Translate

יום ראשון, 5 ביוני 2016

כיכר המוסיקה בירושלים, מתחם מוסיקלי חדש וראשון מסוגו בישראל יארח ב-15 וב-16ביוני את המאסטרו מקסים ונגרוב, מאת: שרית יוכפז

 
לראשונה בירושלים
המאסטרו והכנר הבינלאומי, מקסים ונגרוב
ברסיטל מיוחד עם הפסנתרנית שירה שקד
2 הופעות בלעדיות בכיכר המוסיקה

15-16.6.2016 ארוחה בשעה 19:00 מופע בשעה 21:00


כיכר המוסיקה בירושלים,  מתחם מוסיקלי חדש וראשון מסוגו בישראל יארח ב-15 וב-16ביוני את המאסטרו מקסים ונגרוב, אחד הכנרים הטובים בעולם, בקונצרט ראשון בעיר ירושלים תחת כיפת השמיים. את ונגרוב תלווה הפסנתרנית שירה שקד. השניים ינגנו שתי יצירות: האחת סונטה בלה מז'ור לכינור ופסנתר מאת סזאר פרנק והשנייה סונטה לכינור מס' 2 בסול מז'ור של מוריס ראוול. הקונצרט הוא הראשון בסדרת קונצרטים ואירועי מוזיקה לקהל הרחב המתוכננים להתקיים בכיכר המוסיקה במהלך הקיץ.

הכיכר, מתחם המופעים החדש של ירושלים, כוללת סביבה את מוזיאון המוסיקה העברי הראשון ובו 7 חללים המתארים את ההיסטוריה של המוסיקה והשירה העברית בתפוצות ובירושלים באמצעים טכנולוגיים וכלי נגינה עתיקים, מבחר מסעדות (בשריות וחלביות) ובתי קפה פטיסרי להנאת הקהל. בהמשך יתווספו לכיכר אודיטוריום, אקדמיה למוסיקה וקונסרבטוריון.
המתחם נבנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים ביוזמתו ובהשקעתו הפרטית של איש העסקים היהודי צרפתי, לורנט לוי והוקם במטרה ליצור מתחם קונספט מוסיקלי שיעניק למבקר בו חווייה הוליסטית בכל הקשור למוסיקה – נגינה ושירה.

'אני שמח לחנוך את עונת אירועי הקיץ בכיכר המוסיקה במופע ראשון של כנר בינלאומי מהטובים הקיימים בעולם שמגיע לירושלים בפעם הראשונה לרסיטל ראשון מסוגו בעיר. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע ולהנות מחוויה מרנינה ולהאזין למוסיקה קלאסית במיטבה מאת מקסים ונגרוב, אותו אני מכיר אישית והוא באמת אוהב ישראל ושגריר מצויין שלה ברחבי העולם' אמר לורנט לוי.

מקסים ונגרוב – (42) כנר ומאסטרו בינלאומי, נחשב לאחד מגדולי הכנרים והמנצחים בן זמננו, מועמד לפרס הגראמי היוקרתי, חי על הקו – אירופה-ישראל, בישראל קבע את ביתו במושבה מגדל מאז עלה לישראל לפני כ-24 שנים, מופיע לרוב על במות ברחבי העולם. ונגרוב, זכה בגיל 15 במקום הראשון בתחרות הכינור הבינלאומית בלונדון.
ב-97 התמנה לשגריר כבוד של ארגון יוניצף וכחלק מעבודתו עם ארגוני צדקה הגיע לנגן באוגנדה ובסודאן.
שנה לאחר מכן החל ללמוד ניצוח, בנוסף מנגן ונגרוב על כינור בארוק, כינור חשמלי וויולה.
הכנר המוכשר אף הפליא ולמד ריקודי טנגו ארגנטינאי ואף שיתף פעולה עם המלחין הישראלי בנימין יוסופוב. בשנת 2008 הודיע ונגרוב על הפסקה בנגינה על כינור כדי להתמקד בהוראה ובניצוח.
לפני כ-24 שנים עלה כאמור ונגרוב עם משפחתו לישראל  והתיישב במגדל זאת בסיועו של אריק שרון ז"ל שביקר יחד עם אשתו לילי בקונצרט של ונגרוב בברלין והרגיש מחוייבות להעלות את הכנר המוכשר לישראל.
שירה שקד (35) פסנתרנית, מופיעה עם מקסים ונגרוב מזה כשנתיים, נמצאת בשלבי סיום הדוקטורט בניו יורק, בעלת תואר ראשון במוסיקה מאונ' תל אביב, תואר שני במוסיקה מהאקדמיה למוסיקה בירושלים. מופיעה בעיקר ברחבי ארה"ב הכירה את ונגרוב מאז שניגנה בביתו במושבה מגדל לראשונה לפני כשנתיים.
היצירות שינוגנו בקונצרט:
סונטה בלה מז‘ור לכינור ולפסנתר מאת סזאר פרנק, הנמנה עם מייסדי הצורה המחזורית שבה נושאים עוברים ביצירה מפרק לפרק בשינויי דינמיקה, קצב והרמוניה על מנת להשיג אחדות.  היצירה חוברה והולחנה בשנת 1886 על ידי פרנק שהקדיש אותה לידידו, הכנר והמלחין הבלגי, אז‘ן איזאי. בסוף אותה שנה ניגן אותה איזאי במוזיאון לאמנות מודרנית בבריסל יחד עם הפסנתרן ליאונטין בורד-פן. יצירה זו זכתה לפופלריות עצומה ולעיבודים לכלים אחרים: צ‘לו, חליל, ויולה, קונטרבס ועוד. היצירה נפתחת במקצב איטי מהורהר ומסתיימת, כיאה ליצירה ברוח מג‘ורית בסער ובעוצמה.
הסונטה לכינור מס. 2 בסול מז׳ור של מוריס ראוול נכתבה והולחנה בין השנים 1923-1927 במהלכם התגורר באותה העת במונפור ל׳אמורי, צרפת, כחלק משיתוף פעולה בינו לבין הכנרת המפורסמת הלן ז׳ורדן-מוראז׳. בסונטה שוזר ראוול אלמנטים רבים של בלוז אשר נלקחו מתוך סגנון בלוז סן-לואיס אשר היה פופולארי מאוד בפריז באותה תקופה.

שירה שקד

כיכר המוסיקה, יואל משה סלומון 10, ירושלים
זמנים: בשעה 19:00 ארוחת ערב חגיגית במסעדות הכיכר (גורמנדיז, כינור בכיכר ופיקולינו) הרסיטל בשעה 21:00.
מחירים: 360 ₪ לאדם (ארוחה מלאה +רסיטל)
לפרטים והזמנת כרטיסים מראש : 058-5250455 או באתר בימות www.tickets.bimot.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה