Translate

יום שבת, 27 בינואר 2018

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, נטעו הבוקר עצים לט'ו בשבט-מאת: שרית יוכפז

שר החקלאות, אורי אריאל ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי נטעו הבוקר עצים יחד עם עובדי משרד החקלאות במסגרת יום הנטיעות המסורתי של המשרד וקראו לציבור לצרוך בט"ו בשבט פירות טריים
מאת: שרית יוכפז

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, נטעו הבוקר עצים (25.1.2018 ט' בשבט תשע"ח) יחד עם עובדי משרד החקלאות. השנים קראו לציבור לצרוך בט"ו בשבט פירות טריים.

השר אריאל: "החקלאות היא ערך ומשרד החקלאות משקיע למעלה מ 160 מיליון ₪ לעידוד חקלאים צעירים לחזור לענף". השר הודה בדבריו לעובדי משרד החקלאות שעובדים קשה כל ימות השנה וציין כי  "יש לנו הזדמנות בעזרת קק"ל לטעת בהרי ירושלים ולהמשיך לפתח את הארץ. אין ספק שפירות טריים בריאים יותר ומזינים יותר וחקלאי ארצנו הנהדרים מגדלים עשרות זנים של פירות אשר בזכותם יש לנו פירות טריים כל השנה. ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות ולכן אני קורא לכם לאכול רק פירות טריים וישראליים כדי לחזק את החקלאים שלנו ואת החקלאות בישראל. אז גם בט"ו בשבט במקום פרי יבש – תאכלו פרי "פרש".

דובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים: "אין יותר סימבולי מחג הט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, לקרוא לציבור הצרכנים לאכול בחג תוצרת הארץ טרייה ואיכותית של מיטב המגדלים בארצנו. זו הזדמנות להצדיע לציבור החקלאים ברחבי הארץ שנלחמים באיתני הטבע ובאתגרי האקלים היבש ומצליחים להוציא מן הארץ את התוצרת המובחרת ביותר בעולם".

על פי ההערכות הייצור השנתי של תמרים טריים במדינת ישראל עומד על 55,000 טון (75% מג'הול). הייצור השנתי של בננות טריות עומד על 150,000. הייצור השנתי של מנגו טרי עומד על 45,000 טון. הייצור השנתי של השקד הטרי עומד על 7,000 טון והייצור השנתי של מישמש עומד על 12,000 טון.
כיום ניתן למצוא ברשתות השיווק סוגים שונים של פירות בצבעים ובטעמים כאשר לכל אחד מהם ערכים תזונתיים אשר תורמים רבות לבריאותנו ולבריאות ילדינו. הפירות הטריים, בניגוד לפירות המיובשים, מכילים וויטמינים וערכים תזונתיים רבים. כידוע, מרבית כמות הפירות המיובשים מיובאים בעיקר מטורקיה ועל פי ההערכות הפירות המיובשים עולים פי 4 מפירות טריים, מכילים פחות ויטמינים ועל פי רוב יש בהם תוספות רכיבים מלאכותיים (כגון סוכרים או צבעי מאכל). אז למה אנחנו אוכלים פירות יבשים? מדובר על מסורת עתיקת יומין של היהודים שחיו בגולה אשר נבעה ממחסור בפירות טריים בתקופת החורף, הפתרון שנמצא היה צריכת פירות מיובשים, על מנת שהפירות לא ירקבו, הם עברו תהליך ייבוש על מנת שיוכלו לשרוד בתנאי הדרך.



בתמונה המצ"ב: שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי (לצידו משמאל בתמונה, במעיל החום) נוטעים יחד עץ עם נציגי קק"ל.

מאת: שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה