Translate

יום שני, 27 ביוני 2022

עיריית תל אביב יפו מקימה פארק אתגרי לטובת אנשים עם מוגבלות בגני יהושוע.מאת שרית יוכפז


 

 



עיריית תל אביב יפו מקימה פארק אתגרי לטובת אנשים עם מוגבלות בגני יהושוע. מאת שרית יוכפז


https://youtu.be/TchgtlipUfI

עיריית תל אביב-יפו באמצעות החברה העירונית גני יהושע יקימו מתחם חדש שיקרא "חמשת החושים". הפרויקט נולד מתוך מטרה לשלב אנשים עם מוגבלויות וחיזוק הקשר המשפחתי. בעירייה ישקיעו בפרויקט 12 מיליון ₪. סיום העבודות באפריל 2023.  


ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי מסר: "בכל פעולה שלנו בעירייה אנחנו מנסים לחשוב בצורה מלאה על טובת כל האוכלוסייה ואנחנו רוצים לאפשר למשפחות עם ילדים עם מוגבלות שילוב מקסימלי ומהנה בחיי הקהילה והעיר. אני בטוח שהמתחם החדש והמונגש הולך להיות מקום בילוי מועדף. אני גאה על הפעילות הייחודית שהעירייה מובילה לטובת אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים בעיר וגאה מאוד על השקעות העתק שאנחנו מבצעים בנושא. פארק גני יהושוע הוא אחד מהפנינות הירוקות והיפות ביותר בגוש דן כולו. המקום הינו חלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי של העיר תל אביב – יפו, ואנחנו נמשיך לשמור לטפח ולשפר אותו."

חברת מועצת העיר מאיה נורי: "הקמת הפארק האתגרי היא עוד צעד של עיריית תל אביב יפו בדרך ליצירת שוויון מלא לא.נשים עם מוגבלות בעיר. נמשיך לפעול על מנת לאפשר השתתפות שווה בכלל הפעילויות והשירותים שמציעה העיר עבור כלל האוכלוסיות".  

 

מידע על המתחם החדש "חמשת החושים":

בעירייה מספרים כי מדובר מסלול רכיבה יחודי ראשון מסוגו בארץ אשר ותוך כדי הרכיבה יוכלו הרוכבים לחוש ולהבין את חמשת החושים בצורה אינטראקטיבית. עוד מספרים בעיריית תל אביב יפו כי הקמת מתחם מיומנויות אשר יתאים גם לאנשים עם מוגבלויות וגם לילדים. כל זאת על מנת לשלב את ההנאות שברכיבה עם חוויה חושית מעצימה וספורטיבית מתואמת רב גילאית, משפחתית ואישית וכל המטרה היא גם לתת מענה לאנשים עם מוגבלות. נושא המוגבלות וההנגשה הוא דבר שמקדמים בעירייה בצורה מאסיבית ונמצא גם במטרות האסטרטגיות הארגוניות. בעירייה מדגישים כי השתלבות המתחם החדש בשטח גני יהושוע תעשה ללא גרימת נזק סביבתי ושימור גם מהיבטים של טופוגרפיה, עצים קיימים, מסלעות קיימות והפעלת תעלת איסוף המים הקיימת.

הפארק האתגרי יוקם על ידי החברה העירונית גני יהושוע ובאמצעות חברת הנדסת נוף והשקיה ומשרד האדריכלים קו בנוף. מדובר במסלול רכיבה ייחודי אשר תוך כדי הרכיבה יוכלו הרוכבים לחוש ולהבין את חמשת החושים בצורה אינטראקטיבית. אורך משוער של המסלול הוא כ-  350 מ'. כמו כן יהיה מסלול ה"Flow track" מופרד משבילי הולכי הרגל, מ"מסלול החושים" .

לטובת בניית הפארק יועתק פינת החי הקיימת בגני יהושוע למיקום חלופי בפארק. כאמור בכניסה המזרחית למשרדי "חברת גני יהושע" קיימות שתי פינות חי (1100 מ"ר סה"כ).בפינה מגוון בעלי חיים: איילים נקודים, יענים, עופות (אמו, ננדו, טווסים) השטח המוצע החלופי לטובת בעלי החיים נמצא בחלקו הדרום מערבי של אתר גני יהושוע. גודל השטח המוצע הוא גדול יותר והוא 1550 מ"ר.

היתרונות במיקום זה הם: אזור מיוער ומוצל, הקבלה לשביל הליכה מערבי, נראות ממסלולי הרכיבה תוך כדי שמירת מרחק וחציצה בעזרת צמחיה לנוחות החיות.

כאמור מתווה המסלול יחולק למקטעים על פי 5 החושים ועל פי המפרט הבא:

חוש הראיה:

העצמת והמחשת חוש הראיה בזמן הרכיבה באמצעות שביל מרחף שעובר מעל מובל המים הקיים בשטח. ויצירת רחבה שקופה שתיצור מקום ייחודי לתעד את הרגע.

חוש המישוש :

המחשת חוש המישוש בעזרת תכסיות שונות בקרקע מחומרים שונים אשר יעיברו תחושות שונות מהקרקע ומעבר בין גושי צמחיה עשבונית מלטפת.

חוש הריח:

המחשת חוש הריח בעזרת מעבר בין גושי צמחיה ריחנית

ומנהרה מכוסה בצמחיה ריחנית.

(אורך מקטע משוער 70 מ')

חוש השמיעה:

המחשת חוש השמיעה בעזרת שימוש בתכסיות קרקע שונות המייצרות צלילים שונים בעת הרכיבה ושימוש ב"פדים מוזיקלים".

(אורך מקטע משוער 55 מ')

חוש הטעם:

המחשת חוש הטעם בעזרת שימוש בפוגרים (ערפילי מים) ומעבר בין צמחיית מאכל/צמחי תבלין.

(אורך מקטע משוער 55 מ')

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה