Translate

יום שני, 25 ביולי 2016

ג'ייסון בורן גלובוס מרקס מאת: שרית יוכפז

Loading Jason Bourne Pics 3 -  תמונה מספר 3 מהסרט ג'ייסון בורן ...
                              


ג'ייסון בורן
Jason bourne
בבתי הקולנוע Loading Jason Bourne Pics 5 -  תמונה מספר 5 מהסרט ג'ייסון בורן ...החל מה –28.7.16
בהפצת גלובוס מקס
ז'אנר: אקשן, מותחןמשתתפים: מאט דיימון, טומי לי ג'ונס, אליסיה ויקנדר, ווינסט קאסל, ג'וליה סטילסבימוי: פול גרינגראס

הסרט החמישי  בסדרת סרטי הריגול שוברי הקופות שהכניסה למעלה ממיליארד דולרים. זוכה פרס האוסקר מאט דיימון חוזר לככב בסדרה זו הפעם הרביעית בהופעתו הסוחפת והמפתיעה ביותר בתפקיד סוכן ה-CIA  לשעבר, ג'ייסון בורן. לצידו ישחקו ג'וליה סטיילס שתחזור לשחק את התפקיד של הסוכנת ניקי פרסונס,  ראש ה-CIA רוברט דווי, טומי לי ג'ונס זוכה פרס האוסקר  וסוכנת הביון הית'ר לי, אליסיה ויקנדר זוכת פרס האוסקר. 
סדרת סרטי הריגול עוקבת אחרי המתנקש לשעבר בשירות סוכנות הביום - CIA, ג'ייסון בורן. 
בזמן שהוא סובל מאובדן זיכרון קשה עליו לצאת למסע גילוי עצמי בו הוא מוכרח לגלות את זהותו בשביל להציל את חייו כשה-
CIA רודפים אחריו ללא הרף. לבורן מצטרפת הסוכנת ניקי, שנחלצת לעזרתו במטרה להציל את חייו כשבתחילה גויסה על מנת לסייע בלכידתו.
מהרגע שג'ייסון בורן מוצא את הדרך לנקום ב-CIA וללמוד על זהותו האמיתית הוא נעלם... לתקופה שהוא קיווה שתימשך לנצח. אך ברגע שתוכנת מחשב עוצמתית וזדונית של ארגון הביון מתחילה לפעול, הוא נאלץ לחזור בשביל להלחם שוב על חייו. בורן יפגוש אויב מסוג חדש, חזק יותר מכל ממשלה בעולם, שמסוגל לתמרן ולנצל ארגוני טרור, תשתיות טכנולוגיה והתקוממויות לטובת האינטרסים שלו. במקביל מגלה בורן פיסת מידע מעברו שמשנה את כל מה שחשב על גיוסו ועל הגורמים שפעלו להסתיר את האמת מפניו כל אותם שנים.

מאט דיימון:
מהשחקנים המצליחים והאהובים בעולם, זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב על התסריט הטוב ביותר בסרט "סיפורו של ויל האנטינג" (1997).ביחד עם בן אפלק יצרו את פרויקט "גרינלייט" שמטרתו למצוא ולממן יוצרי סרטים מתחילים ומבטיחים. בהמשך  כיכב בטרילוגיית סרטי קומדיית-הפשע המצליחה אושן (2001, 2004,2007) לצידם של ג'ורג' קלוני ובראד פיט.בשנת 2009 שיחק בסרט "אינוויקטוס" עליו קיבל מועמדות לפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.בשנת 2015 שיחק בסרט "להציל את מארק ווטני" שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר.




טומי לי ג'ונס:
בשנת 1980 קיבל ג'ונס מועמדות ראשונה לפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט "ביתו של כורה הפחם". בשנת 1983 הוא זכה בפרס האמי על תפקידו בסרט הקולנוע המבוסס על ספרו של נורמן מיילר, "שירת התליין".
בשנת 1991 זכה למועמדות ראשונה באוסקר על תפקיד השחקן המשנה ב"JFK  תיק פתוח".
תפקידו בסרט "הנמלט" (1993) זיכה אותו בפרס האוסקר ובגלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר ובמעמדות לפרס בפט"א. בשנת 2007 ג'ונס השתתף בשני סרטים נוספים" "ארץ קשוחה" ו"בעמק האלה" שזיכו אותו במועמדויות נוספות לאוסקר. בשנת 2012 זכה בפרס גילדת שחקני המסך, בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר על משחקו בסרט "לינקולן".

אליסייה ויקנדר:
בשנת 2010 שיחקה בסרטה הראשון באורך מלא "pure". משחקה של ויקנדר זיכה אותה בפרס השחקנית המבטיחה בפסטיבל סטוקהולם. בשנת 2012 השתתפה בסרט "סיפור מלאכותי" שייצג את שוודיה בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר. בשנת 2015 ויקנדר השתתפה בשני סרטים מצליחים שבהם משחקה זכה לשבחים רבים – "אקס מכינה" עליו הייתה מועמדות לפרס גלובוס הזהב ופרס בפט"א, ו"הנערה הדנית" עליו זכתה בפרס גילדת שחקני המסך ובפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

ג'וליה סטיילס:
תפקידה הראשון שפרץ לה את הדרך לעולם הקולנוע היה בקומדיית הנעורים "10 דברים שאני הכי שונאת אצלך" (1999). התפקיד זיכה את סטיילס בפרס סרטי ה-MTV לפריצת השנה. ב-2001 שיחקה סטיילס בדרמה "ריקוד צמוד" עליו זכתה בפרס ה-MTV לשחקנית הטובה ביותר. ב-2002 הופיעה במותחן הריגול "זהות כפולה", והופיעה גם בסרטי ההמשך שיצאו לסרט "זהות במלכודת" (2004), "זהות אבודה" (2007). ב-2010 הצטרפה סטיילס אל העונה החמישית של דרמת הפשע הפסיכולוגית "דקסטר". על הופעתה בסדרה הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר. ב-2012 שיחקה בדרמה-קומית רומנטית שהפכה לשובר קופות "אופטימיות היא שם המשחק" בכיכובם של בראדלי קופר וג'ניפר לורנס.

                                
אורך הסרט 123 דקות
מומלץ.
מאת:שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה