Translate

יום שלישי, 2 באפריל 2024

ראש אגף המבצעים לשעבר ומנכ"ל גלובל גרופ דיבר במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה מאת שרית יוכפז

 


אלוף במיל' ישראל זיו: "המשבר הגדול של מדינת ישראל הוא לא

חמאס או עזה, אלא היעדר אסטרטגיית ביטחון לאומי"
מאת שרית יוכפז

ראש אגף המבצעים לשעבר ומנכ"ל גלובל גרופ דיבר במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה והזהיר מפני ההתחממות בגזרה הצפונית: "אני מאוד לא רגוע. המפונים מרגישים שאין להם כתובת". זיו מבקש מהממשלה לפתח את יישובי הצפון והדרום: "חלק ממה שקרה לנו ב-7 באוקטובר זה החולשה הפריפריאלית"

 

"המשבר הגדול של מדינת ישראל הוא לא חמאס או עזה, אלא היעדר אסטרטגיית ביטחון לאומי" - כך טוען אלוף במיל' ישראל זיו במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה, שנפתחה היום (שני) במרכז הכנסים אבניו. זיו, ראש אגף המבצעים לשעבר ומנכ"ל גלובל גרופ, דיבר במסגרת פאנל "שיקום העוטף והצפון כמנוף לחיזוק הכלכלה הירוקה".

זיו המשיך: "בדרך כלל אנחנו נוטים לדבר על הבעיות והטיפול בהן. זה הטבע האנושי. במדינת ישראל קרה משבר גדול, והוא לא רק חמאס ועזה. המשבר המשמעותי ביותר הוא היעדר אסטרטגיית ביטחון לאומי. זה בדיוק מה שקרה לנו ב-7 באוקטובר".

זיו טוען כי הממשלה חייבת לפתח את יישובי הדרום והצפון כצעד ראשון לפתרון: "חלק ממה שקרה לנו ב-7 באוקטובר זה החולשה הפריפריאלית. יש בעיה ענקית וישראל צריכה לעשות חשבון נפש. צריך פתרון לאומי אמיתי, מדיניות חדשה של התיישבות לאומית".

כשנשאל לגבי התחממות הגזרה בצפון הארץ והעימות מול החיזבאללה, ציין זיו: "אני מאוד לא רגוע. נסעתי לבקר ישובים ומפונים מהצפון, הם מרגישים נטושים, שאין להם כתובת. לטעמי, המדינה פינתה יותר מדי תושבים. יש כרגע בעיה של פתרון בטחוני והדבר הזה מסנדל את החלטות הממשלה".

דיוני "ועידת ישראל לכלכלה ירוקה" מוקדשים לעיסוק באתגרים הגדולים, ובעצם זהו המפגש היחידי בישראל בו מתקיים סיעור מוחות לאומי על הכלכלה הירוקה בישראל. הוועידה מפגישה בין בכירים ומומחים בתחומי איכות הסביבה, הכלכלה הירוקה והעסקים ינתחו את המשבר הקשה בתולדות המדינה ויעלו רעיונות והצעות איך להחזיר את המשק לצמיחה. הוועידה מפגישה בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי התעשייה, ראשי רשויות, מנהלי קיבוצים ומושבים, חקלאים , מנהלי מחלקות איכות הסביבה ברשויות ומנהלי מפעלים אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, משקיעים, יצואנים, יבואנים, רשתות שיווק, חוקרים, אנשי פיתוח,

אנשי תקשורת ואקדמיה.
ניתן להשתמש בצילומים ללא תמורה, צילום: ועידת ישראל לכלכלה ירוקה
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה