Translate

יום חמישי, 2 בספטמבר 2021

משרד הבריאות בוועדת הכלכלה: יש כבר הדבקות באומן והלילה היה משם פינוי בהיטס של חולה קשה – 7,000 איש כבר יצאו לאירוע בו צפויים להשתתף 20 אלף איש/מאת שרית יוכפז

 משרד הבריאות בוועדת הכלכלה: יש כבר הדבקות באומן והלילה היה משם פינוי בהיטס של חולה קשה – 7,000 איש כבר יצאו לאירוע בו צפויים להשתתף 20 אלף איש

את הדברים אמר מנהל המחלקה יחב"ל במשרד הבריאות, בדיון בו אישרה ועדת הכלכלה להדק את הפיקוח על היוצאים לאוקראינה ולחייב גם מחלימים ומחוסנים להציג בדיקה שלילית לפני היציאה; היו"ר ביטון ביקש לדעת מה הסיבה להגבלות ובמשרד הבריאות הסבירו שהמטרה היא לצמצם אפשרות להדבקה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה איום את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הגבלות על שדות תעופה וטיסות. במסגרת האישור הוארכו ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות עד 20 בספטמבר 2020. כמו כן אושר תיקון לתקנות לפיו כל היוצאים לאוקראינה מה-29 באוגוסט ועד ה-6 בספטמבר, בהם גם מחלימים ומחוסנים, ידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה 72 שעות לפני ההמראה. נציגי משרד הבריאות הסבירו כי המטרה היא צמצום אפשרות להדבקה, ואף ציינו כי כבר יש הדבקות באומן והלילה אף פונה בהיטס חולה קשם משם.

עוד אושר היום, כי חברת תעופה או נוסע שיפרו את התקנה וינסו לצאת ללא בדיקה שלילית צפויים לקנס בסך 2,500 שקלים. כמו כן, מי שהחלים לאחרונה ותוצאת הבדיקה שלו היא עדיין חיובית יוכל לפנות לוועדת החריגים ולקבל פטור מההוראה החדשה.

נציגת הלשכה המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, אמרה כי למיטה ידיעתה כיום אוקראינה לא מחייבת מחלימים או מחוסנים להציג בדיקה שלילית בכניסה אליה. היו"ר ביטון שאל מה הרציונאל שעומד מאחורי ההחלטה, ועו"ד פוקס הסבירה כי צפויות באומן התקהלויות למשך שעות ארוכות, ואם יצאו לשם חולים הם ידביקו אחרים שיחזרו ארצה חולים, ולכן המטרה היא לצמצם אפשרות של הדברה. עו"ד פוקס אף הוסיפה כי הדבר לא ימנע הדבקה במאה אחוז.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, הוסיף כי אנשים יוצאים לאוקראינה לשלושה-ארבעה ימי תפילה, באירועים צפופים עם מעט יכולת לייצר ריחוק חברתי. "בעבר ראינו חולים יוצאים מהארץ ומדביקים רבים אחרים שחוזרים ארצה חולים. יש לנו כבר הדבקות שם והלילה היה פינוי בהיטס של חולה קשה מאומן", אמר ד"ר שלמון.

היו"ר ביטון שאל האם חלק הקדימו תרופה למכה וטסו קודם? ושלמון השיב כי 7,000 איש כבר יצאו. לדברי ד"ר שלמון, הרכבת האווירית לאומן מתחילה היום ולפי הערכת המשרד יהיו שם כ-20,000 איש שרובם יגיעו מישראל ועוד כאלף עד אלפיים יהודים יגיעו ממקומות אחרים בעולם. היו"ר ביטון ביקש לדעת האם המהלך תואם מול הנהגת ברסלב בישראל, ושלמון אמר כי הדבר תואם עם המשרד לשירותי דת והגופים המרכזיים בקהילת חסידי ברסלב.

עוד ביקש היו"ר ביטון פרטים בדבר הקנס שיוטל על מפרי ההוראה. בעניין זה אמרה היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, כי מדובר בקנס זהה לקנסות על הפרות של הוראות אחרות הקשורות לעלייה לטיסה ולא משהו ייחודי ליוצאים לאומן. היו"ר ביטון ביקש גם לדעת האם הממשלה נערכה השנה טוב יותר, בהשוואה לשנה שעברה. עו"ד שחר הזכירה כי בשנה שעברה אוקראינה לא אפשרה כניסת ישראלים והיו כמה אלפים שעמדו בגבול. היו"ר ביטון הזכיר כי "זה היה אירוע מביש".

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר לפני ההצבעה כי אנשים טסים לאומן להתחבר לנשמתו של רבי נחמן מברסלב, וביקש לציין שניים מהדברים הרבים שאמר. "הוא אמר שאם אתה מאמין שאנשים יכולים לקלקל, תאמין שהם יכולים גם לתקן, ודבר שני – אמר רבי נחמן שצריך כל אדם לומר ' כל העולם לא נברא אלא בשבילי'. זה נשמע סוציומאטי, אבל נמצא שהעולם נברא בשבילי צריך אני לראות ולעיין בכל עת בתיקון העולם ולמלא חיסרון בעולם. זה שאני יחידי בעולם ושהעולם נברא בשבילי זה מחייב לעשות תיקון עולם". כאמור, בתום הדיון אושר התיקון פה אחד, בהצבעתם של היו"ר ביטון וח"כ לימור מגן תלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה