Translate

יום חמישי, 10 ביוני 2021

אירוע מיוחד ותערוכת מכירה-תרומה למען לונה – תנועת המחזור של ישראל הפועלת למיגור מחזור העוני. מאת: שרית יוכפז




                                                              מיכל הימן

אירוע מיוחד ותערוכת מכירה-תרומה

למען לונה – תנועת המחזור של ישראל


הפועלת למיגור מחזור העוני


יום שישי, 18.6.21, 10:00-16:00

מזא"ה 9, ת"א


בשל משבר הקורונה שהביא להחרפה במצבן הסוציו-אקונומי של אוכלוסיות מוחלשות ממילא, נשים רבות מוצאות עצמן במצבי עוני קשים וחסרי תקדים. אלפי נשים במדינה לא יכולות להרשות לעצמן לרכוש מוצרי היגיינה נשית בסיסיים. זהו "מחזור העוני", אשר נובע מיוקר המוצרים, וכן מהסטיגמה הקשה שמונעת מנשים לבקש סיוע. לונה – תנועת המחזור של ישראל תקיים בשישי ה-18.6 אירוע התרמה מיוחד, שיכלול תערוכת מכירה-תרומה של יצירות אמנות, ומכירה של פריטי עיצוב במהדורות מיוחדות. כלל ההכנסות מהאירוע ייתרמו לטובת רכישת מוצרי מחזור עבור כל אלו שאינן יכולות להרשות זאת לעצמןהאירוע יתקיים במזא"ה 9, בית הצעירים והצעירות של עיריית תל אביב-יפו, אשר פועל למען עידוד היזמות החברתית בעיר וקידום מדיניות לטובת צעירים וצעירות.





 

במוקד האירוע תתקיים תערוכת מכירה של עבודות מאת יוצרות.ים ואמניות.ם מקומיים, חלקם צעירים ומבטיחים וחלקם אמנים מבוססים בשדה האמנות הישראלי, וביניהם: מיכל הימן, מירב שין בן-אלון, רענן חרל"פ, ורד ניסים, יעל מאירי, גליה גור זאב, ג׳פרא אבו זולוף, בועז סידס (UNTAY), המעצב להב הלוי ועוד. כלל העבודות יתומחרו עד 1600 ש"ח וההכנסות ממכירתן ישמשו כתרומה. 

 

לצד התערוכה יימכרו באירוע חולצות ותיקים ממותגים של לונה, חולצות של קום איל פו שנוצרו בשיתוף פעולה מיוחד עם המעצבת אפרת חכים, עוגות ולחמים מבית לחמנינה, וכן יין של מאנו וינו – כאשר כל ההכנסות תרומה ללונה. לצד אלו ניתן יהיה לרכוש באירוע מוצרי מחזור רב פעמיים של המותג I Love My Honeypot.

 

תנועת לונה שואפת למגר את מחזור העוני ואת הסטיגמה סביב הווסת והמחזור החודשי, באמצעות יצירת רשת תרומות של מוצרי מחזור, קידום מדיניות להוזלת מחירים, קמפיינים להעלאת מודעות והנכחה ברשתות החברתיות ובמרחבים הציבוריים. עם החרפת המשבר הכלכלי בשנת 2020 החלה לונה לאסוף תרומות חד פעמיות מחברות למוצרי היגיינה נשית, אשר כבר חולקו ל-5,000 נשים ברחבי הארץ: דרות רחוב, נשים בזנות, אמהות חד הוריות, מבקשות מקלט, בדואיות בנגב, אסירות משוחררות ועוד - והפניות רק ממשיכות להגיע. 


לונה הוקמה על ידי רותי קליין, מיוזמות ״מצעד הנשים״ ושביתת הנשים ״אני אישה אני שובתת״ למען העלאת מודעות לאלימות כלפי נשים, אשר מובילה מיזמים חברתיים נוספים, ועל ידי עמר חרל"פ, מעצבת וארט דירקטורית, המתמחה במיתוג ויצירת שפה חזותית עבור פרויקטים פוליטיים וחברתיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה