Translate

יום שישי, 21 באוקטובר 2016

אירוע האופניים הגדול בישראל - "סובב 'טורקי' תל אביב - יפו" מאת: שרית יוכפז


כ-25,000 מבוגרים וילדים רכבו הבוקר באירוע האופניים הגדול בישראל - "סובב 'טורקי' תל אביב - יפו"
בין הרוכבים השונים: קבוצה של רוכבים עיוורים, קבוצה של כמה עשרות עובדי השגרירות האמריקאית בישראל, קבוצה של ילדים ובני נוער משועפט ועוד אין ספור משפחות שנהנו ממזג אוויר נפלא לרכיבה

אירוע האופניים הגדול ביותר בישראל - "סובב 'טורקי' תל-אביב יפו", התקיים היום (שישי, 21.10) בפעם השמינית בתל אביב-יפו. כ-25 אלף רוכבי אופניים ובהם משפחות, ילדים ומבוגרים כאחד, רוכבים מנוסים ומקצוענים לצד חובבנים, יצאו הבוקר אל ארבעת מסלולי הרכיבה מנקודת הזינוק בשדרות רוקח.
ב-6:30 בוקר הוזנק המקצה הראשון של 60 קילומטרים בו רכבו כמה אלפי רוכבים, ומיד לאחר מכן ב-6:45 יצא לדרך גם המקצה של ה-40 קילומטרים. מעט יותר מאוחר לקראת 8:00 בבוקר יצאו לדרך גם המקצים של 21 קילומטרים והמקצה של מחליקי הרולרבליידס באורך 21 קילומטרים גם כן.  מי שחתמו את האירוע היו רוכבי המסלול הקצר, שמונה קילומטרים, שהוזנקו בשעה 10:00.
חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הספורט של עיריית תל אביב-יפו, אלון סולר: "רכיבת האופניים תופסת יותר ויותר תאוצה משנה לשנה, הן כאמצעי תחבורה יומיומי והן בהיבט הספורטיבי. אנו בעיריית תל אביב-יפו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בכדי לייצר תשתית רחבה לרכיבה עממית וספורטיבית, באמצעות המשך סלילת שבילי אופניים, הקמת ולודרום ועוד. אין ספק שההתניידות בעיר באמצעות אופניים היא הדרך הקלה, המהירה החסכונית והטובה ביותר לסביבה".

בין היתר, באירוע הסובב השתתפו קבוצת "בית חינוך עיוורים" - קבוצה בה רוכבים עיוורים ומלווים באופני טנדם, "הבית בחולון" ובית הידידות - קבוצות של אנשים הלוקים באוטיזם, קבוצת אתגרים תל אביב – קבוצה של אנשים בעלי מוגבלויות ועוד אלפי רוכבים, משפחות וקבוצות רכיבה שונות.

רוכבי האופניים של "סובב 'טורקי' תל אביב יפו" נסעו ברחובות העיר כשהם חולפים על פני טיילת יפו, חוף הים, כיכר רבין ונתיבי איילון. הרוכב הצעיר ביותר באירוע היה בן שבע והמבוגר ביותר בן שישים ותשע.

במהלך היום שתו הרוכבים חמישים אלף כוסות קפה ומאה אלף מנות מים בסך הכול. בעיריית תל אביב-יפו ציינו שבחישוב כלל הקילומטרים של משתתפי הסובב, היה ניתן להקיף את כדור הארץ 12 פעמים.

מצ"ב תמונות נבחרות מהאירוע.

קרדיט צילומי סטילס: תמי לוריא - ראנר סקאנר.

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה