזמרי ישראל. 
יהורם הוא אחד האמנים המוערכים והאהובים ביותר בארץ. בעיני רבים נחשב גאון לזמר הלאומי 
של ישראל.
 מאחוריו מאות שירים שהפכו נכסי צאן ברזל, עשרות אלבומים, ועשרות תפקידים בקולנוע, 
בטלוויזיה ובתיאטרון. 
גאון צבר שיאים רבים בקריירה שלו. אלבומיו נמכרו במאות אלפי עותקים וזיכו אותו באלבומי
 פלטינה וזהב.

במופע-ביצע יהורם את מיטב שיריו בליווי 4 נגנים.



התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז- במופע של הזמר יהורם גאון.


יומו השני של הפסטיבל יוקדש לגיבור התרבות שלום חנוך עם קונצרט רוק מרכזי שבו יככבו רבים משיריו הגדולים. עם סיום המופע תפתח רצועת הלילה במופע ייחודי של דפנה ארמוני במחווה לאלבום "אדם בתוך עצמו" של שלום חנוך עם ציון 40 שנים לצאתו.

יומו השלישי של הפסטיבל יוקדש לפועלה של להקת כנסיית השכל עם הופעה חגיגית של מיטב הלהיטים מ- 25 שנות פעילות. . עם סיום המופע תפתח רצועת הלילה במופע מחווה  של היוצר דוד לביא לאלבום הבכורה של כנסיית השכל עם ציון 25 שנה לצאתו.

לצד מופעי המוזיקה , גאה הפסטיבל להציג את "חצר היוצרים" אשר הוקמה במיוחד לפסטיבל יחד עם עשרות אמנים מקומיים, אשר יציגו את עבודותיהם הייחודיות והמקוריות, פרי ידיהם, לצד סדנאות יצירה לכל בני המשפחה. לאחר 16 שנים בהם אמני בנימינה והסביבה פתחו את חצרותיהם במהלך ימי הפסטיבל, לראשונה השנה הם יתכנסו במתחם מעוצב, מזמין ומרענן שיבנה במיוחד עבורם, מתחם "חצר היוצרים". בין תחומי היצירה שיוצגו ניתן יהיה להתרשם מציור, פיסול, תכשיטנות, אמנות שימושית , נגרות, צילום, חפצי נוי, קרמיקה, זכוכית, אופנה, צורפות ועוד. בין סדנאות היצירה ניתן יהיה למצוא ליבוד פיות, עיסת נייר, התנסות בעבודה על אבניים, פיסול בבצק סוכר, הכנת צעיף כותנה בטכניקה יפנית. אירוע "חצר היוצרים" יתקיים בימים ראשון עד שלישי (חוה"מ סוכות) 8-10.10.207 ,          ב"חצר היוצרים", מתחם יד לבנים, בנימינה, הכניסה חופשית.


פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית, יוצא לדרך זו השנה השלישית, ביוזמת המועצה המקומית ומתנ"ס בנימינה-גבעת עדה, בחול המועד סוכות , בין התאריכים 8-10/10 ומציע לאורך כל שעות היום מגוון פעילויות מגוונות לכל הגילאים (ילדים, משפחות, צעירים ונוער, מטיילים ואזרחים ותיקים).

עוד במסגרת פעילות הפסטיבל יוכל הציבור הרחב ליהנות מהקרנות של סרטים מידי ערב הקשורים לגיבורי התרבות: "אני ירושלמי" "שבלול",  "בגלל הבאסים", לצד הופעות חיות של רכבים מקומיים שיבצעו את שירי גיבורי התרבות, סוכה קהילתית, תערוכת גיבורי תרבות בבית בצלאל שבלב המושבה, הכוללת תערוכת תצלומים עם רגעי מפתח בקריירה של שלושת גיבורי התרבות של הפסטיבל, 09-10.10 בין השעות 10:00-20:00, הכניסה חופשית.

עבור המשפחות שיתארחו בפסטיבל תתקיים פעילות מקורית וייחודית שבמסגרתה, תוקם עיר הקרטון הראשונה בנימינה גבעת עדה, שתהליך הקמתה יתפרס על פני יומיים שלמים בחול המועד סוכות. על הרעיון אחראית דנה שגב תושבת מקומית, שנדלקה על הרעיון והצליחה לסחוף אחריה תושבים רבים שעמלים בימים אלה על תכנון האירוע הסביבתי הכולל הקמת עיר קרטון מיניאטורית, שבסיומה יועברו הקרטונים למחזור למען שמירה על הסביבה. הפעילות לכל המשפחה תתקיים בימים שני ושלישי 09-10.10 בין השעות 10:00-20:00, בחורשת רחוב הגיבורים פינת רחוב הכרמל.


למטיבי הלכת ואוהבי ההיסטוריה , אתרי המורשת של בנימינה יציעו סיורים מודרכים ויהיו פתוחים במהלך ימי הפסטיבל לקהל הרחב ביניהם: תחנת הנוטרים, בתי כנסת ייחודיים והבאר האנטילית.

דברי איתי ויסברג, ראש המועצה בנימינה-גבעת עדה  "תושבים ואורחים יקרים, אני שמח ונרגש להזמינכם גם השנה לפסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית, פסטיבל המציע חגיגה מוסיקלית בת שלושה ימים בחוה"מ סוכות הכוללת את מיטב האמנים והיוצרים בארץ ומעניק הזדמנות נדירה ליהנות גם מחצר אומנים מקומיים המשקפת את היצירה הישראלית על כל גווניה. אני משוכנע כי שילוב זה יעניק לכם ימים של הנאה וחוויה אצלנו. מקווה לראותכם בפסטיבל"

מומלץ.

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה