Translate

יום שני, 26 באפריל 2021

עיריית תל אביב- יפו תעניק מענקים כפולים לתושבי דרום-מזרח העיר ויפו לצורך שיפוץ חזיתות בניינים מאת שרית יוכפז


 עיריית תל אביב- יפו תעניק מענקים כפולים לתושבי דרום-מזרח העיר ויפו לצורך שיפוץ חזיתות בניינים מאת שרית יוכפז

עיריית תל-אביב-יפו יוצאת במיזם חשוב להתחדשות העירונית של שכונות דרום מזרח העיר ויפו – מתן מענקים כפולים לתושבים אשר ישפצו את חזיתות בתיהם. מטרת המיזם לשפר את איכות החיים של תושבי השכונות ואת נראות המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים הנגרמים ממבנים ישנים.

 

מדובר במענקים כפולים שיינתנו לתושבים לתמרוץ שיפוץ חזיתות המבנים;

  • מענק של עד 10,000 ₪, הניתן לכל בניין השוכן בשכונות הבאות: קריית שלום, נווה עופר, עזרא והארגזים, נווה ברבור, כפיר, נווה אליעזר, נווה חן, ניר אביב, לבנה וידידה, יפו ג ונווה גולן, עג'מי וגבעת עליה, צהלון ושיכוני חיסכון, מכללת יפו ודקר, צפון יפו, שכונת שפירא, נווה שאנן והתקווה.  
  • מענק רווחה אשר זכאים לו כל בעלי הנכסים להם הקלה בארנונה מעל 40% ומתגוררים בשכונות אלה בדרום העיר וביפו.

 מעבר למענקים, לכל בעל דירה המבקש לשפץ את חזית ביתו עומדת האפשרות לקבל הלוואה בתנאים מקלים, בסכום של עד 52,000 ₪ ב-65 תשלומים, ללא ריבית והצמדה.

 

צוות עירוני של היחידה לשיפוץ חזיתות במינהל ההנדסה מסייע בתהליך. כמו כן, מחלקת שיפוצי חזיתות בתים של החברה העירונית עזרה ובצרון מקדמת את השיפוצים מזה למעלה משלושים שנה, מייעצת ומסייעת במימון השיפוץ ומספקת תמיכה, ליווי ופיקוח לאורך כל התהליך. 

 

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב- יפו: "צדק חברתי אמיתי פירושו שכל תושבי העיר זכאים וצריכים להינות ממרחב ציבורי ופרטי מטופח ונעים. ועל כן מכפילה העירייה את סכום הסיוע הניתן לתושבים בשכונות דרום מזרח וביפו. החלטה זו מצטרפת לעשרות מיזמי תיעדוף בשכונות אלו בכל התחומים: מערכת החינוך, שירותים חברתיים, פעילות קהילתית, סבסוד תרבות, וכמובן – שדרוג ושיקום תשתיות במיליארדי שקלים. התחדשות ושיקום הבניינים והשטחים הפרטיים מהווה מנוף לקידום וטיפוח התושבים, הנראות וסביבת המגורים".

 

 

אלי גינזברג מנכ"ל עזרה ובצרון: "המענקים יחד עם ההלוואה מאפשרים לכל בעל דירה לשפץ את חזית ביתו בעלות מינימלית של כמה מאות ₪ בכל חודש. כך, יכול כל בעל דירה להעלות את ערך דירתו וליהנות מסביבת מגורים נעימה ומחודשת". 

 

פירוט הזכאים במענק כפול לשיפוץ חזיתות הבתים:

מענק לשכונות בדרום ומזרח העיר - כל יחידת דיור בשכונות הנ"ל זכאית למענק על סך 20% מעלות השיפוץ (מוגבל עד 10,000 שקלים).

מענק רווחה - לכל יח"ד בשכונות הנ"ל יינתן מענק לבעלי הנכסים העומדים בקריטריונים הבאים:

         בעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 40%-59% - זכאי למענק שיפוץ של 40% (מוגבל עד 20,000 ₪)

         בעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 60%-100% -זכאי למענק שיפוץ של 60% (מוגבל עד 30,000 ₪)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה