Translate

יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר-שבע שמח להודיע על פתיחת תערוכתו השנייה: "מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי". מאת: שרית יוכפז


מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי


נובמבר 2015-ספטמבר 2016
אוצרת התערוכה: שרון לאור- סירק
המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר-שבע  שמח להודיע על פתיחת תערוכתו השנייה:

"מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי". התערוכה מציגה את המפגש בין מסורות הקרמיקה הטורקית והארמנית הירושלמית, ואת הזיקה של שתיהן למסורת הקרמיקה הסינית. מסורות הקרמיקה המוצגות בתערוכה מתמקדות במוטיבים מעולם הצומח המתוארים באופן מסוגנן ועשיר. במיוחד מודגש המעבר של סגנונות האיור על קרמיקה מטורקיה לירושלים, וזאת באמצעות האמנים הארמנים שהתיישבו בעיר.

בתערוכה מוצגים אריחים וכלי קרמיקה מאיזניק ומקוטהיה – שני מרכזים חשובים לתעשיית הקרמיקה בטורקיה מאז המאה ה-16 – וכמו כן מוצגים כלי קרמיקה סינים ששימשו להם מקור השראה. חלק מרכזי בתערוכה מוקדש ליצירתם המגוונת והעשירה של האמנים הארמנים בירושלים במאה האחרונה, אשר משלבים במסורות הקיימות מוטיבים וסגנונות משלהם. כך התפתחה בעיר מסורת אמנותית מקומית בעלת שפה ייחודית שזוכה בהכרה ובהערכה של חוקרים, אספנים ותיירים המבקרים בירושלים. יצירות של אמנים עכשוויים מישראל ומסין, המוצגות בתערוכה, מציעות פרשנות חדשה ומפתיעה לקשרים התרבותיים המסורתיים.

ד"ר דליה מנור, מנהלת מוזאון האסלאם ועמי המזרח: "התערוכה ממשיכה את הקו האמנותי של המוזאון, כפי שמתבטא בתצוגת הקבע והוצג בתערוכה הפותחת "קשרים".  אנחנו מבקשים להדגיש לא את החפץ הבודד, הייחודי והנדיר אלא דוקא את המכלול והריבוי; להצביע על מערכת מסועפת של קשרים בין תרבויות בארצות האסלאם  והמזרח, ועל נדידה ותנועה של רעיונות, סגנונות ואמנים בעבר וגם כיום. מאד מרגש 

אותנו לתת במה נרחבת לקרמיקה הארמנית-ירושלמית, שהיא יצירה מקומית ייחודית שופעת יופי ודמיון. מאד משמח אותנו שאמנים, אספנים ומוזאונים מאפשרים לנו לממש את החזון שלנו בהשאלות לתערוכה. זו תערוכה שמציעה חומר למחשבה ביחד עם חוויה אסתטית מרהיבה."     

מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

פתוח בימים: ב', ג', ה' בין השעות 16:00-10:00 ד', 19:00-12:00, ו'-ש' 14:00-10:00


טל' 08-6993535 האתר החדש של המוזאון www.ine-museum.org.il

צילום: ולדימר  נייחין
    
כתבה:שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה