Translate

יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

נחלים חברה לתיירות חדרה ואתרים יפים לבקר באיזור חדרה .מאת: שרית יוכפז



"נחלים" חברה לתיירות חדרה,
שמחה לשלוח לכם עדכון על הזדמנויות תיירותית.

חברת "נחלים" הקימה את לשכת התיירות חדרה שמסייעת לסוכנים ולציבור בחשיפה ותאום עם הגורמים הרלוונטיים באתרי התיירות בעיר במטרה להוציא לפועל סיורים מרגשים ומוצלחים.


חבילות סיור בחדרה

מידע על אתרים ומסלולי טיול תמצאו באתר לתיירות ובילוי חדרה http://hadera-tour.city/




אתרים בולטים 

סיור עירוני :

בית ״אלף הנשיקות״, הבית בו גדל אבשלום.
משפחת פיינברג ממייסדיי חדרה
בית פיינברג הוקם בשנת 1897 על ידי פאני ולוליק פיינברג ממייסדי חדרה.
הבית כולל מרכיבים אדריכליים בהשראה מערבית ומזרחית.
ציורי הקיר שנתגלו בעת שיקום הבית שוחזרו והם מהווים היסטוריה נדירה ומעניינת של תרבות עיצוב פנים הבתים בארץ ישראל בראשית המאה ה-20
כיום פועל במקום מוזיאון, המספר את סיפור משפחת פיינברג ואת סיפור גבורתו של בנם אבשלום מחולל רעיון ניל"י. בבית זה שזורים גם סיפורם של משפחת בלקינד, חנקין ווילבוש. הביקור כולל סיור בחדרי המשפחה ומפגש עם ציורי הקיר המרהיבים, תערוכת קבע
של חפצי המשפחה על רקע ראשית חדרה.בביקור בבית נצפה בסרט על שיחזור הבית וסרט על אבשלום, ניתן להעשיר את הביקור בליווי שחקנים בדמות רחל העוזרת ומנהל
העבודה של ישראל פיינברג אבי המשפחה.
בחצר הבית מצבת אבן בזלת שחורה ועל ידה נטוע חוטר מהדקל שחיבק את אבשלום במשך 50 שנה בחולות סיני.
כתובת : רחוב ז'בוטינסקי 34  חדרה

גן המייסדים: הוא אתר רב-גוני שמרכיביו עובדו ליצירת מופת  על ידי האמן דני קרוון ואדריכל הנוף צבי דקל. ראשיתו כגן טיול אך חייו עמוסי תהפוכות. שם נבטו מיליוני שתילי האקליפטוס, שם אהרון אהרונסון ואבשלום פיינברג זורעים את נבטי מחתרת ניל"י ועוד. עשרות מרכיביו השונים ממחישים את סיפורה של המושבה וגיבוריה.
כתובת : רוטשילד 50 חדרה



מוזאון החאן: מוזאון החאן שוכן במבנה העות'מאני המקורי בו גרו חלוצי חדרה. לימים היה למוזאון ההיסטורי היישובי הראשון בארץ. ביקור בחאן הוא חוויה אותנטי ומרגשת אשר מאפשרת למטייל לחוש את הסיפור הציוני של המושבה. לחאן צוות של שחקנים אותם ניתן לשלב בהדרכה להעצמת החוויה.
כתובת : הגיבורים 74 חדרה .

סיור בטבע :


פארק נחל חדרה: לאחר פעולות שיקום נרחבות חזר הנחל לחיות. כיום בשתי גדותיו של הנחל פארק יפיפה, מדשאות ופינות ישיבה. חורשת איקליפטוסים ושדרת דקלים מוליכים אל מדרגות היורדות אל המזח ומכאן מסלול הליכה אל חוף הים או אל חוות חפציבה.  בפארק ניצבת האנדרטה לזכר אבשלום פיינברג.
בפארק הוכשרו מסלולי סיור וגשר החוצה את הנחל המונגשים לבעלי מוגבלויות.
כתובת בwaze :  פארק נחל חדרה

בית אולגה חנקין: בית קפה (חלבי, כשר) שהוא אתר היסטורי. את הבית על הצוק בגבעת אולגה בנה גואל האדמות האגדי יהושע חנקין לאשתו אולגה. הבית יושב במרומי הצוק ממש מעל הים. הזדמנות ליהנות מאוכל נפלא בנוף מהמם ובריזה טבעית.
כתובת בwaze: בית אולגה חנקין

חוף גדור: שמורת טבע חופית הכוללת רצועת חוף ומפרצים נעימים. בשמורה אתרי טבע ארכיאולוגיה וגאולוגיה. ניתן לטייל על קו החוף או במרומי מצוק הכורכר הייחודי מומלץ לסיורים רומנטיים בשעות הבוקר או הערך המוקדמות. אסור להחמיץ  את סיפורי אוניות המעפילים.
כתובת בwaze   שמורת ים גדור ( נא לא להתבלבל עם שמות דומים) ניתן להתחיל את המסלול בחוף אולגה שם יש חניה מסודרת יותר מבלי הצורך לנסוע בדרך עפר .
אחרי שחניתם בחוף אולגה להתחיל ללכת דרומה

זיתא: בקצה המזרחי של חדרה שוכן איזור פראי הידוע בשמו "זיתא". בזיתא שפע של מסלולי סיור רגליים או באופניים. בסמוך נמצאת תחנת הרכבת ההיסטורית, תל ארכיאולוגי רב תקופתי מרתק ושמורת ביצת זיתא הזעירה אשר משמרת עבורנו את נוף הביצות של ימי החלוצים.
כתובת ב  :waze שמורת ביצת זיתא , חדרה

חוות חפציבה: חווה חקלאית משומרת בת יותר ממאה שנים. בחוות שטחי מדשאות למנוחה, מבנים מקוריים משוקמים, מערכת מים ומשאבות נדירות. מחפציבה קיים מסלול טיול נוח עד לשפת הים.
כתובת בwaze: חוות חפצי-בה חדרה

מלון רמדה: המלון המודרני הראשון בחדרה, מיועד להפתח בקרוב. במלון שפע של חדרי אירוח איכותיים אולמות מפוארים לכנסים הרצאות ואירועים.
הוא משקיף על מפרץ בנימין שם ממוקם כפר הים, זהו החוף המסודר ביותר בחדרה , שם מסעדת בני הדייג על החוץ ועל המצוק המסעדה בבית אולגה חנקין .
כתובת בwaze  : מלון רמדה, חדרה





אירועים בתקופה הקרובה:

v  טיילת חוף בהקמה...

v  לרוץ אל המיליון בטכנודע- מדע מסביב לעולם בחוה"מ סוכות

v  2016   BOOM BOXשמתקיים ב - 1.10.2016

v  מוזאון החאן בחוה"מ סוכות



בקרוב תחילת העבודות בפרויקט הטיילת בחוף

העבודות יחלו בשדרוג כביש רחבעם זאבי ממזרח ועד אזור החוף, שם תוקם טיילת ופארק חופי במקביל לפרויקט של "אסיה חדרה" להקמת שטחי מסחר, בילוי והסעדה לאורך הטיילת

הטיילת בחוף, אחת מתוכניות הדגל של עיריית חדרה, עומדת לצאת לדרך.
כבר באוגוסט הקרוב צפויה העירייה לפרסם מכרז לביצוע עבודות שדרוג והרחבת כביש רחבעם זאבי, וזאת כחלק מפרויקט הטיילת בחוף.
מדובר בפרויקט רחב היקף, הנאמד בכ-52 מיליון שקלים, הכולל שדרוג רחוב רחבעם זאבי המוביל אל החוף, וכן פיתוח טיילת, פיתוח שטחים ציבוריים באזור חוף הים, פארק חופי, והכשרת 800 מקומות חנייה לבאי החוף. הטיילת מתפלת לשתי רצועות, טיילת מרוצפת לתנועה זורמת במקביל לחנויות, וטיילת מדורגת "דק" לתנועה משתהה, למשל ישיבה בבתי קפה, עצירה בדוכנים וכדומה.
עם שתי הרצועות שזורה רצועה של פארק חופי כדי ליצור מגוון מפעילויות וכן מדשאה, מדרגות ישיבה, ושבילי ירידה לחוף. הגיוון ברצועות יוצר עושר של חללים המהווים מצע לפעילויות ניידות, ביניהן שולחנות בתי קפה, דוכני חוץ, מופעי רחוב ועוד. כמו כן יאפשר משחק בטופוגרפיה, גבעות דשא, שימוש בטרסות ורחבות מדורגות מגוונות ליצירת מוקדי פעילות שונים לאורך הטיילת, למשל מגרשי ספורט חופי, רחבות עם מתקני משחקים, מתקני כושר, ובריכת פעוטות.
הפרויקט המורחב יחל ממזרח למערב. הוא יתחיל ברחוב רחבעם זאבי שאותו מתעתדת העירייה להסדיר כדו-מסלולי ודו-נתיבי, כולל שצ"פים לאורכו, מדרכות, חניות מקבילות, שטחי גינון  ושביל לרוכבי אופניים. העבודות יימשכו מערבה לכיוון הים, שם יחל ביצוע הטיילת בהלימה עם ההתקדמות של חברת "אסיה חדרה" שתפתח מסחר, הסעדה ושירותים לאורך הטיילת המיועדת.
העירייה סיימה את תכנון הפרויקט, שיהווה מעטפת תשתיתית גם לשדרות ברוך בוארון, והוא אושר על-ידי ראש העיר.
את הפרויקט כולו תוביל החברה לתיירות חדרה "נחלים" שבראשה עומד מנכ"ל החברה עו"ד מתניה כחלון.
הטיילת החופית שתקים עיריית חדרה באמצעות החברה לתיירות "נחלים"  תשתלב בפרויקט של חברת "אסיה חדרה ", הכולל הקמת מבני מגורים ומתחמי מסחר ובילוי לאורך חוף הים בחלקו הדרומי.
מבני המסחר יוטמעו בשטח תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה כדי שגגותיהם יהיו מיושרים עם פני הקרקע, כך שהמבט אל הים יישאר פתוח ואנשים הצופים מכוון הכביש יראו ים ולא מבנים. בנוסף, יתבצע גינון על גגות המבנים, כך שהמבט אל הים יהיה רצף ירוק המתמזג עם המדשאות לאורך הטיילת עד לים עצמו.
הפרויקט המשולב מהווה חלק מתוכנית הפיתוח הכללית של מערב חדרה שהוצבה על ידי ראש העיר כיעד אסטרטגי עירוני.  לדברי צביקה גנדלמן, "מערב העיר הוא יעד אסטרטגי לפיתוח משמעותי שיחזק את העיר כולה. שמירה על המרחב הציבורי בפרט ברצועת החוף, השקעה בתיירות, בילוי ומרכזים מסחריים, תוך חיזוק שכונת גבעת אולגה ויתר השכונות במערב חדרה, יהפוך את האזור למוקד משיכה מכל הארץ".



סוכות 2016 בטכנודע חדרה
לרוץ אל המיליון בטכנודע- מדע מסביב לעולם
משחק מדעי- גאוגרפי מרתק לכל המשפחה בחול המועד סוכות
ימים ג'-ה'  18-20/10/16  9:00-16:00



המרוץ הגדול מגיע לטכנודע!
הצטרפו אלינו למסע מדעי סובב עולם וחוצה זמן על גבי יבשות ואיים עד לקו הסיום.
בשלב הראשון יכנסו המבקרים למתחם פעילות ייחודי בו יעברו בין ארצות, יבצעו משימות מדעיות מאתגרות בדרך להשלמת מפת המסלול – מאיטליה של תק' הרנסנס דרך חופי הוואי, מערבות הקרח של איסלנד ועד מגדל אייפל בפריז.  כל משימה היא עוד צעד לקראת קו הסיום.

בשלב השני, לאחר שהשלמתם את משימות המסע בואו להתמודד על הפרס והתואר הזוכה הגדול של המירוץ למיליון בטכנודע – בחידון "המדע מאחורי המסע"-  חידון אינטראקטיבי בהשתתפות הקהל הכולל ניסויים והדגמות מדעיות אשר יחשוף את העקרונות המדעיים מאחורי המשימות שביצעתם.
הרמז שלכם כבר מוכן במעטפה, המירוץ מיד מתחיל !

בנוסף: פארק ומוזיאון המדע - לגעת להתנסות ולהבין
לנגן בצ'לו ענקי, להשיט סירות בכוחה של השמש, להשתעשע בלונה פארק פיזיקאלי, לגלות את סודותיה של אלומת האור, לפענח את סוד מגדלי האנוי .פארק ומוזיאון המדע הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע, דרך חוויה פעילה ומעשירה לכל המשפחה.  
לרכישת כרטיסים ומידע נוסף :
או בטלפון: 04-6333505www.technoda.org.il באתר :
כתובת: רח' הרב ניסים 2 גבעת אולגה חדרה.

·        מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש באתר.
·        הפעילות מומלצת לילדים מגיל 4 והלאה.
·        גישה נוחה ומהירה מכביש החוף. חנייה חופשית



 BOOMBOX 2016
ALL NIGHT LONG !
פסטיבל הגרוב- Fאנק הישראלי
 עם ליינאפ החלומות! 
אברהם טל, אליעד, בלקן ביט בוקס ,גיא מזיג , דודו טסה, הדג נחש, התקווה 6, חנן בן ארי, טונה, לוסיל קרו, מוש בן ארי, מרסדס בנד, נצ'י נץ', סולג'יי , סטטיק ובן אל תבורי, סבלימינל, פלד, קוקי לבנה, קותימן, קרולינה, קפה שחור חזק, רד בנד, A-WA
מוצ"ש, 1 באוקטובר , פארק נחל חדרה 
מקבלים את השנה החדשה בגרוב ישראלי!
מפלצת הגרוב הישראלית חוזרת לשנה שלישית של לונה פארק מוסיקאלי. BOOM BOX הוא פסטיבל החלומות שלכם, לילה שלם גדוש באמנים הכי לוהטים, עם הקהל הכי יפה בארץ, בלוקיישן מנצח של טבע אורבני בוהק.
BOOM BOX, הילד הצעיר בשכונה והיחיד מסוגו בישראל, הוא פסטיבל שנוצר ע"י קבוצת מפיקים: זאפה, ענת לבנשטיין הפקת משאלות בע"מ והדוניזם, יחד עם עיריית חדרה. בום בוקס מאגד קהל גדול של צעירים תאווי מוסיקה ישראלית עכשווית, שרוצים את מנת המוסיקה שלהם בלי משחקים מקדימים. ועל כן BOOM BOX נפרס על פני לילה אחד, מנגיש עצמו באמצעות תחבורה ייעודית לאירוע, מאפשר כניסה במחירים שפויים וכזה שמציע את מיטב המוסיקה העדכנית בישראל.  במהלך הלילה יעלו אומנים כחול לבן back2back להופעות משובחות בפני עשרות אלפי צעירים שיחגגו את BOOM BOX 2016.

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: "פסטיבל ה- BOOM BOX הפך לחלק בלתי נפרד מהעיר חדרה ופארק נחל חדרה שמארח את הפסטיבלים הגדולים בארץ. השילוב של אנרגיית החשמל המים והיופי, בעיר האנרגיה, הופכים את פארק נחל חדרה למקום הראוי ביותר לארח גם את פסטיבל BOOM BOX 3".

הפקת הפסטיבל :"מה שהחל כיוזמה משותפת של הפקת הפסטיבל ועירית חדרה בקיץ 2014 הפך תוך שנתיים לפסטיבל שהקהל סימן בתור עליה שנתית לרגל, פסטיבל BOOM BOX חוגג שנה שלישית ברציפות בפארק נחל חדרה עם ליינאפ שמעיד על כך שהפקת הפסטיבל חיברה פסיפס מרהיב של אמנים להקות והרכבים, חדשים לצד וותיקים ללילה אחד של הופעות חד פעמיות שתוכלו לראות רק ב- BOOM "BOX.
BOOMBOX
מוצ"ש, 1 באוקטובר , פארק נחל חדרה 
החל מ 21:00 ועד אור הבוקר
כרטיסים
·         כרטיסים החל מ- 179 ₪ ועד 239 ₪.
·         הטבה מיוחדת ל-1000 הראשונים – מחיר מיוחד של 159 שקלים לכרטיס.
·         כרטיסים מוזלים במחיר 119 ₪ בלבד ל- 1000 חיילים זריזים במיוחד  שיצאו למכירה במבחר חנויות  "כוורת", רשת חנויות הנוחות של האגודה למען החייל בבסיסי צה"ל.  
·         השנה תעמיד ההפקה לרשות הקהל את מערך ההסעות של פאנזון שנותן לקהל מגוון אופציות הגעה לאירוע – לפרטים באתר.
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים – אתר הפסטיבל
www.boom-box.co.il  // *9080







מוזיאון החאן

בואו להתארח במוזיאון הח'אן, מבנה האבן הראשון של חדרה ותגלו את עברה של המושבה שהפכה לעיר.

הח'אן, מקום חוויתי ומרתק מתאים לכל בני המשפחה מצעיר ועד זקן, חדרים מעוצבים ברוח התקופה.

חדש: קיר אריחי קרמיקה ברחבה החדשה.

כתובת:
רח' הגיבורים 74 חדרה (מול הקניון בחצר ביה"כ הגדול)

שימו לב:
בחול המועד סוכות בימים ג'-ה' יהיה המוזיאון פתוח בין השעות 15:00-10:00,
ובשישי בין 12:00-09:00.

בימים ג'-ה':
יצאו סיורים מומחזים בשעות 10:00, 12:00
ושתי סדנאות יצירה לילדים (מגיל 4) בשעות 11:30, 13:30



לפרטים והרשמה טל' 04-6322330
רח' הגיבורים 74 חדרה

מייל: khanhadera@013.net.il


חברת "נחלים" הקימה את לשכת התיירות חדרה שמסייעת לסוכנים ולציבור בחשיפה ותאום עם הגורמים הרלוונטיים באתרי התיירות בעיר במטרה להוציא לפועל סיורים מרגשים ומוצלחים.
  

לשכת התיירות חדרה
בית פינברג - רח' ז'בוטינסקי 34
טלפון 04-6343296

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה