Translate

יום שני, 4 ביולי 2022

150 עולים חדשים מאתיופיה נחתו היום בנתב"ג במסגרת מבצע "צור ישראל" שמובילה שרת הקליטה פנינה תמנו שטה מאת שרית יוכפז

 


150 עולים חדשים מאתיופיה נחתו היום בנתב"ג במסגרת מבצע "צור ישראל" שמובילה שרת הקליטה פנינה תמנו שטה

 מאת שרית יוכפז

 

150 עולים חדשים מאתיופיה עלו היום (יום ב', 4.7) לישראל בטיסה מיוחדת בשיתוף פעולה של משרד העלייה והקליטה, משרד הפנים, הסוכנות היהודית והקרן לידידות ונקלטו על ידי אנשי משרד העלייה והקליטה בנתב"ג

 

אסטבל שממתינה לעלות לישראל כבר 20 שנה: "לא ראיתי את ההורים שלי 18 שנים. אני כל כך מחכה לפגוש אותם שוב"

 

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "זו זכות גדולה עבורי להוביל החלטת ממשלה שמאחדת משפחות מפוצלות בין שתי יבשות זה עשרות שנים. שמתי לי למטרה לתקן עוול ממושך כלפי הקהילה האתיופית בישראל וקרוביהם הממתינים באתיופיה ואני מודה לכל השותפים במאמצים ליישום ההחלטה בהם משרד הפנים, הקרן לידידות והסוכנות היהודית, וכמובן לעובדי משרדי, משרד העלייה והקליטה. בקרוב צפויים לעלות אלפי ממתינים נוספים.

 

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, שהתלוותה לטיסה: "אנחנו גאים להמשיך ולהביא מאות עולים ארצה ושמחים לקחת חלק כעת גם בהעלאתם של יהודי אתיופיה, שמצפים לבוא למולדתם שנים רבות. זו זכות גדולה עבורה לסייע באיחוד משפחות מרגש ובכך להמשיך ולהגשים את אחד הערכים הציוניים המשמעותיים ביותר. אנחנו בשיתוף פעולה עם משרד העלייה והקליטה, נדאג לקליטתו המיטבית של כל עולה".

 

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל: "הסוכנות היהודית תמשיך להוביל מבצעי עליה מכל נקודה ועבור כל יהודי החפץ לעלות לישראל. תודה רבה לכל השותפים שלנו. מעולה לעולה, כוחנו עולה".

 

מבצע "צור ישראל" בהובלת שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה והסוכנות היהודית להעלאתם של שארית יהודי אתיופיה הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, מאפשר עד עתה ל-5,000 קרובים מדרגה ראשונה להתאחד. המבצע נמשך היום (ב') עם עלייתם של כ-150 עולים חדשים שיתאחדו עם משפחותיהם אחרי שנים ארוכות של נתק.

 

מולוקאן (55) ואסטבל (50) שנחתו עם הטיסה המיוחדת, המתינו בגונדר לעלות ארצה כ-20 שנה. הם שהו שם עם ילדיהם בני 23, 15, 11 ו-4. מולקאן, שמחכה להתאחד עם אביו ואחיו בישראל. "לא חשבנו שנמתין זמן רב כל כך. האחים שלנו עלו כבר לפני 11 שנה ואנחנו נשארנו כאן. עשינו את כל התהליך ביחד איתם אבל שלנו פשוט הפסיק". מספר מולוקאן, ומשתף על החיים בגונדר: "קשה לבנות כאן חיים. מבחינתנו אנחנו זמניים בגונדר ולא שייכים אליה כי אנחנו ממתינים לעלייה לישראל. קשה להחזיק ככה עבודה לאורך זמן ועוד יותר קשה למצוא כאן עבודה בכלל".

 

מולוקאן מספר על איך זה להיות יהודי בגונדר: "אני לא מתבייש ביהדות שלי. אבל מכיוון שיודעים פה שליהודים יש קרובים בישראל ששולחים להם סיוע כספי, אז בכוונה מייקרים למשפחות יהודיות את השכירות. גם רבים מפחדים לשלוח את הילדים לבתי הספר כי פוחדים שיחטפו אותם כדי לבקש כופר".

 

כשמולוקאן מדבר על ישראל הוא מתרגש: "עצם השייכות הזו זו זכות מאד גדולה. אנחנו מחכים הרבה שנים ולא מאמינים שהנה זה קורה. המקום הראשון שארצה לראות זו ירושלים". על הסיוע מהתורמים ואנשי הקרן אמר: "תודה שאתם באים ורואים בעיניים שלכם כמה הכל בגונדר קשה. אנשים שנמצאים בה זקוקים לעזרה ומה שאתם עושים זו הצלת חיים".

 

אסטבל מתרגשת לקראת העלייה הקרובה ארצה: "ההורים שלי גרים בתל אביב. לא ראיתי אותם 18 שנה. אני כל כך מחכה לפגוש אותם שוב".

 

רוב העולים, 47, הם בגילאי 21 עד 35, 22 מהעולים הם תינוקות וילדים עד גיל 6, 18 מהעולים בני 35 עד 50, 17 מהעולים הם ילדים בני 6 עד 12. 15 מהעולים הם בני נוער בגילאי 12 עד 18, 18 מהעולים מעל גיל 50, 11 מהעולים הם בני 18 עד 21.

 

מבצע "צור ישראל" מתחדש מתוקף החלטת הממשלה מנובמבר 2021 שהובילה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ובחודשים הקרובים יעלו במסגרתה 3,000 ממתינים. בשלבו הראשון של מבצע "צור ישראל", עלו ארצה 2,000 עולים חדשים, מתוקף החלטת הממשלה שהובילה השרה תמנו שטה גם כן.

 

העולים החדשים יועברו לחמישה מרכזי הקליטה שהקימו במשרד העלייה והקליטה לבואם של עולי "צור ישראל". למען התאקלמותם המהירה של העולים החדשים בחברה הישראלית, נערך משרד העלייה והקליטה עם תוכניות קליטה רחבות, בין אם בלימודי העברית, הכוונה תעסוקתית, לשילוב מהיר במערכת החינוך וכן מעטפת רגשית ורפואית.

 

הקרן לידידות

 

הקרן לידידות עוסקת כבר יותר משלושים שנה בסיוע בהעלאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים מעל ל-800 מיליון שקלים שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש". בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה ומאז הגיעו בעזרתה לישראל מעל ל-24,000 עולים מ-30 מדינות ברחבי העולם.

 

קרדיט צילום: אבישג שאר ישוב, הקרן לידידות).

 
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה